lave mental test i "impress" eller "calc"

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

lave mental test i "impress" eller "calc"

Indlægaf Finn Bjerke » 14. jan 2016, 12:21

Hej

Dette er muligvis off topic, men jeg har brug for at teste for Asperger i mit job. Jeg vil gerne

1. Vise en film på 8 sekunder i .avi format her vises et ansigt på en person som føler et eller andet
2. Testperson kan så vælge mellem 4 følelser såsom
1. Forvirret
2. Forbitret
3. Beskjeden
4. Medlidende

Der er et korrekt svar og 3 ikke-korrekte. Når testperson indtaster f.eks "1" for svar et så registreres det og næste film vises med tilhørende 4 svar muligheder. Når alle 50 småfilm er vist har jeg overblik over antal rigtige og forkerte svar . Jeg kan finde bool varialbe i excell (calc undskjyld) og fine visningmuligheder i impress, men at kombinere dem er lidt vanskeligt.
Vedhæftede filer
Hvad føler personen på filmen.png
skærmbillede brugergrænsesnit
Hvad føler personen på filmen.png (114.89 KiB) Vist 195 gange
Kardemommeloven er en god ting.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: lave mental test i "impress" eller "calc"

Indlægaf AJenbo » 14. jan 2016, 19:13

Efterspørge du nogle til at lave et program for dig?

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: lave mental test i "impress" eller "calc"

Indlægaf zob » 14. jan 2016, 19:26

Google forms er meget anvendeligt til formålet (tror det hedder google analyse på dansk).

Det er ret simpelt at oprette eksempelvis multiple choice tests. Du kan tilføje billeder og videoer (dog skal videoerne vist først lægges ind på youtube.).
Det er ligeledes meget let at sende testen ud til folk og alle svar bliver indsamlet i et regneark med dertilhørende grafer om du ønsker det. Svarene kan være anonyme, hvis du ønsker det.

Her er lidt hjælp til at komme igang.


Layout på google forms er blevet "moderniseret" for ganske nylig så du kan opleve at brugerfladen er anderledes end det du ser i videoen.

Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Re: lave mental test i "impress" eller "calc"

Indlægaf Finn Bjerke » 15. jan 2016, 20:30

TAk for gode indspil. Jeg foretrækker at alle test ikke er forbundet med internet så derfor ikke google/youtube, men deres funmktioner skal da prøves. Jeg er ikke ude på at andre skal programmere for mig - jeg kan lave en multiple choice quiz i Calc - det IT teknisk problem er hvordan jeg får videoen ind. Jeg skal kombinere funktionalitet fra Impress og Calc tror jeg. SOm det er nu har jeg en fin brugerflade i impress og en fin databeregning i calc. Bygget på denne HVIS formel

=HVIS(J2=K2;1;0)

Hvor J2 er korrekte svar og K2 er brugers inddata
Vedhæftede filer
faces data.png
datamaterialet i calc
faces data.png (311.38 KiB) Vist 162 gange
Kardemommeloven er en god ting.

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster