Backupprogram?

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
zerben

Backupprogram?

Indlægaf zerben » 12. dec 2015, 20:34

Hej.Jeg mangler et program til backup.Det er når jeg installerer Ubuntu og for ikke at være nødt til at installere de programmer jeg bruger hele tiden.Jeg har kikket på backintime og sikkerhedskopiering fra softwarecenteret.Jeg vil bare vide om det er nok at gemme hjemmemappen eller hvad der ellers skal til.

ps sikkerhedskopiering skriver dette efter backup at disse mapper ikke kunne sikkerhedskopieres men betyder det noget?

/home/bz/.cache/dconf
/home/bz/.config/enchant
/home/bz/.dbus
/home/bz/.gvfs

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Backupprogram?

Indlægaf AJenbo » 12. dec 2015, 22:05

Du er nødt til at installere programmer på ny for at få dem i den konkrete version til dit system. Men du kan lave et installations script der installeret de problemer du bruger.

Jeg kender ikke enchant, men de andre er der ikke grund til at lave backup af.

zerben

Re: Backupprogram?

Indlægaf zerben » 12. dec 2015, 22:45

ok og tak.Jeg kører 15.10 men jeg prøver meget og installerer ofte.Det var lettere at lave en backup til 15.10 og senere til den næste der kommer.Hvordan laver man det script?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Backupprogram?

Indlægaf AJenbo » 12. dec 2015, 23:54

Opret en sh-fil, du kunne eks. kalde den installer-programmer.sh, her skal du så blot lave en apt-get kommando efterfulgt af de programmer du bruger.

Kode: Vælg alt

#!/bin/bash
sudo apt-get install gimp inkscape


Jeg fortrækker at tilføje de ønskede programmer manuelt så jeg ved præcis hvad der installeres, men der findes også kommandoer der kan bruges til at trække en liste af alle installerede programmer på dit nuværende system.

Husk at filen skal sættes til at måtte køre som et program, under egenskaber->rettigheder.

zerben

Re: Backupprogram?

Indlægaf zerben » 13. dec 2015, 08:17

Hej.Det var let.Takker.

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Backupprogram?

Indlægaf thj01 » 14. dec 2015, 20:37

Her er et eksempel
viewtopic.php?f=33&t=19639
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster