Problemer med installation fra Softwarecenter Emnet er løst

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
ubuntun00b
Indlæg: 71
Tilmeldt: 18. sep 2014, 12:24

Re: Problemer med installation fra Softwarecenter

Indlægaf ubuntun00b » 5. dec 2015, 01:22

AJenbo skrev:Og det kan ikke tænkes at det er den du nu har, men at status blot ikke vises korrekt i software centeret?


Jeg kan nu konstatere, at det ikke er den samme. I bunden kan jeg trykke på "Vis 1 teknisk emne", og så popper whatsapp-ubuntu-desktop frem, side om side med den som jeg har købt:

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/L7574836.jpg

Hvad vil det sige? Og kan jeg skrive til Canonical og få mine penge tilbage for en app som der er problemer med at installere?

ubuntun00b
Indlæg: 71
Tilmeldt: 18. sep 2014, 12:24

Re: Problemer med installation fra Softwarecenter

Indlægaf ubuntun00b » 5. dec 2015, 01:23

Christian.Arvai skrev:
ubuntun00b skrev:
zob skrev:Det er en properitær app som en Hr. Keshav Bhatt har lavet. Jeg kan ikke tro andet end at dette også er den ting du har købt.
http://www.armybharti.in/2015/10/whatsa ... hav-bhatt/


Det lyder underligt. For første og eneste gang jeg har købt noget i Ubuntu, det er det WhatsApp, som der ligger i Softwarecentret :?

Jeg er ikke helt med nu. Det omtalte program er godt nok med default i Softwarecenter, men det koster 5$ ift de info jeg får. Som sådan må vi derfor regne med at, programmet som du har betalt for er installeret nu, men at der af ukendt årsag er en fejl i Softwarecenter, som gør at det ser ud som om at det ikke er hentet.


Jeg kan konstatere at det ikke er det program jeg har betalt for, som er blevet installeret. Jeg henviser hermed til min seneste svar.

Jeg forvirret - omend jeg er glad for at have et velfungerende WhatsApp i mit Ubuntu nu.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Problemer med installation fra Softwarecenter

Indlægaf AJenbo » 5. dec 2015, 10:18

For mig er det bestemt ikke tydeligt at det ikke er samme program. Hvis de har navngivet pakken forkert i ppa dele ville det forklarer nøjagtig det vi ser og har oplevet. Det du skal tjekke er om programmet ligner det du købte.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Problemer med installation fra Softwarecenter

Indlægaf AJenbo » 5. dec 2015, 10:18

For mig er det bestemt ikke tydeligt at det ikke er samme program. Hvis de har navngivet pakken forkert i ppa dele ville det forklarer nøjagtig det vi ser og har oplevet. Det du skal tjekke er om programmet ligner det du købte.

ubuntun00b
Indlæg: 71
Tilmeldt: 18. sep 2014, 12:24

Re: Problemer med installation fra Softwarecenter

Indlægaf ubuntun00b » 5. dec 2015, 12:18

AJenbo skrev:For mig er det bestemt ikke tydeligt at det ikke er samme program. Hvis de har navngivet pakken forkert i ppa dele ville det forklarer nøjagtig det vi ser og har oplevet. Det du skal tjekke er om programmet ligner det du købte.


At dømme ud fra det screenshot som ligger af det jeg har købt i Softwarecenter, så ligner de hinanden. Men det lyder nu som en enorm bommert de har lavet, hvis det er det program jeg har købt.

Kan I andre installere WhatsApp med sudo apt-get install whatsapp-ubuntu-desktop, uden at skulle betale? Og hvad får I, når I kører sudo apt-get install whatsapp-desktop?

Hvis det er programmet som jeg har betalt for, hvor henvender man sig så med den slags? Vil gerne rapportere det til udviklerne/Softwarecenter, så det kan blive bragt i orden for fremtidige brugere.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Problemer med installation fra Softwarecenter

Indlægaf zob » 5. dec 2015, 12:36

Jeg kan nok ikke bruges i undersøgelsen da jeg kører ubuntu 15.10. Jeg kan dog fortælle at jeg ikke har nogen af de nævnte pakker.

Hvem er "de" (som du beskylder for en "enorm bummert")? Dem der står bag whatsapp-applikationen eller dem der står bag softwarecentret?

Jeg tænker også lidt om det er muligt at de to navne dækker over at den ene måske kunne være en slags "unlocker" som man somme tider ser det i googles play store.

ubuntun00b
Indlæg: 71
Tilmeldt: 18. sep 2014, 12:24

Re: Problemer med installation fra Softwarecenter

Indlægaf ubuntun00b » 5. dec 2015, 13:13

zob skrev:Hvem er "de" (som du beskylder for en "enorm bummert")? Dem der står bag whatsapp-applikationen eller dem der står bag softwarecentret?


Jeg ved det ikke - dem der er skyld i fejlen, hvis det er en fejl. Jeg tænker blot at dem der har angivet et forkert navn et sted, må være skyld i at jeg har haft problemer med at installere, at jeg måtte søge hjælp her og problemet først blev opklaret efter flere dage og 3 sider med posts :-) Det er i hvert fald ikke jer herinde, som blot har gjort hvad I kunne for at hjælpe mig.

zob skrev:Jeg tænker også lidt om det er muligt at de to navne dækker over at den ene måske kunne være en slags "unlocker" som man somme tider ser det i googles play store.


Betyder det at jeg bør prøve at installere den, som der ligger i Softwarecentret nu?

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Problemer med installation fra Softwarecenter

Indlægaf AJenbo » 5. dec 2015, 15:16

Ja de må være kommet til at give pakken et forkert navn og det er det som har givet dig problemer. Nej du behøves ikke gøre andet.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Problemer med installation fra Softwarecenter

Indlægaf zob » 5. dec 2015, 15:22

Til interesserede er der for resten en open-source javascript-baseret app til samme formål at finde på GitHub:
https://github.com/Aluxian/WhatsApp-Desktop

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Problemer med installation fra Softwarecenter

Indlægaf Christian.Arvai » 5. dec 2015, 15:54

ubuntun00b skrev:At dømme ud fra det screenshot som ligger af det jeg har købt i Softwarecenter, så ligner de hinanden. Men det lyder nu som en enorm bommert de har lavet, hvis det er det program jeg har købt.

Kan I andre installere WhatsApp med sudo apt-get install whatsapp-ubuntu-desktop, uden at skulle betale? Og hvad får I, når I kører sudo apt-get install whatsapp-desktop?


Umiddelbart nej. Jeg får dette:

Kode: Vælg alt

chr@chr:~$ sudo apt-get install whatsapp-ubuntu-desktop
[sudo] password for chr:
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ       
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
E: Kunne ikke lokalisere pakken whatsapp-ubuntu-desktop
chr@chr:~$

Kode: Vælg alt

chr@chr:~$ sudo apt-get install whatsapp-desktop
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ       
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
E: Kunne ikke lokalisere pakken whatsapp-desktop
chr@chr:~$
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

ubuntun00b
Indlæg: 71
Tilmeldt: 18. sep 2014, 12:24

Re: Problemer med installation fra Softwarecenter

Indlægaf ubuntun00b » 8. dec 2015, 19:31

Tak for alle jeres svar og jeres hjælp!

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Problemer med installation fra Softwarecenter

Indlægaf AJenbo » 8. dec 2015, 20:26

Velbekom

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster