Handbrake

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Handbrake

Indlægaf Spotten » 28. aug 2015, 02:06

Hej.

Jeg har i noget tid brugt Handbrake fra Softwarearkivet uden problemer, men pludselig var der en fil den ikke ville have med at gøre selvom denne fil ser ud til at virke fint når man afspiller den.

Jeg slettede så den fra softwarecentret og installerede den fra deres hjemmeside her:

https://handbrake.fr/ Den henviste mig til denne side:

https://launchpad.net/~stebbins/+archive/ubuntu/handbrake-releases

Jeg kan ikke huske hvordan man tilføjer disse nøgle til disse PPA`a, så det ville jeg være glad for hvis nogen lige kunne forklare mig.

Jeg har dog fået lagt de links ind i min /etc/apt/sources.list, og den melder også fejl om nøglen ikke er der, men jeg kan sgu ikke lige huske hvordan man gør dette, jeg kan godt se nøglen derinde men jeg kan bare ikke finde ud af at få den lagt ind i systemet.

Udover det så oplever jeg en masse fejl efter jeg opdaterede, før der stod der ikke rigtigt noget, den fejlede bare efter flere timers encoding, så jeg mistænker kildefilen for at være skyld i alt dette, men efter jeg så oplevede Handbrake gå helt amok i dag, tror jeg nærmere fejlen ligger deri da filen jo som sagt afspilles fint uden fejl eller problemer af nogen art.

Problemet er filen er for stor til min smag, derfor prøver jeg at bevare kvaliteten så meget som muligt, men den er stadig for stor til min USB pen på 32GiB.

En anden ting, der står man skal installere Handbrake-gtk og Handbrake-CLI, eller er det kun en af dem man skal installere? Jeg havde nemlig installeret dem begge da jeg opdaterede til nyeste version.

Den ældre version har slet ikke så mange indstilninger, så jeg ville da foretrække den hvis den ellers virkede.

På forhånd tak.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Handbrake

Indlægaf AJenbo » 28. aug 2015, 03:38

Lad være med at tilføje det manuelt til sources.list. Hvis du ønsker at gøre det via terminalen så er det sådan her det gøres:

Kode: Vælg alt

sudo add-apt-repository ppa:stebbins/handbrake-releases

Hvis du vil gøre det grafisk så er det via software og opdateringer hvor du under fanen Anden software trykker Tilføj og indsætter linjen: add-apt-repository

Uden at vide hvilke fejl du får kan vi ikke hjælpe.

Der burde ikke være noget problem i at have både cli og gtk udgaven af et program installeret samtidig.

Tjek formatet af videoen i din afspiller.

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Handbrake

Indlægaf Warhawk » 28. aug 2015, 11:07

Hej,

Jeg vil bare lige supplere lidt til hvad Anders har svaret.

Medmindre du har brug for CLI versionen af HandBrake er denne ikke nødvendig.

Hvis din output fil fylder mere end 32 GB så har du med stor sandsynlighed forkerte indstillinger.

Du er nødt til at komme med flere oplysninger for at vi kan hjælpe dig videre.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Handbrake

Indlægaf Spotten » 28. aug 2015, 16:55

Hej igen.

Undskyld hvis jeg ikke har fået forklaret mig ordentligt.

Jeg har før konverteret flere gange med Handbrake fra softwarecentret, version : HandBrake rev5474 (x86_64)

Efter jeg oplevede fejl med en enkelt kildefil, så prøvede jeg at opdatere til den nyere version i håb om det ville løse problemet, men jeg huskede ikke hvordan man tilføjede de PPA`s korrekt, så tak Ajenbo! :) Jeg må lige se på det hvis jeg vælger at prøve den nye version igen! Det tvivler jeg dog på da den lavede SINDSYGT mange fejl igår uden nogen grund, jeg brugte samme indstilninger hele tiden og den drillede bare og gik ned, så jeg genstartede maskinen og fjernede så den nyeste og geninstallerede den gamle som hele tiden har virket, og indtil videre virker den også fint, den skriver dog en masse fejl i aktivitetsloggen : [NULL @ 0x7f7a7c01c760] major sync info header checksum error

De fejl så jeg også forleden hvor den ikke meldte fejl under encodingen, og filen jeg fik ud i den anden ende virkede også fint trods et pr små fejl med pixelering som ikke var i originalen, så nu får den ændre version lige et pr tests så jeg kan finde ud af hvad faen der foregår! Igår med den nyere version fik jeg en masse uforklarelige fejl jeg desværre ikke fik dokumenteret, men det virkede for mig som problemet lå i programmet, måske fordi jeg ikke havde tilføjet disse PPA korrekt før jeg installerede både handbrake-gtk og handbrake-cli

Originalfilen fylder 32.5GiB og er derfor for stor til min USB pen på 32GiB.

Ps. Jeg bruger disse indstilninger : MKV format, 1920x1080 uden cropping, med DTS-HD Passtru lyd ved 1536kbit/sek og har sat den på "placebo" samt "RF 6" da jeg blot ønsker kildefilen en smule mindre så den kan være på min USB pen på de 32GiB.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Handbrake

Indlægaf Blueeyez » 30. aug 2015, 23:16

Følgende omhandler ffmpeg i Ubuntu 15.04 (Ikke tidligere versioner)

Jeg bruger ffmpeg til og konvertere mine film.. Det foregår via terminalen, men det synes jeg så os er bedre end handbrake.. Her er den kommando jeg bruger:

ffmpeg -v quiet -stats -i /input -preset:v medium -qp 24 -map 0 -c copy -c:v libx264 -c:a libfdk_aac -b:a 128k /output

-preset:v medium sætter en hastighed placebo er næppe nødvendig.. konvertere selv film uden denne til, da jeg ikke sparer så meget og kvaliteten er jeg os i tvivl om hvor meget jeg fvinder på, men jeg har så os en del endnu at arbejde med i selve koden for at optimere mine film helt, men pt kører jeg bare den igennem så hurtigt som muligt..

Du kan os spare plads ved at nedjustere fra fullhd til 720p..

-qp 24 er kvaliteten af videoen der justeres.. DVD kvalitet er 22 - 24 (Lidt usikker, men ringeste er 28) hvilket os er default hvis man undlader: "-qp 24"
-map 0 tager alle lyd + subs med
-c copy -c:v libx264 siger at den skal kopiere alt, men c:v siger så os at selve videoen skal over i H264 (Mpeg4)
Du kan tilføje: -c:a libfdk_aac -b:a 128k som anvist og så vil den os lige gøre så lyden fylder mindre..
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Handbrake

Indlægaf Spotten » 29. sep 2015, 22:40

Blueeyez skrev:Følgende omhandler ffmpeg i Ubuntu 15.04 (Ikke tidligere versioner)

Jeg bruger ffmpeg til og konvertere mine film.. Det foregår via terminalen, men det synes jeg så os er bedre end handbrake.. Her er den kommando jeg bruger:

ffmpeg -v quiet -stats -i /input -preset:v medium -qp 24 -map 0 -c copy -c:v libx264 -c:a libfdk_aac -b:a 128k /output

-preset:v medium sætter en hastighed placebo er næppe nødvendig.. konvertere selv film uden denne til, da jeg ikke sparer så meget og kvaliteten er jeg os i tvivl om hvor meget jeg fvinder på, men jeg har så os en del endnu at arbejde med i selve koden for at optimere mine film helt, men pt kører jeg bare den igennem så hurtigt som muligt..

Du kan os spare plads ved at nedjustere fra fullhd til 720p..

-qp 24 er kvaliteten af videoen der justeres.. DVD kvalitet er 22 - 24 (Lidt usikker, men ringeste er 28) hvilket os er default hvis man undlader: "-qp 24"
-map 0 tager alle lyd + subs med
-c copy -c:v libx264 siger at den skal kopiere alt, men c:v siger så os at selve videoen skal over i H264 (Mpeg4)
Du kan tilføje: -c:a libfdk_aac -b:a 128k som anvist og så vil den os lige gøre så lyden fylder mindre..


Tak, men ellers tak, det er lige en tand for hardcore for mig at skulle ud i koder :D Jeg er mest til programmer med en GUI da jeg har meget svært ved at forstå logikken i linux! :)
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
OS: Ubuntu 18.01LTS 64bit

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster