Thunderbird crasher

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Brugeravatar
leifjoha
Indlæg: 215
Tilmeldt: 26. okt 2013, 13:37
Geografisk sted: Haderslev

Thunderbird crasher

Indlægaf leifjoha » 21. aug 2015, 07:25

Efter etablering af 15.04 og oprettelse af mailkontoer fik Thunderbird den vane at crashe efter 30 sek.

Skærmen går i gråt skær /lysstyrke falder. Når jeg derpå søger at lukke meldes at vinduet svarer ikke, enten skal jeg vente eller tvinge til at lukke.

Jeg gjorde så via terminal

update
upgrade
clean
purge thunderbird
update
install thunderbird
genstart

Jeg fik så Thunderbird igen og med mailkontoopsætningen fra før ??
Skulle den ikke være renset væk?
Efter 30 sek samme crash!!

Leif

Brugeravatar
leifjoha
Indlæg: 215
Tilmeldt: 26. okt 2013, 13:37
Geografisk sted: Haderslev

Re: Thunderbird crasher

Indlægaf leifjoha » 21. aug 2015, 08:05

Jeg skulle måske netop vente og ikke tvinge til lukning. I irritation installerede jeg Seamonkey og derefter virkede begge mailprogrammer.

Husker I den med den sorte hane, der skal slagtes foran PC'en?

kh
Leif
NB Der er ikke noget som at brokke sig i Forum som får en til selv at løse problemer!!

Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Thunderbird crasher

Indlægaf Warhawk » 21. aug 2015, 09:17

Hej,

Når et program går i grå er det ikke nødvendigvis fordi det crasher. Programmet kan bare ikke følge med til at behandle data. I nogle tilfælde betyder det reelt at programmet crasher og skal dræbes med xkill.
I andre tilfælde skal programmet blot have tid til at behandle data færdigt, så vender det tilbage til normal tilstand igen.

Du har grebet tingene lidt forkert an - men dog fået løst problemet.

Når du afinstallerer Thunderbird, så ligger der stadig brugerdata (hvor du har konto og indstillinger) på computeren. Disse vil igen blive brugt når du installerer Thunderbird på ny. Så hele dit problem ligger med stor sandsynlighed i dine brugerdate. Disse ligger i en skjult mappe i din hjemmemappe /home/<dit brugernavn>/.thunderbird

Denne mappe kan f.eks. omdøbes eller helt slettes, så vil Thunderbird starte på en frisk.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD

Brugeravatar
leifjoha
Indlæg: 215
Tilmeldt: 26. okt 2013, 13:37
Geografisk sted: Haderslev

Re: Thunderbird crasher

Indlægaf leifjoha » 21. aug 2015, 09:56

Tak for svaret - det lyder rimelig, da jeg sidder på en campingplads med fri WiFi men alt går i gammel modem hastighed, der er vel 100 smartfoner, 20 tablet og 15 pc'er på.

Men som du kan se i tråden, er jeg kørende nu - så længe det varer.

kh
Leif

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Thunderbird crasher

Indlægaf AJenbo » 21. aug 2015, 15:58

purge fjerner system konfigurationer men som Warhawk skriver, ikke bruger konfigurationer. En anden måde at teste den slags på er at logge ind som gæste bruger og se om programmet fungere der.

Forhåbenligt har du en krypteret forbindelse til din mailserver når du forbinder over et åben netværk?

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5521
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Thunderbird crasher

Indlægaf Klaus Rasmussen » 21. aug 2015, 16:56

Fint du blev hjulpet. Det er dog meningen du skal sætte "fluebenet" ud for det svar der hjalp dig og ikke ud for dit eget indlæg. (Så kan den næste hurtigt finde løsningen)
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 3 gæster