Firefox 3 under Ubuntu 8.04 Hardy Heron

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Firefox 3 under Ubuntu 8.04 Hardy Heron

Indlægaf Jimmyfj » 16. jan 2008, 10:12

Hej beta-testere

Er der andre af jer beta-testere af Hardy Heron som har erfaring med Firefox 3 Beta3Pre under Hardy Heron?

Der er nogle rigtig gode tiltag under FF Beta3, jeg gerne vil høre, om der er andre, der har en mening om:

Den absolut bedste feature FF3, efter min mening byder på, er den nye måde FF3 forespørger bruger om man ønsker at gemme et ny-indtastet password til en web-side. F.eks. når man logger ind på dette forum første gang gennem FF3 - Efter at have tastet brugernavn og kode glider siden langsomt ned, og i den linje, som dukker op bliver man bedt om at svare på, om FF3 skal huske koden. Og når svaret er afgivet glider siden, næsten umærkeligt på plads igen. Rigtig flot feature.

Men også FF3's måde at organisere adresse-linjen på er rigtig flot. En alfabetisk opdeling, hvor FF3 selv deler besøgte adresser op med skillelinjer er en god ting. Dette gør, at det er langt hurtigere at søge efter de sider, man allerede har besøgt. Og en lille "blærerøvs-feature" er, at nu er sidernes ikoner også vist i adresse-linjen, ganske som de er i menuen Foretrukne.

Jeg har fulgt mange tråde, hvor FF3 bliver haglet ned for at være ustabil. Men siden jeg installerede den på min 8.04 Hardy Heron har jeg kun oplevet FF3 som værende helt utrolig stabil, og meget hurtig. Jeg må endda krybe til korset og indrømme, at allerede nu er FF3 min foretrukne browser i det daglige.

Jeg har lavet et par ændringer i FF3, som ligger her på siden, i en anden tråd. Disse ændringer har givet FF3 en god del mere hastighed, og gør den vildt lækker at arbejde med.

Den eneste "anke" jeg har, er at der endnu ikke er nogen af mine foretrukne themes til Firefox, som kan installeres i browseren. Men alene den stabilitet browseren yder under HH er en fryd. Selv mine foretrukne videoer på YouTube bliver afviklet tilfredsstillende.

Er der endre, som har erfaring med FF3 på Hardy Heron, så vil det være dejligt, hvis I gider dele dem med vi andre. Det er jo også en måde at "lukke munden" på kritikkerne på.

Edit:
Måske er det på sin plads at sige, at de nævnte ændringer har at gøre med tuning af Firefox. De tweaks, jeg referere til kan også mærkes på FF3.
Senest rettet af Jimmyfj 19. jan 2008, 15:31, rettet i alt 1 gang.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Firefox 3 under Ubuntu 8.04 Hardy Heron

Indlægaf Stra » 18. jan 2008, 14:56

Hej

JimmyFJ skrev
Jeg har lavet et par ændringer i FF3, som ligger her på siden, i en anden tråd. Disse ændringer har givet FF3 en god del mere hastighed


Hvilken tråd?

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Firefox 3 under Ubuntu 8.04 Hardy Heron

Indlægaf Jimmyfj » 18. jan 2008, 23:33

Stra skrev:Hej

JimmyFJ skrev
Jeg har lavet et par ændringer i FF3, som ligger her på siden, i en anden tråd. Disse ændringer har givet FF3 en god del mere hastighed


Hvilken tråd?

stra


Denne tråd:

https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic ... ht=firefox
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

gasolin
Indlæg: 122
Tilmeldt: 11. dec 2007, 21:44
Geografisk sted: Ny assens kommune

Firefox 3 under Ubuntu 8.04 Hardy Heron

Indlægaf gasolin » 19. jan 2008, 15:01

Har prøvet FF3 med kubuntu 8.04 hardy heron og den virker ok men den fåes endnu ikke i en 100% dansk version som FF2 gør og jeg mener at FF3
endnu ikke kan bruges med nær så mange plugins og ekstra ad-ons som man kan med FF2.

Personligt kan jeg ikke udmiddelbart se en forskel på FF1.5 ubuntu 6.06, FF2 i f.eks Kubuntu 7.10 og FF3 i kubuntu 8.04 men går personligt heller ikke op i hvad forskellen er på de forskellig FF versioner, bare FF virker så det ok for mig!

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster