Optimere min Bærbar

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
gasolin
Indlæg: 122
Tilmeldt: 11. dec 2007, 21:44
Geografisk sted: Ny assens kommune

Optimere min Bærbar

Indlægaf gasolin » 16. dec 2007, 12:39

Jeg har en Acer Bærbar en TravelMate 2420 med (desværre) 1.5ghz Intel celeron cpu,2x1 gb ram (pc4200 og pc5300)og hele 3 stk 2.5 " harddiske 4200,5400 og 7200 omd et sæt Altec Lansing MX5021 (der desværre i standby brummer, som er hørbart, når jeg ikke hører musik eller ser tv og standard lydkort noget realtek og ac97) en Logitech G7, Brother dcp115c samt 8 mb tdc internet, jeg kører med Kubuntu 7.10 og selv om min pc ikke virker perfekt så virker kubuntu ok og min bærbar føles aldrig sløv, selv om den aldrig vil være så hurtig som en ny pc med 2gb ram Hurtig cpu og 7200 omd harddisk. Jeg vil gerne bruge det bedste til min pc så jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der er det bedste efter jeres mening vuderinger software/programmer til en Acer TravelMate 2420 med kubuntu 7.10 jeg bruger b.la kaffiene, Amarok, songbird, Firefox 2.0. Kopete(msn).Jeg har fået 3-4 samhængende døde pixel,har prøvet at massere der hvor der er nogen døde pixel og har ikke fundet noget program der skulle kunne give kunstig åndedræt til døde pixels (der er nogen som skulle virke men udmiddelbart kun med windows) så jeg har stadig 3-4 døde pixels forneden i midten af proceslinien/taskbaren eller hvad det nu er det hedder, er der nogen der ved hvad for et program der kan give kunstig åndedræt til døde pixels og evt hvilket usb/pcmcia kvalitets lydkort der virker med kubuntu 7.10 (justeringen af lydkortet, har tænkt på lydkort fra Creative).Hvis der er nogen der har andre tips til optimal ydelse af diverse programmer,Kubuntu med mere er jeg også meget interesseret, da jeg heller vil forsøge at optimere min pc end at købe en ny da jeg ikke er 100% sikker på at min Bærbar har nået sin maximale ydelse, opstartshastighed,downloadhastighed, reaktion på komandoer,udnyttelse af ram med mere ,faktisk så må min bærbare meget gerne bruge meget ram hvis det kan være med til at formindske forbruget på min cpu(har aldrig set min bærbar bruger over 400mb ram med Linux)

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Optimere min Bærbar

Indlægaf eitreach » 16. dec 2007, 13:24

Det er på ingen måde ment negativt, men afsnit i en tekst er altså guld, for os der skal læse den - det gør bare det hele meget nemmere. :)

Nu bruger du KDE, siger du - og der er faktisk lys for enden af tunnelen. Til januar udkommer KDE4, som bruger omkring 40% mindre systemresourcer end KDE3.5 - det kan du i hvert fald se frem til, og KDE4 virker for mig også en god del bedre end forgængeren.

Mht. software, så tror jeg egentlig ikke at der er så meget mere at hente dér. Amarok er en gudelig afspiller, som jeg selv næsten udelukkende bruger (til trods for at jeg er Gnome-bruger), og resten tror jeg heller ikke kunne fungere bedre.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster