Firefox suger computerkraft??

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Firefox suger computerkraft??

Indlægaf sådanUBUNTU » 27. nov 2007, 21:14

Jeg har undret mig over, hvorfor min computer indimellem bliver utrolig langsom. Efter jeg er begyndt at overvåge CPU-temperaturen og frekvensen kunne jeg se, at den cpu'en tonsede derudaf på max. load, mens temperaturen bare steg og steg.

Jeg kiggede i Systemovervågning, hvor jeg kunne se, at det er firefox, der suger kraften ud af computeren. Jeg havde vel 10-12 faneblade åbne. Er der noget man kan gøre for at forhindre dette fænomen? En eller anden indstilling i firefox e. lign.? Eller skal jeg bare vænne mig til at bruge færre faneblade?

Jeg vil helst ikke at skifte browser, da jeg er ret glad for Firefox og alle dens genvejstaster.

Jeg har pentium M 1,4 ghz og 1 GB RAM.

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Firefox suger computerkraft??

Indlægaf sådanUBUNTU » 27. nov 2007, 21:20

google google...Hmm. Det ser ud til at flash kan have betydning. Og måske fasterfox, hvis den er indstillet til turbo i stedet for optimized. Det var tilfældet ved mig.

Jeg håber ikke, at jeg skal til at installere en flash-blocker. Andre gode råd?

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Firefox suger computerkraft??

Indlægaf eitreach » 27. nov 2007, 21:28

Sådan synes jeg alle browsere opfører sig hos mig. De ender med at suge en 4-500mb ram, efter de har været brugt et stykke tid. Specielt Firefox er problematisk, fordi det betyder nemlig at skidtet helt crasher - eller dvs, Firefox vil ikke opdatere, medmindre jeg gør vinduet større eller mindre.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Firefox suger computerkraft??

Indlægaf Artificial Intelligence » 27. nov 2007, 22:21

* A.I. e glad for sin Epiphany lightweight browser *

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Firefox suger computerkraft??

Indlægaf eitreach » 27. nov 2007, 23:03

Det problem jeg nævner med at mangle at opdatere sker også i Epiphany. Den eneste browser jeg har fundet som ikke gør det endnu, er Galeon.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Firefox suger computerkraft??

Indlægaf sådanUBUNTU » 27. nov 2007, 23:42

Jeg vil så sige, at da jeg genstartede firefox forsvandt problemet. :) Men det er rart nok at være opmærksom på under alle omstændigheder

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Firefox suger computerkraft??

Indlægaf Jimmyfj » 27. nov 2007, 23:55

Jeg har gennem de seneste mange måneder set denne diskussion blusse op flere gange, hver gang der udkom en ny version af Ubuntu, og Firefox.

Dog har jeg ikke selv oplevet problemer med hverken Firefox, Swiftfox eller Epiphany browserne. Men en browser, det bestemt er værd at prøve kræfter med er Flock:

http://www.getdeb.net/download.php?release=1778&fpos=0

Jeg bruger i skrivende stund browaeren, som jeg fik varmt anbefalbet af en russisk datalogi studerende for to - tre år siden, og siden har jeg fulgt udviklingen af denne browser tæt. Browseren findes til både Linux og Windows, og jeg har arbejdet med den på begge platforme.

Flock har alle de funktioner du kan ønske dig, og som du kender fra Firefox. Den er hurtig og sluger ikke et hav af RAM. Det største plus er dens overskuelighed og speed, og, som sagt, har jeg heller ikke oplevet denne browser "gå ned". Prøv den. Du vil ikke fortryde det.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Firefox suger computerkraft??

Indlægaf sådanUBUNTU » 28. nov 2007, 00:00

Sejt. Den har jeg længe villet prøve, men jeg var ikke opmærksom på, at der findes en debian-pakke. Takker

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Firefox suger computerkraft??

Indlægaf thj01 » 28. nov 2007, 08:06

Hvis der skal opdateres 14 vinduer konstant, så vil der også ske ting og sager på en computer.

Der vil være en del IO aktivitet ved HD/RAM/CPU/chipset konstant - især hvis der ikke er "mere" end 1 gb. så skal der højst sandsynligt swappes en del.

Lige netop der tror jeg at RAM vil være væsentligt at kigget på.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Firefox suger computerkraft??

Indlægaf sådanUBUNTU » 28. nov 2007, 08:24

Ah... tænkte bare, at firefox havde en funktion, når der er mange vinduer åbne, der kunne sørge for kun at opdatere, de vinduer, der bliver kaldt frem. Eller noget :)

Tænkte nok at mit problem skyldes ram. Nu har jeg også kun opgraderet fra 256 MB, som maskinen havde, da jeg købte den, op til 2*512 MB af en lidt outdated type (og derfor lidt dyrere). Jeg skal ikke ud og købe nyt ;-)

Til Jimmyfj: Genial fork af firefox - den flock. Og superlet at importere Firefoxindstillinger. Rss-læseren er supergod, integration m Facebook er også smart, personlig startside á la iGoogle er genialt og sidst men ikke mindst web clipboard. . Og de firefoxplugins jeg har installeret virker fint. Savner dog integration med Picasaweb :-) Genvejstaster er identiske med Firefox. Dog lidt grimt skin. En klar anbefaling herfra også

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Firefox suger computerkraft??

Indlægaf eitreach » 28. nov 2007, 12:29

Bortset fra at Flock ikke integreres særlig godt med GTK, er det faktisk en rigtig fin browser. Jeg har endnu ikke haft problemer med den.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster