Programmer til at lave hjemmesider med.

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Svante
Indlæg: 606
Tilmeldt: 16. dec 2006, 14:25
Geografisk sted: Bornholm

Programmer til at lave hjemmesider med.

Indlægaf Svante » 21. dec 2006, 09:22

Hvilke programmer kan anbefales til Ubuntu, når det gælder om at lave hjemmesider?
Her tænker jeg både på WYSIWYG og editorer.
Hvilke muligheder er der?

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Programmer til at lave hjemmesider med.

Indlægaf Pihl » 21. dec 2006, 12:13

Hvis det er en forholdsvis simpel WYIWYG editor, du skal bruge, som bare skal kunne de grundlæggende ting, kan jeg anbefale Nvu (udtales 'n-view' = "new view"). Den fåes også til Windows og Mac, så hvis du ikke er på Ubuntu endnu, kan du prøve den der.
Nvu betragtes lidt som en opensource pendant til Frontpage, men dog uden Frontpages mange uheldige egenskaber.

Jeg kender ikke rigtig så meget til mere 'avancerede' editorer til Ubuntu, da jeg selv er dybt afhængig af Dreamweaver, som jeg også bruger under Wine i Ubuntu.
Hvis der er nogen som engang finder et rigtigt alternativ til Dreamweaver, så er jeg åben for forslaget. Men det skal dog helst være et bedre alternativ end fx Gimp'en er for Photoshop ;)

Spif
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:35
Geografisk sted: Horsens

Programmer til at lave hjemmesider med.

Indlægaf Spif » 23. dec 2006, 09:41

Nvu er fin. Ellers prøv Bluefish som editor.

hardcorewizard
Indlæg: 40
Tilmeldt: 20. nov 2006, 19:58
Geografisk sted: Taastrup, Danmark

Programmer til at lave hjemmesider med.

Indlægaf hardcorewizard » 8. jan 2007, 00:45

Bruger selv Kate (KDE, men kører fint i Gnome) til udvikling af PHP og HTML. Det er lidt af en swiss army knife, da den understøtter et væld af programmeringssprog. Jeg er dog rigtig tilfreds med den, og synes den er lækker at arbejde i!

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Programmer til at lave hjemmesider med.

Indlægaf thj01 » 9. jan 2007, 20:52

ahemm det kommer vel an på niveauet af din hjemmeside

Min hjemmeside http://home20.inet.tele.dk/thj01 er lavet i OOO, og den fungere fint som min "huskebog" på nettet! (den er ikke opdateret!)

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster