Større tekst i Firefox som standard

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Større tekst i Firefox som standard

Indlægaf Wikzo » 29. aug 2007, 16:16

Jeg sidder på en bærbar med en forholdsvis lille skærm. Ofte er det svært at læse teksten på hjemmesider, så derfor plejer jeg at vælge "Vis -> Tekststørrelse -> Forstør tekst" (eller Ctrl +).

Er der nogen måde, hvorpå dette kan blive standard, så jeg ikke behøver at gøre det manuelt hver gang. Altså så Firefox starter op med forstørrede tekst. Har fiflet lidt med indstillingerne og skriftstørrelser, men det virker ikke rigtig.
Billede

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Større tekst i Firefox som standard

Indlægaf Wrapper » 29. aug 2007, 16:18

Ved ik om det er muligt at sætte som standard.
Men der er en nemmere måde at forstørre på:
tryk på "ctrl" mens du scroller med musen. Og har du ikke mulighed for at scrolle, så kan du trykke på + eller - mens du holder "ctrl" nede.
- og skal du tilbage til normal størrelse igen, kan du trykke på "ctrl" og "0"...
Billede

Billede

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Større tekst i Firefox som standard

Indlægaf Wikzo » 29. aug 2007, 16:42

Kender godt det trick; har faktisk skrevet det i en lille parentes i min post :)
Billede

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Større tekst i Firefox som standard

Indlægaf Wrapper » 29. aug 2007, 16:58

Wikzo skrev:Kender godt det trick; har faktisk skrevet det i en lille parentes i min post :)


Hmm der kan man se ;)
Billede



Billede

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Større tekst i Firefox som standard

Indlægaf Pihl » 29. aug 2007, 18:01

I adressefeltet kan du prøve at skrive:

about:config

Så får du en lang liste frem med alle Firefox's indstillinger. Hvis du i "Filter" skriver FONT, indsnævrer du mulighederne til de indstillinger, som omhandler fonte.

Hvis du scroller lidt ned, kan du se en hel del med 'font.size' og 'font.default.size'. Jeg vil vædde med, at hvis du ændrer i nogen af dem, ændrer du i standardstørrelse på fonte. Men hvilken eller hvilke det er, ved jeg ikke. Det må du google dig frem til eller eksperimentere med :)

Tilbage til "Programmer i Ubuntu"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster