CMS-Newbie, I am

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

CMS-Newbie, I am

Indlægaf eitreach » 13. aug 2007, 19:43

Hej folkens.

Jeg fik spontant købt mig et domæne for nogle få dage siden, og så har jeg jo været nødt til at lave et websted til det - nu har jeg efterhånden det visuelle på plads, men som noget nyt, kunne jeg godt tænke mig at prøve at redigere indholdet via CMS - jeg har bare ingen forstand på den slags.

Er der nogle som kan foreslå et godt, frit stykke software til redigering af indhold på enkelte sider, uden at skulle bøvle med kode? Hvis det kan hjælpe, har jeg samtlige undersider i en enkelt iframe, mht. tekst og sådan.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

CMS-Newbie, I am

Indlægaf Pihl » 13. aug 2007, 19:50

Tja, vil foreslå dig at prøve 3 CMS'er:

Joomla
E107
Drupal

De har hver især sine styrker og fordele, og hvilken der er bedst, afhænger nok af smag og behag samt behov.

Jeg har først og fremmest erfaring med de to første. E107 elsker jeg for sin simplicitet, mens Joomla er knaldgod med alle sine muligheder i form af udvidelser.

Men ellers er det bare at prøve sig frem, og se hvilket CMS der passer til dit temperament. Se eventuelt flere CMS'er på: http://www.opensourcecms.com

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

CMS-Newbie, I am

Indlægaf eitreach » 13. aug 2007, 22:35

Mange tak! :D

Nu har jeg fået installeret E107 (jeg kan godt lide simplicitet når det omhandler noget jeg ikke har prøvet før..)

Jeg er dog ikke helt sikker på at jeg forstår systemet. Hvordan kan jeg eksempelvis lave sider, som bruges i omtalte iframe, som man blot ændrer på via E107?

Omtalte site kan iøvrigt findes her?

http://kiilerich101.dk/
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Majestic-12 [Bot] og 0 gæster