Digitalt kamera i Feisty

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Digitalt kamera i Feisty

Indlægaf Pihl » 23. maj 2007, 20:07

Hej alle

Jeg havde lige en oplevelse med Feisty, som jeg ville dele med jer.

Jeg har et meget billigt digitalt kamera. Et HP Photosmart E327. Jeg har ikke brugt det et stykke tid, og når jeg skulle overføre billeder fra det til computeren, var det altid på den bærbare, som dengang kørte XP.

Det irriterede mig noget så grusomt, da jeg havde købt kameraet, at den medfølgende CD med driver osv altid skulle installeres først på den pågældende computere, før jeg kunne importere billeder - at jeg ikke bare kunne smække den i og så hive billederne over. Megabesværligt.

Men i dag skulle jeg igen importere billeder fra den, og det skulle gøres på Feisty. Jeg tilkobler kameraet, og tænder for det.

Ubuntu opdager straks, at der er sat et kamera i computeren, og åbner en dialogboks. I den kan jeg vælge destinationsmappe for billederne, og imens jeg vælger det, går Ubuntu i gang med at installere en passende driver fra arkivet!
30 sekunder efter er jeg i gang med at importere alle billeder - dét er fandme dejligt! :D

Jeg ved godt, at ikke alle kameraer er lige godt understøttet, men dette var et eksempel på, at når hardwaren er understøttet, så er tingene sgu nemt at have med at gøre i Ubuntu - også nemmere end i Windows!
Og det skal nok blive meget bedre endnu, når Linux får taget nogen (flere) markedsandele fra Microsoft...

YoBilee
Indlæg: 82
Tilmeldt: 17. mar 2007, 20:22
Geografisk sted: Sdr. Stenderup (Kolding)

Digitalt kamera i Feisty

Indlægaf YoBilee » 26. maj 2007, 22:33

tjaa jeg kan ikke give dig andet end ret, Fiesty opdagede også straks min ældgamle MP3 afspiller Creative MuVo Nx 128 Mb, det skal siges at min lige er blevet 3 år, og stadig virker den fint, ingen fejl. Men både Xp og Vista gør det samme, men dem snakker vi jo ikke om her :D
Mvh. Søren
http://www.yobilee.dk Blog ;-)
http://myspace.com/yobilee Egne kreationer i Ableton Live og Reason
Billede

noflex
Indlæg: 26
Tilmeldt: 12. maj 2007, 00:41
Geografisk sted: Pandrup, Nordjylland

Digitalt kamera i Feisty

Indlægaf noflex » 26. maj 2007, 23:04

hehe lidt sjovt, jeg havde samme oplevelse i går, dog med et andet cam et gammel traveler 5300, satte det til og G-thumb startede op og alt gik nemt og hurtigt. Dejlig jeg plejer at skulle mounte det selv og alt mulig hejs, men med Ubuntu 7.04 går det bare glat.
noflex
AMD64 X2 5000+ Ubuntu 7.04 amd64
noflex@jabber.org

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster