GløggBuntu?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
neglesaks
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. dec 2008, 02:51
IRC nickname: neglesaks
Geografisk sted: Helsingskør Kommune & Omegn

GløggBuntu?

Indlæg af neglesaks »

Hej folks,

jeg syns altså der skal holdes en juleafslutning for UbuntuDanmark før vi alle går i hi med gaver og nytårsfyrværkeri.

Vi skriver den 7. dec i dag, og der er 2 uger til 4. søndag i advendt, og der er Juleaften så meget på trapperne at det er urealistisk at holde noget - i min mening.

Derudover foreslår jeg at sociale arrangementer holdes omkring en weekend, forstået som: Torsdag, Fredag Lørdag eller Søndag.

Det giver følgende datoer for GløggBuntu:

tor 11.
fre 12.
lør 13.
søn 14. (3. søn/adv)

tor 18
fre 19
lør 20
søn 21 (4. søn/adv)


Det mest oplagte sted i min mening ville være i Københavnsområdet, men jeg er jo også sådan en Sjællændersnude ;)


Ideer til steder at mødes, kunne være:

Københavns Universistet, HC Ørsted Instituttet (ligger i trekantområdet mellem Nørre Alle, Jagtvej og Tagensvej). Booking kræver aftale med institulederen og/eller bygningsbetjenten, men det skulel ikke være svært at arrangere, men kræver nok en 'insiders' samarbejde. (Google Maps: Universitetsparken, 2100)

Nærliggende attraktioner er Silicon Alley (dvs Falkoner alle) samt 2 dominos pizzariaer og et antal værtshuse, hvis det skulel interessere.

Busser går til døren på Nørre Alle, til og fra Nørreport og Hovedbanegården.


DTU i Lyngby: Studenterhuset (S-huset). Har rigelig plads, men kværver også forudgående aftale, skulle dog være nemt at skaffe, men igen - en DTU-insider er nok det mest praktiske.

Lokale attraktioner er Kælderbaren, som skulel gøre det tilstrækkeligt som værthus. Der er også kantinefaciliteter, men jeg kender ikek disses åbningstider. Ellers er der fastfood-joints i Lyngby Hovedgade.


Busser går næsten til døren (der er et bi-direktionalt stoppested på ANker Engelundsvej), samt der er motorvejsbusser i begge retninger en kort gåtur fra stedet.

(Google Maps: Anker Engelundsvej)



Jeg vil gerne høre jeres forslag til hvilken dato(er) der passer jer, og hvor i vil mødes. Forslå evt. gerne selv andre steder end de ovenfor nævnte!


PS: Jeg har stadig en kasse bøger som jeg også vil sprede til de deltagende. Listen (foreløbig) er her:

http://haxor.dk/u/books.txt

NB; nogle af UbuntuDanmarks medlemmer har lagt billet ind på enkelte af bøgerne, nævn evt. hvilke bøger i har markeret som værende i jeres interesse. (Husk: Kriteriet for at få en bog er at i kan bruge den til noget reelt, dvs. andet end dørstopper og optændingsmateriale til brændeovn ;)
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Friends don't let friends do Windows.
Brugeravatar
MikeDK
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25. nov 2006, 15:50
IRC nickname: MikeDK
Geografisk sted: København Ø

Re: GløggBuntu?

Indlæg af MikeDK »

Jeg ved ikke lige hvad dag der passer mig bedst, men blir der en fastsat dato/dag så aflyses alt andet fra min side :lol:
men fedt initiativ neglesaks
HP EliteBook 8560w | Intel Core i7-2670QM (2,23Ghz) | BogoMIPS: 4390.05 | 6MB L3 |
NVIDIA GF108GLM [Quadro 1000M] | 8GB Ram |
Kubuntu 14.04 æder hvad den får serveret, Kubuntu 20.04 OG Kubuntu 20.10 vil den slet ikke boote overhovedet.
Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: GløggBuntu?

Indlæg af Don S »

Jeg kan desværre ingen af dagene, da jeg har fandens travlt her op til jul... Vi må arrangere noget igen efter nytår. Derudover vil det, alt afhængigt af lokation, heller ikke være muligt for mig at følge med til værtshus osv., da jeg lider af (næsten) instant migræne, ved udsættelse af røg.
Billede

Billede Billede
neglesaks
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. dec 2008, 02:51
IRC nickname: neglesaks
Geografisk sted: Helsingskør Kommune & Omegn

Re: GløggBuntu?

Indlæg af neglesaks »

Don S skrev:Jeg kan desværre ingen af dagene, da jeg har fandens travlt her op til jul... Vi må arrangere noget igen efter nytår. Derudover vil det, alt afhængigt af lokation, heller ikke være muligt for mig at følge med til værtshus osv., da jeg lider af (næsten) instant migræne, ved udsættelse af røg.


No worries vi kan nok godt smugle en lommelærke eller to ind ;)

Er værtshusene iøvrigt ikke blevet røgfri ?
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Friends don't let friends do Windows.
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: GløggBuntu?

Indlæg af Jarlen »

Nej det er mest caféer der er røgfri. Rigtige værtshuse må der stadig ryges på :-)

Jeg er også ret presset i julemåneden, men det kunne være rigtig hyggeligt med et arrangement, af de foreslåede dage er det nok kun torsdag d. 11. jeg kan, måske søndag d. 21. også, men det er ikke sikkert.
Ellers vil det vel også kunne foregå tirsdag eller onsdag hvis det passer folk bedre, vi behøver jo ikke nødvendigvis drikke os helt i hegnet :-)

Mht. bøger kunne jeg godt tænke mig C++ sagen da jeg godt kunne tænke mig at lære C++, TCP/IP-bøgerne, da jeg er interesserede i netværk, også på det lidt mere nørdede plan, og så har jeg også lidt interesse for de lidt mere advanced javabøger. :-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: GløggBuntu?

Indlæg af Jeg »

Jeg er i kbh i dagende omkring nytår, så hvis jeg skal være med til noget, skal det nok være sidst i December eller først i Januar
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
neglesaks
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. dec 2008, 02:51
IRC nickname: neglesaks
Geografisk sted: Helsingskør Kommune & Omegn

Re: GløggBuntu?

Indlæg af neglesaks »

Kan man tillade sig at drikek Gløgg i januar?

Uanset, at vi holder et møde før ul er ikke udelukkende for et i Januar, også.

Måske gøre det til en fast månedligt arrangement, ala MacVærk på DTU? (de har hver tirsdag i deres eget værksted).
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Friends don't let friends do Windows.
neglesaks
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. dec 2008, 02:51
IRC nickname: neglesaks
Geografisk sted: Helsingskør Kommune & Omegn

Re: GløggBuntu?

Indlæg af neglesaks »

Folket må gerne melde ud hvad der er af passende tid og dato, da det nærmer sig lukketid for hvornår vi kan få et arrangement på benene.

Ellers må vi gøre det i Januar.

Alternativt holder jeg LAN party hos mig selv den 27-28 December, i Helsingør omegn.
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Friends don't let friends do Windows.
sbc
Forfatter
Indlæg: 189
Tilmeldt: 1. maj 2007, 20:57
IRC nickname: sbc
Geografisk sted: Odense

Re: GløggBuntu?

Indlæg af sbc »

En hurtig mail til mail listen (https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-dk) ville måske også få lidt flere ud af busken. Jeg er nok ikke den eneste der kun følger forumet med et halvt øje.

PS. Man kan altid drikke gløgg! :D
neglesaks
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. dec 2008, 02:51
IRC nickname: neglesaks
Geografisk sted: Helsingskør Kommune & Omegn

Re: GløggBuntu?

Indlæg af neglesaks »

sbc skrev:En hurtig mail til mail listen (https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-dk) ville måske også få lidt flere ud af busken. Jeg er nok ikke den eneste der kun følger forumet med et halvt øje.

PS. Man kan altid drikke gløgg! :D



All right. Jeg mp nok konkludere at vi er for sent ude til at stable noget å benene før Jul.

Efter nytår er nok bedre at aftale noget. Folk er dog velkomne indenfor mine døre hvis de har lyst til lidt LAN etc. umidelbart før nytåret.
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Friends don't let friends do Windows.