Helge Sander vs. Facebook

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Helge Sander vs. Facebook

Indlæg af eitreach »

"Danskerne benytter i stigende grad internettets mange muligheder. Desværre glemmer nogle, at private oplysninger også kan udnyttes af folk med tvivlsomme hensigter. Derfor er det vigtigt at sætte fokus på privatlivet på nettet, så danskerne bliver bevidste om problematikken og kan tage de nødvendige forholdsregler," siger videnskabsminister Helge Sander."

http://www.comon.dk/news/minister.vil.b ... 38460.html

Lad os se hvad det så bliver til..
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Helge Sander vs. Facebook

Indlæg af thj01 »

Øhhh - mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

Hvis der skal til at være lovgivning på at folk ikke tænker sig om, så ....

Det mest latterlige i den artikel er da at Helge Sander begiver sig ind i en problematik der drejer sig om at folk smider hjernen overbord - men øhhh - det er jo næsten den måde han driver sit ministerium på hvad IT-politik angår!

Nå nej - det er nok ikke så underligt alligevel det han gør - i hans meget lille verden!
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
Vendekåbe
Indlæg: 15
Tilmeldt: 28. jul 2008, 15:30

Re: Helge Sander vs. Facebook

Indlæg af Vendekåbe »

Synes det er glimrende at der bliver sat ind for beskyttelse af privatliv. Hvad med at stoppe overvågningen af min surfen, hvem jeg ringer til og alle videokameraerne. - Jeg tror dog ikke på Helge Sander, Lene Espersen og Pia Kjærsgaard vil mig det godt.
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Helge Sander vs. Facebook

Indlæg af soundpartner »

Vendekåbe skrev:Synes det er glimrende at der bliver sat ind for beskyttelse af privatliv. Hvad med at stoppe overvågningen af min surfen, hvem jeg ringer til og alle videokameraerne. - Jeg tror dog ikke på Helge Sander, Lene Espersen og Pia Kjærsgaard vil mig det godt.

Åååå klap kaje.
fjæsbogen udnytter din info til profit, dette er skidt. Det er der ingen tvivl om.
men hvis du ikke gør noget ulovligt så har du jo ikke noget at frygte fra al den anden overvågning. Det har pædofile, narkohandlere, voldsmænd og alle muligt andre derimod, og så længe der er en chance for at fange disse brodne kar så fint med mig.

forøvrigt vil jeg foreslå at denne tråd lukkes her inden der kommer en stor lang politisk diskution ud af det
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Helge Sander vs. Facebook

Indlæg af eitreach »

Bare fordi man ikke har noget at skjule, er det ikke ensbetydende med at man har lyst til at dele det med alle og enhver.

Pæn tone, tak.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Helge Sander vs. Facebook

Indlæg af thj01 »

*HOST*

Fra : viewtopic.php?f=24&t=2280

Citat:
Vis respekt

Ubuntu samfundets medlemmer behandler hinanden med respekt og alle kan komme med værdifulde bidrage til Ubuntu. Vi er måske ikke altid enige, men uenighed er ikke en undskyldning for dårlig opførsel og dårlige manerer. Vi oplever alle sammen frustrationer nu og da, men vi kan ikke tillade, at den frustration blive til et personligt angreb. Det er vigtigt at huske på, at det ikke er produktivt at være en del af et fællesskab, hvor folk ikke føler sig tilpas eller føler sig truede. Vi forventer, at medlemmer af Ubuntu fællesskabet viser respekt, når man er i kontakt med bidragydere og med andre Ubuntu brugere. Dette gælder også personer udenfor Ubuntu projektet,


Åååå klap kaje.
fjæsbogen udnytter din info til profit, dette er skidt. Det er der ingen tvivl om.
men hvis du ikke gør noget ulovligt så har du jo ikke noget at frygte fra al den anden overvågning. Det har pædofile, narkohandlere, voldsmænd og alle muligt andre derimod, og så længe der er en chance for at fange disse brodne kar så fint med mig.



Jeg vil så lige stramme op en ekstra gang.

Der er ingen grund til hverken at sige klappe kaje eller at lave sammenligninger med pædofile og narkohandlere. Brugeren vennekåbe er i sin gode ret til at komme med sin holdning til dette emne uden at blive udsat for det sprogbrug. Uenighed er ikke en god grund til det sprogbrug.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Helge Sander vs. Facebook

Indlæg af soundpartner »

thj01 skrev:*HOST*

Fra : viewtopic.php?f=24&t=2280

Citat:
Vis respekt

Ubuntu samfundets medlemmer behandler hinanden med respekt og alle kan komme med værdifulde bidrage til Ubuntu. Vi er måske ikke altid enige, men uenighed er ikke en undskyldning for dårlig opførsel og dårlige manerer. Vi oplever alle sammen frustrationer nu og da, men vi kan ikke tillade, at den frustration blive til et personligt angreb. Det er vigtigt at huske på, at det ikke er produktivt at være en del af et fællesskab, hvor folk ikke føler sig tilpas eller føler sig truede. Vi forventer, at medlemmer af Ubuntu fællesskabet viser respekt, når man er i kontakt med bidragydere og med andre Ubuntu brugere. Dette gælder også personer udenfor Ubuntu projektet,


Åååå klap kaje.
fjæsbogen udnytter din info til profit, dette er skidt. Det er der ingen tvivl om.
men hvis du ikke gør noget ulovligt så har du jo ikke noget at frygte fra al den anden overvågning. Det har pædofile, narkohandlere, voldsmænd og alle muligt andre derimod, og så længe der er en chance for at fange disse brodne kar så fint med mig.



Jeg vil så lige stramme op en ekstra gang.

Der er ingen grund til hverken at sige klappe kaje eller at lave sammenligninger med pædofile og narkohandlere. Brugeren vennekåbe er i sin gode ret til at komme med sin holdning til dette emne uden at blive udsat for det sprogbrug. Uenighed er ikke en god grund til det sprogbrug.

jeg sammenligner ikke nogen. jeg viser ikke disresekt. det ville jeg gøre hvis jeg bad ham holde kæft og hoppe i havet.
jeg gør opmærksom på en anden og lige så velkommen holdning nemlig at det er noget vås han skriver og gør opmærksomm på at manden ikke har noget problem med mindre han har noget at skjule. jeg gør ligeledes opmærksom på 2 grupper som netop HAR noget at skjule og som derfor vil være i risikogruppen
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Helge Sander vs. Facebook

Indlæg af Christian.Arvai »

At skrive :
Åååå klap kaje.

er helt klart uacceptabelt og det er bla. det som har fået hele Redaktør-Team til at reagere nu, så jeg vil igen pænt henstille om at sprogbruget dæmpes fremover.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Helge Sander vs. Facebook

Indlæg af soundpartner »

christian.arvai skrev:At skrive :
Åååå klap kaje.

er helt klart uacceptabelt og det er bla. det som har fået hele Redaktør-Team til at reagere nu, så jeg vil igen pænt henstille om at sprogbruget dæmpes fremover.

Ååå klap kaje :D
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Helge Sander vs. Facebook

Indlæg af eitreach »

Nå. Så er det vist mere end en advarsel vi skal ud i.

Jeg lukker denne tråd, og så må vi se hvad vi gør.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393