ICQ i Danmark i dag

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.

ICQ tilbage på Internettet i Danmark

Bruger MSN, det er lettere
2
7%
Bruger MSN, fordi de fleste gør
13
43%
Kender ikke til ICQ
6
20%
Vil gerne vide mere om ICQ inden jeg vælger
6
20%
Bruger helst ICQ
3
10%
 
Afgivne stemmer: 30

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

ICQ i Danmark i dag

Indlæg af Jimmyfj »

Kunne egentligt godt tænke mig at vide, hvor udbredt ICQ-netværket er i Danmark i dag.

Tidligere, før M$ angreb netværket med spam og andet utøj var ICQ den foretrukne måde at chatte på nettet. Hvor mange bruger stadig ICQ? Og hvor udbredt er kendskabet til IRC-clienten ICQ?
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: ICQ i Danmark i dag

Indlæg af eitreach »

MSNM er desværre ret dominerende, også på min Pidgin.

Jeg kan godt huske ICQ - men jeg tror efterhånden det er ved at være lidt af et niche-netværk, efterhånden. Det er i hvert fald sjældent - så sjældent at jeg ikke tror jeg nogensinde har hørt, folk spørge efter andres ICQ-nummer - i hvert fald i 6-7 år nu.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: ICQ i Danmark i dag

Indlæg af Don S »

Jeg foretrækker IRC, men for at kommunikere med folk, der hverken interesserer sig for, eller gider lære nyt om deres computer, har jeg registreret mig på MSN.

ICQ er ikke noget der er meget live i længere.
Billede

Billede Billede
hvm
Indlæg: 232
Tilmeldt: 29. maj 2008, 09:54
Geografisk sted: København

Re: ICQ i Danmark i dag

Indlæg af hvm »

Jeg har aldrig brugt ICQ - og er heller aldrig kommet i gang med IRC.

Når jeg chatter, bruger jeg AIM eller MSN - men jeg tror, at jeg er gået lidt baglæns i forhold til internettets udvikling generelt(?): I starten chattede jeg meget, og kommunikerede mindre i forums. Nu chatter jeg næsten aldrig, men bruger forums meget.
Warhawk
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 29. maj 2008, 22:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: ICQ i Danmark i dag

Indlæg af Warhawk »

Det er ca. 4 år siden jeg sidst bruge ICQ. Dengang var det den foretrukne måde, men alle kontakter er forsvundet over til MSN, så det har jeg også været nødt til.

Da jeg bruger Kopete kan jeg både have MSN og ICQ hvis jeg ønsker det.

Hilsen
Michael
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
BrittaP

Re: ICQ i Danmark i dag

Indlæg af BrittaP »

Jo da, jeg har skam et ICQ nummer, og har indenfor det sidste halve år forsøgt også at grave mit password frem, men indtil videre uden held. Jeg har også på et tidspunkt (ca 2001) haft en MSN konto - men brugernavn og password? Aner det ikke, og gider heller ikke at oprette en ny. Jeg chatter kun med en person regelmæssigt, og til det bruger jeg en gammel yahoo konto på pidgin. Ellers bruger jeg google chat - også på pidgin.
Har jeg misforstået det, eller har icq faktisk været utilgængeligt i Danmark en overgang?
Maze
Indlæg: 63
Tilmeldt: 12. apr 2007, 13:28

Re: ICQ i Danmark i dag

Indlæg af Maze »

Hej, jeg har brugt ICQ længe, men omkring 2001 forsvandt flere og flere af mine venner over på MSN, i dag har jeg kun tre venner online af omkring 100 engang, jeg har bagefter fået en MSN/hotmail konto, og det er pidgin der håndtere dem begge, men af og til kan jeg da godt komme til at savne den klikkende tastaturlyd, og de små lyde ICQ kunne lave, og så var det faktisk pænt og ikke så fyldt med reklame som MSN Messenger.

PS. mit ICQ nummer er 138750313... :)
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: ICQ i Danmark i dag

Indlæg af Artificial Intelligence »

ICQ? Ren nostalgi, gode minder :)

Brugte ret meget da yahoo chat forums var total trendy den gang. Senere gik jeg på med Cheetachat-program.

Yahoo chat rooms og ICQ forever!!! Det må havde været over 10 år siden.

Gad vide om Yahoo chat rooms er der mere?
Vendekåbe
Indlæg: 15
Tilmeldt: 28. jul 2008, 15:30

Re: ICQ i Danmark i dag

Indlæg af Vendekåbe »

Jeg er fortsat nede med ICQ, har mit gode gamle nummer på otte cifre som jeg ikke har svindlet mig til. Desværre er der kun meget, meget få tilbage som bruger ICQ.

Udraderingen af ICQ med installeret Windows Messenger på Xp og frem, er vil kun overgået af M$ udradering af Netscape.
MenZa
Indlæg: 39
Tilmeldt: 14. nov 2006, 19:44
IRC nickname: MenZa
Geografisk sted: Kolding

Re: ICQ i Danmark i dag

Indlæg af MenZa »

Wow. Jeg husker ICQ--jeg tror jeg brugte det tilbage i 2001. Og dog husker jeg stadig mit IRC-nummer: 133351253. Det er altså skræmmende. :|
Lasse Havelund :: Launchpad :: Wiki
Registreret Linux-bruger nr. #404444 :: Registreret Ubuntu-bruger nr. #330
Vendekåbe
Indlæg: 15
Tilmeldt: 28. jul 2008, 15:30

Re: ICQ i Danmark i dag

Indlæg af Vendekåbe »

Hold da op MenZa, det er sejt at kunne, blot trist om du ikke bruger det.

Jeg kan også huske mit ICQ nummer. Jeg har haft fire forskellige biler, nok omkring 20 telefonnumre, mange flere e-mailadresser, mindst fire adresser; men mit ICQ nummer er forblevet det samme.
MenZa
Indlæg: 39
Tilmeldt: 14. nov 2006, 19:44
IRC nickname: MenZa
Geografisk sted: Kolding

Re: ICQ i Danmark i dag

Indlæg af MenZa »

Vendekåbe skrev:Hold da op MenZa, det er sejt at kunne, blot trist om du ikke bruger det.


Tror bare det handler om måden, jeg altid har sagt det i hovedet på mig selv---tretten, tre-og-tredive, en-og-halvtreds, fem-og-tyve, tre. Det hænger bare fast. Og jeg bruger det ikke, da jeg mener jeg har nok i MSN og Jabber; de færreste bruger jo ICQ.
Lasse Havelund :: Launchpad :: Wiki
Registreret Linux-bruger nr. #404444 :: Registreret Ubuntu-bruger nr. #330
neglesaks
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. dec 2008, 02:51
IRC nickname: neglesaks
Geografisk sted: Helsingskør Kommune & Omegn

Re: ICQ i Danmark i dag

Indlæg af neglesaks »

ICQ er som andre har skrevet, niche og nostalgi i dag. Jeg har stadig min konto, men de 4 peroner der er på er kun en engang imellem på.

MSN overtog (hvad mener du med at de spammede ICQ?), og AOL købte jo Mirabilis, som udvikledde ICQ og integrerede ICQ i AIM-netværket.


Jeg foretrækekr Skype og Jabber (sidstenævnte er åbnet).
To force a man to pay for the violation of his own liberty is indeed an addition of insult to injury.
- Benjamin Tucker

Friends don't let friends do Windows.