Stadig temmelig amatøraktigt software

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
jens0804
Indlæg: 21
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:46

Stadig temmelig amatøraktigt software

Indlægaf jens0804 » 3. okt 2008, 16:23

Jeg læser en artikel i Ekstrabladet om hvor nemt og godt ubuntu er. Tænker at det må prøves, for det huer heller ikke mig med Microsoft's monopol. Jeg starter med at download nyeste software og brænde det over på en CD. Finder den gamle bærbar frem, og vil starte med at prøve på den, jeg bruger den ikke alligevel. Det går extremt langsomt med at installere, den står bare og kører og kører i CD drevet som om den har svært ved at læse. Efter 3 timer er jeg kun kommet igennem 3 dialogbokse. Jeg opgiver og forsøger gennem windows, men når jeg klikker på install inside windows sker der bare ingen ting.
Jeg prøver så på min stationær pc, men først laver jeg et spejl af harddisken. Installationen går sådan set udemærket, men maskinen kan ikke boote efterfølgende, kun hvis man botter på installations cd'en og vælger kør fra første disk. Netbank kan jeg ikke få til at virke, heller ikke selvom jeg forsøger at gøre som der står i en tråd her på sitet. Derfor tænker jeg, at så kan jeg lige så godt gå tilbage til Windows. Nu er der åbenbart oprettet flere partions på min disk, hvilket resultere i at jeg ikke kan få mit spejl tilbage, der er ikke plads nok! Ved at boote på en windows xp cd, får jeg slettet og oprettet ny partions, samt kørt mit spejl tilbage. Jeg booter, eller rettere forsøger at boote, kun ved at tvinge den til at boote på første disk via bios kan jeg få liv i dyret. Via kontrol panel - administration - computeradministration - diskhåntering får jeg gjort disken aktiv igen. Alt virker nu igen men at sige at ubuntu er for hr og fru danmark, som der står i Ekstrabladet er hvis noget af en overdrivelse.

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Stadig temmelig amatøraktigt software

Indlægaf Jimmyfj » 3. okt 2008, 16:38

Bortset fra det dybt unødvendige i at kommentere indlægget må det siges at være imponerende tydeligt at beskrevne "forsøg" synes at være gjort noget halvhjertet. Men, men. Desværre er det ikke første gang, sikkert heller ikke sidste, at vi her på forum må vente at løbe ind i en sådan smøre. Okay - Windows fungerer fint for dig. Hvad jeg kunne tænke mig at vide, er hvilke forsøg som er udført for at få maskinerne til at køre? Det er for let at konstatere, at softwaren er dårlig, på en sådan måde, at ens egen genialitet ligefrem udstilles. Så ganske unødvendigt. :shock:
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Stadig temmelig amatøraktigt software

Indlægaf eitreach » 3. okt 2008, 16:40

Velkommen til forum!
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Stadig temmelig amatøraktigt software

Indlægaf Christian.Arvai » 3. okt 2008, 16:47

hej og velkommen til forumet :)

hvis du stadigt er interresseret i at installeret Ubuntu, vil jeg opfordre dig til at lave en ny tråd med alle pc´ens specs. , så må vi jo hjælpe dig med at få Ubuntu til at virke.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

jens0804
Indlæg: 21
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:46

Re: Stadig temmelig amatøraktigt software

Indlægaf jens0804 » 3. okt 2008, 18:21

Jimmyfj skrev:Bortset fra det dybt unødvendige i at kommentere indlægget må det siges at være imponerende tydeligt at beskrevne "forsøg" synes at være gjort noget halvhjertet. Men, men. Desværre er det ikke første gang, sikkert heller ikke sidste, at vi her på forum må vente at løbe ind i en sådan smøre. Okay - Windows fungerer fint for dig. Hvad jeg kunne tænke mig at vide, er hvilke forsøg som er udført for at få maskinerne til at køre? Det er for let at konstatere, at softwaren er dårlig, på en sådan måde, at ens egen genialitet ligefrem udstilles. Så ganske unødvendigt. :shock:


Selvfølgelig kan jeg forvente et sådant svar når jeg fornærmer jeres barn. Jeg kan fortælle dig, at jeg aldrig har købt en færdig samlet PC. Jeg har intalleret Windows for familie og venner i årevis, så helt grøn er jeg ikke. Når man ikke kan installere pakken på 2 helt tilfældige PC'er kan man jo ikke sige det er et færdigt stykke software. Egentlig ærgeligt, for tanken er god, og jeg giver da heller ikke op. Jeg ville bare gerne høre om andre havde dårlige erfaringer, for sådan et forum er ikke altid repræsentativt, her er som regel kun de positive.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Stadig temmelig amatøraktigt software

Indlægaf Christian.Arvai » 3. okt 2008, 18:24

muligt, men du hjælper jo heller ikke ligefrem selv til, ved ikke at svare på det jeg spurgte om, vi vil faktisk gerne hjælpe dig !
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

jens0804
Indlæg: 21
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:46

Re: Stadig temmelig amatøraktigt software

Indlægaf jens0804 » 3. okt 2008, 18:26

christian.arvai skrev:hej og velkommen til forumet :)

hvis du stadigt er interresseret i at installeret Ubuntu, vil jeg opfordre dig til at lave en ny tråd med alle pc´ens specs. , så må vi jo hjælpe dig med at få Ubuntu til at virke.


Hvordan får jeg nemmest det ud i har brug for at vide?

PKO
Indlæg: 867
Tilmeldt: 19. maj 2008, 11:07

Re: Stadig temmelig amatøraktigt software

Indlægaf PKO » 3. okt 2008, 18:27

Hej,

Det er da også fint med lidt kritik. Du har jo også opnået tilbud om hjælp.

Du kan finde guides via min signatur til indstilling.

Når det er sagt, vil jeg gerne henlede din opmærksom på at der er rapporteret problemer med CDer, som bliver brændt med for høj hastighed.

Synes du skal prøve engang mere.

Du vil helt sikkert finde en her på forum, som er villig til at hjælpe dig.
Senest rettet af PKO 3. okt 2008, 18:40, rettet i alt 1 gang.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal

PKO
Indlæg: 867
Tilmeldt: 19. maj 2008, 11:07

Re: Stadig temmelig amatøraktigt software

Indlægaf PKO » 3. okt 2008, 18:30

Hej,

Hvis du oplyser bundkort, Ram og grafikkort skal vi nok finde en løsning til dig.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Stadig temmelig amatøraktigt software

Indlægaf soundpartner » 3. okt 2008, 18:32

det er morsomt for jeg har nok instaleret ubuntu ca 20+ gange efterhånden på egne og venners computere og hver gang bliver jeg imponeret over at det er så nemt og bare virker med det samme i modsætning til windows xp/vista/2000/98/what ever.

ok granted der er problemer med ting som netbank osv men det er mest fordi dem der laver sikkerheden til netbanken laver dette med hovedet under armen, og bevidst vælger alt andet end internet explorer fra.
(ku være man skulle prøv ie under wine)

jeg har da fået alt mit hardware til at virke uden de vilde problemer, og netank osv virker også fint

edit: og måske skl dt lige nævnes at jeg første gang legede med ubuntu for ca et halvt år siden i forbindelse med et job hos microsoft
Senest rettet af soundpartner 3. okt 2008, 18:48, rettet i alt 2 gange.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Stadig temmelig amatøraktigt software

Indlægaf Christian.Arvai » 3. okt 2008, 18:33

hej jens0804

hvis du evt kan finde et link med din pc og sende i et indlæg ?, kan vi bedre finde ud af den bedste løsning til den.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: Stadig temmelig amatøraktigt software

Indlægaf Wrapper » 3. okt 2008, 18:33

jens0804 skrev:Når man ikke kan installere pakken på 2 helt tilfældige PC'er kan man jo ikke sige det er et færdigt stykke software.


Nu du siger det, jeg har sådan en fint IBM T43, "designed for Windows XP" stod der i sin tid på den, den har endda sådan en fin original serial i bunden. Men ved ud hvad? Der er INTET der virker når XP lige er kommet på, ingen netkort, ingen skærmdriver osv osv. Prøv lige at forestille dig hvordan det er at skulle opdatere og installere noget på en pc man ikke kan komme på nettet med. En installation af XP på den maskine tager (tog, er heldigvis ik tvunget til at bruge det længere) typisk 4-5 timer. Jeg har haft adskillige maskiner som ikke kunne køre XP, på trods af ret godt hardware. Min ældste stationære med 1.2 GHz cpu og 512MB ram satte jeg i sin tid til at installere Ubuntu på, lige inden det var jeg gået igang med XP på min T43, efter 20-30 minutter er Ubuntu installeret, dernæst opdatere jeg maskinen og hentede nye programmer osv. Ialt en installationsproces på vel en god time - hvor XP ikke en gang var færdig med at installere selve systemet, dertil kom der jo så de obligatoriske timer med at få lagt drivere ind. Og du siger at Ubuntu ikke godt fordi det ik ka installeres på to tilfældige pc'er, gælder det så ikke også Windows? der er IKKE noget software i verden der er perfekt, desværre har du haft en uheldig oplevelse med Ubuntu, men vi sandelig også en del der har haft det med Windows. Foruden det føler jeg mig utrolig hadicappet (no offense, you know what i mean) når jeg skal bruge XP; svært at finde og installere software, utallige nedbrud, sløvheden i systemet osv.
Billede

Billede

jens0804
Indlæg: 21
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:46

Re: Stadig temmelig amatøraktigt software

Indlægaf jens0804 » 3. okt 2008, 18:47

christian.arvai skrev:hej jens0804

hvis du evt kan finde et link med din pc og sende i et indlæg ?, kan vi bedre finde ud af den bedste løsning til den.


Det kan jeg desværre ikke, jeg har selv samlet den. Som skrevet tidligere har jeg aldrig købt en færdig pc. En dag bliver den for langsom til alt Microsoft krævende software og jeg udskifter bundkort, så en dag er harddiske for lille, så får den sådan en ny, på den måde er den udviklet hen af vejen.

jens0804
Indlæg: 21
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:46

Re: Stadig temmelig amatøraktigt software

Indlægaf jens0804 » 3. okt 2008, 18:51

Wrapper skrev:
jens0804 skrev:Når man ikke kan installere pakken på 2 helt tilfældige PC'er kan man jo ikke sige det er et færdigt stykke software.


Nu du siger det, jeg har sådan en fint IBM T43, "designed for Windows XP" stod der i sin tid på den, den har endda sådan en fin original serial i bunden. Men ved ud hvad? Der er INTET der virker når XP lige er kommet på, ingen netkort, ingen skærmdriver osv osv. Prøv lige at forestille dig hvordan det er at skulle opdatere og installere noget på en pc man ikke kan komme på nettet med. En installation af XP på den maskine tager (tog, er heldigvis ik tvunget til at bruge det længere) typisk 4-5 timer. Jeg har haft adskillige maskiner som ikke kunne køre XP, på trods af ret godt hardware. Min ældste stationære med 1.2 GHz cpu og 512MB ram satte jeg i sin tid til at installere Ubuntu på, lige inden det var jeg gået igang med XP på min T43, efter 20-30 minutter er Ubuntu installeret, dernæst opdatere jeg maskinen og hentede nye programmer osv. Ialt en installationsproces på vel en god time - hvor XP ikke en gang var færdig med at installere selve systemet, dertil kom der jo så de obligatoriske timer med at få lagt drivere ind. Og du siger at Ubuntu ikke godt fordi det ik ka installeres på to tilfældige pc'er, gælder det så ikke også Windows? der er IKKE noget software i verden der er perfekt, desværre har du haft en uheldig oplevelse med Ubuntu, men vi sandelig også en del der har haft det med Windows. Foruden det føler jeg mig utrolig hadicappet (no offense, you know what i mean) når jeg skal bruge XP; svært at finde og installere software, utallige nedbrud, sløvheden i systemet osv.


Ok jeg har måske bare været uheldig, men 2 ud af 2, så er det jo klart man bliver negativ. Jeg er også træt af Microsoft, så jeg tager opfordringen og beskriver min pc. Jeg skal nok lige bruge lidt tid, men jeg vender tilbage, og så håber jeg også på at blive en glad ubuntu bruger. :P

PKO
Indlæg: 867
Tilmeldt: 19. maj 2008, 11:07

Re: Stadig temmelig amatøraktigt software

Indlægaf PKO » 3. okt 2008, 18:52

Hej,

Som skrevet tidligere i denne tråd bundkort, RAM og grafikkort skulle kunne gøre dette.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster