mit eneste problem med ubuntu: (joke)

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

mit eneste problem med ubuntu: (joke)

Indlægaf Christian.Arvai » 25. sep 2008, 18:38

mit eneste problem med ubuntu:

I år opgraderede jeg fra Kæreste 7.10 til Kone 8.04 og bemærkede, at det nye program straks begyndte at kræve at jeg installerede Børn 1.1, 1.2 og 1.3 Det tog en masse tid og brugte samtidig en masse ressourcer. Det stod er ikke noget om i produktspecifikationen for programmet. Oven i købet installerede Kone 8.04 sig selv i alle andre programmer og dukker straks op når jeg starter computeren, ligesom det overvåger alle mine aktiviteter.

Gamle programmer såsom Pokeraften 10.3, Drukfest 2.5 og Søndagsfodbold 5.0 virker ikke mere. Når jeg prøver at køre dem får jeg beskeden ?Du har begået en ulovlig handling. Luk straks
alle programmer, der ikke understøttes af Kone 8.04?. Det er umuligt for mig at holde Kone 8.04 i baggrunden, mens jeg forsøger at bruge nogle af mine yndlingsprogrammer.

jeg overvejer derfor at gå tilbage til Kæreste 7.10, men jeg kan ikke engang afinstallere Kone 8.04.

Kan I hjælpe mig?

På forhånd tak, den forvirrede og frustrerede bruger





Svar fra Forumet:

Kære forvirrede og frustrerede bruger.

Dit problem er meget almindeligt, og mange klager over det samme.

Problemet skyldes hovedsageligt en misforståelse. Der er mange brugere, der opgraderer fra Kæreste 7.10 til Kone 8.04, fordi de tror at Kone 8.04 hovedsageligt er et nytte- og underholdningsprogram. Der tager de fleste fejl!

Kone 8.04 er et avanceret styresystem, der er designet til at styre alt. Det er umuligt at fjerne Kone 8.04 for at vende tilbage til Kæreste 7.10, når først Kone 8.04 er installeret. Nogle har prøvet
at installere Kæreste 8.10 alpha eller Kone 8.0.1, men de endte ofte med at have flere problemer, end de havde før med Kone 8.04.

Vi anbefaler at du beholder Kone 8.04 og får det bedste ud af situationen.

Systemet vil køre perfekt, så længe du tager hele ansvaret for alle almindelige programfejl ? lige meget hvad de skyldes. Det bedste du kan gøre
er straks at skrive :UNDSKYLD før styresystemet vender tilbage til normal.

Kone 8.04 er et storartet program, men kræver en høj grad af vedligeholdelse.

Du kan overveje at købe tillægsprogrammer for at forbedre ydelsen. Vi anbefaler Blomster 2.1, Chokolade 5.0 eller ? i ekstreme tilfælde ?

softwarepakken Pels 2006 (fås også i en Professional version med Diamantring 4.0).

Men du må under ingen omstændigheder installere Veninde i Miniskørt 3.3!

Dette program understøttes IKKE af Kone 8.04 og vil resultere i at Kone 8.04 afinstallerer sig selv og samtidig fjerner over 50 % af dine systemressourcer, ligesom dine rettigheder til eksterne applikationer forsvinder. Veninde i Miniskørt 3.3 er i øvrigt et program, der netop kræver store systemressourcer, og vil derfor ikke kunne køres med den begrænsede kapacitet der er tilbage efter at Kone 8.04 har afinstalleret sig selv.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

sprocket
Indlæg: 393
Tilmeldt: 23. nov 2007, 01:12
Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland

Re: mit eneste problem med ubuntu: (joke)

Indlægaf sprocket » 26. sep 2008, 14:17

:wink: Håber ikke den er autentisk christian.arvai
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.

utopia
Indlæg: 174
Tilmeldt: 25. jan 2008, 13:14
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: mit eneste problem med ubuntu: (joke)

Indlægaf utopia » 26. sep 2008, 15:35

Dual boot er løsningen. Et system på hver sin partion. Kræver ikke mange ekstra resurser, og det ene system kan ikke se det andet. :D

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: mit eneste problem med ubuntu: (joke)

Indlægaf Christian.Arvai » 26. sep 2008, 15:44

utopia skrev:Dual boot er løsningen. Et system på hver sin partion. Kræver ikke mange ekstra resurser, og det ene system kan ikke se det andet. :D

det er da muligt at du kan installere Veninde i Miniskørt 3.3 på en dualboot, personligt har jeg ikke prøvet det, da jeg ikke vil risikere at miste over 50 % af mine systemressourcer.

Personligt har jeg været forlovet med kæreste 7.10 siden 1997, men jeg har ikke opgraderet hende til kone 8.04, fordi det vil kræve for store systemressourcer at installere Kirkebryllup – Bryllupsfest 1.0 , desuden
kostede det en del at installerede Børn 1.1, 1.2 og 1.3, så jeg fortsætter foreløbigt med kæreste 7.10 og venter med at opgradere til kone 8.04 .



Ps: men følgende er faktisk også gældene for kæreste 7.10 :

Systemet vil køre perfekt, så længe du tager hele ansvaret for alle almindelige programfejl ? lige meget hvad de skyldes. Det bedste du kan gøre
er straks at skrive :UNDSKYLD før styresystemet vender tilbage til normal.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

smeg0l
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27. apr 2008, 15:44
IRC nickname: smeg0l
Geografisk sted: Horsens

Re: mit eneste problem med ubuntu: (joke)

Indlægaf smeg0l » 26. sep 2008, 17:15

Jeg er da ked afat høre du har problemer kone 8.04 personligt har jeg en fantastisk Veninde i 8.10 hun både støvsuger vasker gulv osv :mrgreen:
Jeg må søge det i stjernerne som jeg blev nægtet på Jorden

Albert Einstein

Xmagixx
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. sep 2008, 12:01

Re: mit eneste problem med ubuntu: (joke)

Indlægaf Xmagixx » 26. sep 2008, 19:05

jeg bruger PT drengerøv 7.0 alphahan da kæreste 8.0.1 kræver lidt for meget tid og opsættning for at kunne fungere korrekt
jeg har også prøvet mandehørm 1.0. men suk da, den køre i det samme og det samme loop ved opstart

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: mit eneste problem med ubuntu: (joke)

Indlægaf thj01 » 30. sep 2008, 15:02

er kærreste 7.04 open source???
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: mit eneste problem med ubuntu: (joke)

Indlægaf Jarlen » 30. sep 2008, 15:35

thj01 skrev:er kærreste 7.04 open source???

Nej hun er proprietær. Det er ret irriterende. Du ved aldrig hvordan hun reagerer, og du kan ikke være sikker på det samme udfald selvom du behandler hende på samme måde flere gange.
Desuden ved du aldrig hvornår hun går BSOD (Black Sight of Death) på dig, du kan ikke engang være sikker på at der er en grund til at det sker.
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster