Min allerførste Linux - showoff

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Min allerførste Linux - showoff

Indlægaf Artificial Intelligence » 10. sep 2008, 19:59

Vi mangler sådan en tråd (tror jeg).


Mit første bekendtskab med linux var med Corel-linux. Jeg så denne box i El-giganten tilbage i år 2000.
Man fik en manual med koder og diverse ting. Kostet mig 359 kr.
Billede

Sådan så KDE ud den gang ;)
Billede

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Min allerførste Linux - showoff

Indlægaf Jimmyfj » 10. sep 2008, 20:13

Mit første bekendskab med GNU/Linux var SuSE Linux Professional 8.2 baseret på KDE og med to bibler af en User- og Admin-manual samt fem Cd'er og to DVD'er til installation. En ganske udemærket distro, som jeg erhvervede tilbage i 2004, så vidt jeg husker. Meeen - Ubuntu ér det foretrukne :D
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: Min allerførste Linux - showoff

Indlægaf Wrapper » 10. sep 2008, 20:22

Billede
^^ Dette var den første originale Linux-skive jeg selv fik ejerskabet over. Kan se der står [C] 2001 på den, så det var nok der jeg fik den. Jeg fik den med en pc jeg købte i Fona - desuden den allerførste PC jeg selv købte, og jeg har den stadig stående. Brugte den faktisk ind til for et halvt års tid siden.
Inden jeg fik fat i Lindows 3.0 havde jeg dog været på biblioteket for at låne et par Red Hat skiver, som allerede på det tidspunkt var en forældet version. Hverken Lindows eller Red Hat fangede dog min interesse på det tidspunkt, så der røg vist nok en gang Windows Me (som faktisk kørte nogenlunde, krævede bare en total formatering en gang hver uge :S ). Et års tid efter vil jeg tro, fik jeg en brændt Knoppix-skive (som jeg er meget sikker på også ligger i min CD-kasse), men det var først omkring Ubuntu 5.04 at jeg fik interessen for det...

/wrapper - der gemmer på sådan ca. alt ;)
Billede

Billede

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Min allerførste Linux - showoff

Indlægaf Jeg » 10. sep 2008, 20:30

Jeg startede med Ubuntu 7.10 i protest over vista og nu kører jeg 8.04..
Siden i nok godt ved hvordan den cd ser ud, gidder jeg ikke til at besvære mig selv ved at scanne den.
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Min allerførste Linux - showoff

Indlægaf Casper Hansen » 10. sep 2008, 21:03

Jeg bestilte nogle Ubuntu 7.04 cd'er da min - dengang primære PC - gamle bærbare ødelagde alle brændte cd'er jeg smed efter den. Jeg fik Ubuntu 7.04 installeret, men mistede vidst nok interessen hurtigt. Så blev det til 7.10 og jeg troede jeg havde fundet mit styresystem. Men jeg røg tilbage til Windows igen. Så kom 8.04 og jeg begyndte at dual boote på min nyerhveret stationær. Nu har jeg købt ny bærbar (fik den i dag 8)) for at kunne køre Ubuntu og kører kun med Ubuntu på den stationære. Windows skal jeg aldrig røre igen.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Min allerførste Linux - showoff

Indlægaf eitreach » 10. sep 2008, 22:45

Jeg er møg-muggen over ikke at kunne huske om jeg startede med Mandrake 7.3 eller 8.2 (nuværende Mandriva).. Det er i hvert fald en af dem, og dengang hed det KDE2. :P

Det var en okay distro - jeg vidste ikke et hak, og jeg havde ikke mulighed for at benytte online-fora og lignende. Der var en del dependency-problemer, så det blev aldrig noget som lå på min maskine som standard.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Re: Min allerførste Linux - showoff

Indlægaf Wikzo » 11. sep 2008, 14:25

Jeg bestilte en gratis cd med SuSe fra Linuxshoppen.dk for tre-fire år siden. Jeg legede lidt i live-mode, men desværre kunne jeg ikke se min musemarkør, og KDE var ret forvirrende for mig.

Nogle år senere faldt jeg pludselig over Ubuntu. På et tidspunkt tog jeg springet og brændte selv en disk, som jeg forsigtigt bootede op. Efter flere måneders overvejelser og køb af en rigtig god bog (Ubuntu Linux for Non-Geeks), installerede jeg systemet i dual-boot. Der går først et års tid, før jeg vælger at fjerne Windows 100% og kun køre Ubuntu. I dag har jeg Ubuntu på min bærbare og Windows XP på min stationære, idet den har noget RAID-halløj, som gør det meget svært at installere Linux. Jeg klager dog ikke, da jeg indimellem spiller lidt på min stationære.
Billede

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster