Bemærk: sandwich kan alt efter den konkrete situation udskiftes med andre udtryk
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
Haha! Den forklarer kort, godt og komisk hvordan sudo fungerer. Bortset fra, at ham den anden nok ville sige: Du har ikke rettigheder til at bede om en sandwich, i stedet for.
Ja, det har du ret i. Og så mangler der også 'password for for NN'. Så nu har jeg lavet en dansk version af tegningen:
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
Og det retter han sig kun efter, hvis det bliver: sudo shutdown -h now
$ cd /media/DR1/talent_2008/Casper_Hansen $ sudo make install
Og så har vi måske et svar på det klassiske spørgsmål: "Hvornår er man en nørd?" Man er en nørd, når man skriver en terminalbaseret erotisk novelle. Men man er det nok også når man forstår den og finder den underholdende
Jeg vil hermed reetablere fordommen om at linux er for nørder..
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!