Er Firefox's dage snart talte?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Er Firefox's dage snart talte?

Indlægaf Stra » 12. sep 2008, 13:27

Og så er der hele energi-problematikken, dels ved at køre med de ekstra ram og andre tunge applikationer og dels ved fremstillingsprocessen af samme.

Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Kantastisk
Indlæg: 207
Tilmeldt: 19. dec 2007, 17:10
Geografisk sted: Nørrebro, København

Re: Er Firefox's dage snart talte?

Indlægaf Kantastisk » 12. sep 2008, 15:40

thj01 skrev:Det er ikke dig jeg harcellerer mod, men den holdning der ligger bag. Det er producenternes og programmørernes holdning - ikke fornuft, hensyn til miløet eller økonomi. Det er en total lose lose situation.


jeg har vidst ramt et ømt punkt. :?

men vent nu lige - jeg har jo ikke prædiket for, at programmer "bare"skal bruge så mange ressourcer som muligt. når du nu snakker om friheder, hvad så med friheden til at vælge multi-processing til?

jeg foreslog det jo netop i form af en extension som kan vælges til eller fra, det er jo det geniale ved dem. det er fedt, at holde sig til en økonomisk filosofi, når man designer software - fuldstændigt enig - men det skader da ikke at give os, der har noget power i æsken det valg at udnytte det til fulde. det går ikke ud over nogen.
-bort set fra miljøet, som du nævner, men helt ærligt så kan vi da altid komme efter hinanden på dén konto. det hører måske en anden diskussion til?
dixi

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster