Virus advarsel

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
zerben

Virus advarsel

Indlægaf zerben » 24. aug 2008, 15:49

Jeg læste på spywarefri om en ny virus men jeg ved ikke om det har nogen betydning for linux.Her er hvad der bliver skrevet om den.

En hoax sendes i stor stil rundt til Danmarks computerbrugere i øjeblikket. Lad være med at sende den videre. Den virus der omtales har aldrig eksisteret, og kommer aldrig til det. Eneste formål er at overbelaste serverne rundt omkring i landet, når så mange sender til alle i deres adressekartotek. Endnu engang: Det er fup og svindel, så lad være med at sende den videre.


ADVARSEL:
"DANSK"

LÆS & Videresend!

Videresend denne advarsel, blandt venner, familie og kontakter med det samme!

Forsøg ikke at åbne nogen besked med et bilag med titlen "Postkort fra Hallmark", uanset hvem der sendte den til dig. Det er en virus, der åbner et postkort, som "brænder" hele harddisken /C-drevet på din computer. Denne virus vil blive modtaget af nogen, der har din e-mail-adresse i deres kontakt liste. Derfor er du nødt til at advare alle dine kontaktpersoner, det er bedre at få det budskab 25 gange end at modtage virus og åbne det.

Hvis du modtager en mail kaldet postkort, »skønt det er sendt til dig fra en ven, må du ikke åbne den! slet den omgående. Sluk computeren øjeblikkeligt.

Dette er den værste virus nogensinde siger CNN. Den er blevet klassificeret af Microsoft som den mest ødelæggende virus nogensinde. Denne virus blev opdaget af McAfee i går, og der er ingen reparation endnu for denne type virus. Denne virus ødelægger harddisken, hvor vigtige oplysninger opbevares.

Giv dine venner besked

HUSK: Hvis du sender denne besked til dem, vil du være til gavn for alle.

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Re: Virus advarsel

Indlægaf Wikzo » 24. aug 2008, 16:51

Min mor fik den i form af en kæde-sms forleden dag, og jeg har læst om den et par steder på nettet. Én skriver, at hans mormor har fået virussen, der gør, at hun ikke kan tænde sin computer. Om det er fake eller ej, skal jeg ikke kunne sige.

Som Linux-bruger er vi beskyttet mod den slags snask. Dog, hvis virussen altså er ægte, kan vi jo stadig komme til at sprede den til vores venner, der ikke er så kloge og bruger Windows ...
Billede

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: Virus advarsel

Indlægaf Wrapper » 24. aug 2008, 17:03

Er meget sikker på at jeg læste på Computerworld eller ComOn at det var en fake-mail. At brænde en harddisk af er ikke noget man bare lige gør med software... Og hvis man brænder sin harddisk af, så kan man jo stadig starte pc'en.


Note: Flytter lige tråden idet det ik har så meget med installation af Ubuntu at gøre ;)
Billede

Billede

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: Virus advarsel

Indlægaf Wrapper » 24. aug 2008, 17:07

Billede



Billede

zerben

Re: Virus advarsel

Indlægaf zerben » 24. aug 2008, 17:14

Sorry.Det må i undskylde men det var jo i gjort i en god mening.Jeg var sikker på at det var rigtigt.Jeg fik en sms og det står på Spywarefri og de ved som regel hvad de taler om.

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: Virus advarsel

Indlægaf Wrapper » 24. aug 2008, 17:17

zerben skrev:Sorry.Det må i undskylde men det var jo i gjort i en god mening.Jeg var sikker på at det var rigtigt.Jeg fik en sms og det står på Spywarefri og de ved som regel hvad de taler om.


Der står faktisk på spywarefri at man ikke skal sende mailen videre idet den virus aldrig har eksisteret ;) http://www.spywarefri.dk/artikler.htm#advarsel
Billede



Billede

zerben

Re: Virus advarsel

Indlægaf zerben » 24. aug 2008, 17:29

Det kan jeg godt se nu men der var lidt panik.Jeg troede at man ikke måtte sende den videre hvis man fik den.Jeg undskylder igen.

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: Virus advarsel

Indlægaf Wrapper » 24. aug 2008, 17:32

zerben skrev:Det kan jeg godt se nu men der var lidt panik.Jeg troede at man ikke måtte sende den videre hvis man fik den.Jeg undskylder igen.


Det gør skam ik noget, det er altid godt lige at informere folk ;)
Billede



Billede

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster