Lidt Ubuntu nyt.

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
planet-reptile
Indlæg: 460
Tilmeldt: 18. nov 2007, 02:04

Lidt Ubuntu nyt.

Indlægaf planet-reptile » 24. jul 2008, 13:45

http://www.computerworld.dk/art/47120
Jeg er uenig i at Ubuntu bør arbejde sammen med Windows.
Godt nok Dualbooter jeg selv, men jeg mener ikke at det er et MUST. Hvis man alligevel har windows, kan man da lige så godt bruge det ved siden af hvis man gider.
Hilsen Kim.

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Lidt Ubuntu nyt.

Indlægaf eitreach » 26. jul 2008, 22:50

Shuttleworth siger jo ikke at Ubuntu skal "arbejde sammen" med Windows - blot at Windows-programmer skal virke bedre på Ubuntu, vha. Wine, Crossover og hvad har vi - og det er jeg sådan set enig i, indtil der komme ports af de store programmer, som folk bruger. Det vil få flere til at skifte - og jo større markedsandel Ubuntu - og Linux får, jo større er chancen for at disse ports kommer.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Lidt Ubuntu nyt.

Indlægaf thj01 » 26. jul 2008, 23:18

fra artiklen

"Linux er fremtidens platform. Men jeg mener, at det er essentielt, at vi lærer, hvordan vi samarbejder med Windows," sagde han.


Og heri har han ret. Men der ligger også en pegefinger til Redmond i denne kommentar. Man kan ikke lære noget hvis ikke der er en der vil undervise (vise hvordan det virker).

Så længe MS nægter at lade andre kigge dem over skuldrene med deres formater, rutiner og protokoller, så kommer vi ingen vegne. Den eneste årsag til at der i dag er så dårlig samarbejde er jo fordi MS ikke vil samarbejde.

DirectX er et pragt eksempel herpå. Det er MS's måde at tvinge gamere over på deres nye platforme.

Og hvis man læser sætningen grundigt, så står der ingen steder at MS nødvendigvis skal være en del af denne læring/samarbejde. Ordet "vi" kan meget vel nøjes med at henvise til OpenSource udviklere og ikke til nogen fra Redmond overhovedet. På trods af MS modstand og forhindringer på vejen er Linux faktisk ret kompatibel med windows-platformen.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster