GTK+, Murrine, og Innovation..

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

GTK+, Murrine, og Innovation..

Indlægaf eitreach » 16. jul 2008, 20:30

For mange af os GNOME-mennesker (Gnomer?), er Cimi lidt af en verdensmand - eller kvinde, alt efter hvad køn han eller hun nu måtte være. Skaberen af Murrine GTK-motoren, som er en af de absolut mest flotte, brugbare og konfigurérbare - og derfor også en af de mest populære, motorer derude.

Jeg har i lang tid gået og været muggen over at GTK ikke understøttede gennemsigtighed, og det gjorde jeg egentligt til for få minutter siden, hvor jeg fandt ud af at det allerede i 2007 var muligt - og hvem er en af De som arbejder på at få større støtte omkring dets brug? Cimi, naturligvis. Der er begyndt at dukke nye temaer op, som er baseret på den igangværende udvikling af Murrine - ikke den stabile og udbredte udgave, men en udgave som hovedsageligt udviklere kun har set, og som kun for nyligt er kommet frem til os end-users.

Jeg har mildest talt været utrolig imponeret - og for tiden er det udelukkende den jeg bruger. Tre små temaer - Capsula, Paphros og Murrine Verde Blu. Det er som om det hele er blevet lidt blødere, uden at miste sit.. Shine, bogstavelig talt. Det føles generelt bare utrolig lækkert.

Men, men - til pointen, men nu krævede det jo lige historien først.. Nu hvor Murrine understøtter RGBA (gennemsigtighed), håber jeg at den gode Cimi får gjort noget ud af sin vision, som kan ses i aktion her:

http://cimi.netsons.org/blog/index.php?s=aiming

Jeg håber og beder til at der i hvert fald med Ubuntu 8.10, engang i november, bliver gjort noget ved det - hvis ikke officielt, så i det mindste noget uofficiel patching.

Nu prøvede jeg selv at få det til at virke med Rhythmbox, hvilket ikke er ret svært, og omhandler at putte to filer i et dir i sin hjemmemappe. Jeg fandt en liste over måder at udvide forskellige programmer på - nogle er lidt bøvlede, andre, som Rhythmbox er lige til. Vær opmærksom at dette kræver svn-udgaven af Murrine - som stadig ikke er officielt udgivet, som kan findes i dette repositorie, som kan smides i Softwarekilder, eller direkte i din /etc/apt/sources.list.

deb http://ppa.launchpad.net/kwwii/ubuntu hardy main

Billede
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster