En lille anekdote..

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

En lille anekdote..

Indlægaf eitreach » 25. jun 2008, 18:58

Nogle af jer kan vist godt huske mine brok-udbrud da jeg på et tidspunkt skulle fejlfinde på en polsk udgave af Windows XP, og hvad det endte med - men lige for at opsummere.

Polsk gut som har fået arbejde her i byen spørger mine forældre - som han arbejder med, om jeg ikke kan hjælpe med at få hans mobile bredbånd op at køre. Det siger jeg naturligvis ja til.

Det viser sig så at hans maskine er for gammel til at kunne bruge modemet - den er i det hele taget bare langsom som langt ind i helvede. Jeg prøver at installere Linux på den - Ubuntu, og selvom noget hardware ikke fungerer, er maskinen alligevel oppe og køre.

Eftersom det dog ikke gjorde maskinen nyere, blev vi enige om at han skulle have sig en ny. Vi fandt så en brugt Compaq something-something, og installerede Windows på den - lovligt, naturligvis, da den havde en licens.

I mellemtiden giver han så sin gamle maskine videre til konen tilbage i Polen, og jeg havde helt og holdent glemt at der stadig var Ubuntu Hardy på - lige indtil at jeg får at vide af ham at konen er vildt glad for det der Linux, og at det virker meget bedre end Windows.

Og det kommer altså fra en kvinde i Polen, som med garanti ikke ved hvad er op og ned på en computer, som jeg på ingen måde har hjulpet - jeg havde simpelthen glemt det.

Vi er på vej ind i en fager ny F/OSS-verden, medbrugere! Sådanne historier gør mig altså bare endnu mere sikker på at det er den rette vej at gå for almindelige mennesker, i sidste ende.

red: Og hvad skete der så med hans Compaq something-something? Windows holdt pludseligt op med at virke, og jeg er i disse minutter igang med også at installere Ubuntu Hardy på den.

Lykkelige slutninger er nu engang bare de bedste..
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: En lille anekdote..

Indlægaf Wrapper » 25. jun 2008, 19:14

Det er sådan det skal være! ;)

Læste et blogindlæg for noget tid siden, lige da Vista var kommet ud. En far havde bedt sin søn om at installere Vista på pcen, hvilket sønnen sagde ja til at gøre. Men han installerede faktisk Ubuntu på den, og faren blev helt vildt glad for det nye vista, det som bare virkede med det samme hele tiden. Så da sønnen efter noget tid fortalte at det ikke var vista, så fik alle pcerne turen med Ubuntu :)
Billede

Billede

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: En lille anekdote..

Indlægaf Casper Hansen » 26. jun 2008, 11:41

@ Wrapper:

Nice hehe. Måske jeg burde lave det nummer med min farmor...
- Det viser også bare, hvor magtfulde Microsoft er - bare hvis der står Windows på skidtet, jamen så er det jo sikkert bedre end det der Linux. Og det bliver vist gang på gang, at Linux fungerer bedre end Windows på mange punkter. I hvert fald på de punkter, hvor almindelige brugere har brug for et sikkert styresystem, som er nemt og hurtigt at bruge.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster