So long, Bill Gates

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Bjarke
Indlæg: 23
Tilmeldt: 27. apr 2008, 10:40

Re: So long, Bill Gates

Indlægaf Bjarke » 5. jun 2008, 20:22

jeg har prøvet rigtig mange forskellige guides og så vidt jeg har fundet ud af er der ikke noget at gøre lige for tiden.

det er et realtek kort: Realtek ALC660-VD det er ICH 8 og derfor ikke understøttet af alsa-projektet.

desuden vil jeg gerne prøve selv... hvis i støder på en løsning må i selvfølgelig gerne skrive, men hvis ikke så finder jeg ud af det på et tidspunkt. det her er mit eneste store problem, så jeg kunne godt tænke mig at løse det selv, bare for at få en oplevelse af at jeg kan godt selv løse selv store problemer 8) ... men hvis der går for lang tid så søger jeg hjælp. jeg er ved at søge et kollegie værelse på "findbolig.nu" og det kræver IE, når jeg er færdig med det, så ryger windows, og så bliver jeg nok desperat. så hvis ikke at jeg ligger med naruto-abstinenser på det tidspunkt spørger jeg pænt om nogle vil hjælpe

men tak for omtanken :D

forresten: jeg kunne da godt tænke mig at få mine spil op og kører med ubuntu, men jeg ved det kan lade sig gøre, de kørte fint på min gamle ubuntu pc. jeg har måtte opgive flere spil ved at skifte fra xp til vista end jeg har måtte opgive ved at skifte til ubuntu.
vil du have hele historien?

det virker... det virker!!!... fuck - hvad har jeg nu pillet ved???

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: So long, Bill Gates

Indlægaf Casper Hansen » 5. jun 2008, 23:00

Jeg må indrømme at jeg kører med dual boot på den store PC og med XP på min bærbar. Grunden til Dual Boot er, at HH havde en masse irritations momenter, der irriterede mig - de er så blevet fikset heldigvis. Men jeg kører også Dual Boot pga. min afhængighed til WoW og andre spil. Ja jeg ved, at man kan bruge Wine, men jeg har aldrig haft det nemt ved Wine. Så det blev en Dual Boot.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Trine
Indlæg: 30
Tilmeldt: 14. jun 2008, 13:10

Re: So long, Bill Gates

Indlægaf Trine » 14. jun 2008, 14:00

Jeg dual-booter - og desværre synes det at være nødvendigt at beholde Windows (XP). Jeg har en scanner hvortil der ikke kan skaffes en Ubuntu-driver (det er i hvert fald ikke lykkes mig endnu), men det kunne jeg nu nok leve med. Jeg har købt en ny printer der kommunikerer fint med Linux.
Det værste er at jeg bliver ved med at blive udsat for programmer der kun kan køre i Windows, eller ting der kun fungerer i Explorer (grrrrr). Det er oftest fagspecifikke programmer hvor der ikke altid er alternativer. Jeg har også oplevet at der kun blev givet support til windows.
På uddannelsen (geologi, København) skal vi "opnå kompetencer" der tit involverer at vi skal lære at bruge forskellige windowsbaserede programmer.
Jeg har også oplevet at en forlæser har ønsket en ensretning i layoutet på alle de studerendes opgaver, hvilket betød at jeg var tvunget til at droppe LaTeX - heldigvis kunne jeg med lidt tilretning få OpenOffice til at opfylde kravene.

Meeeen, til daglig og så meget som muligt, så bruger jeg Ubuntu og det er jo en fornøjelse.
Hver gang jeg er tvunget til at boote mit windows, bruger jeg en halv time på hhv. at vente, lukke underlige små programmer der automatisk starter op, installere "uundværelige" opdateringer, læse alle mulige ligegyldige systembeskeder...osv, alt imens jeg bander og svovler af irritation :evil:

Men det kender de fleste vel :wink:

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: So long, Bill Gates

Indlægaf thj01 » 15. jun 2008, 14:43

Trine skrev:
Meeeen, til daglig og så meget som muligt, så bruger jeg Ubuntu og det er jo en fornøjelse.
Hver gang jeg er tvunget til at boote mit windows, bruger jeg en halv time på hhv. at vente, lukke underlige små programmer der automatisk starter op, installere "uundværelige" opdateringer, læse alle mulige ligegyldige systembeskeder...osv, alt imens jeg bander og svovler af irritation :evil:

Men det kender de fleste vel :wink:


Næhh - det drejer sig om forberedelse.

Når man ved man skal bruge windows bruger man bare dagen før i meditation. Venter med at sætte kaffen over til EFTER man har startet computeren. Når man så endelig sætter sig ved maskinen har man på forhånd afsat 10 minutter til ingenting.

Det det faktisk til en meget afslappet oplevelse. 8)
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: So long, Bill Gates

Indlægaf Jeg » 16. jun 2008, 15:58

Ellers kan man formatere drevet om til ext3..
Efter at have gjort det, har jeg ikke oplevet problemer med windows 8)
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: So long, Bill Gates

Indlægaf Stra » 16. jun 2008, 19:17

Jeg skrev:Ellers kan man formatere drevet om til ext3..
Efter at have gjort det, har jeg ikke oplevet problemer med windows 8)



DET PRØVEDE JEG, MEN NU VIRKER WINDOWS OVERHOVEDET IKKKE!!!!!!!!!!!!!!!!!
:lol: :lol: :lol:
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: So long, Bill Gates

Indlægaf Jeg » 16. jun 2008, 19:37

Stra skrev:
Jeg skrev:Ellers kan man formatere drevet om til ext3..
Efter at have gjort det, har jeg ikke oplevet problemer med windows 8)



DET PRØVEDE JEG, MEN NU VIRKER WINDOWS OVERHOVEDET IKKKE!!!!!!!!!!!!!!!!!
:lol: :lol: :lol:

Jeg håber da ikke at du har fulgt mit råd og slettet windows, hvis du har brug for det.. :oops:
Det fremgik forhåbenligt af mit foregående indlæg at problemet med windows, i mine øjne, er windows selv. :roll:
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: So long, Bill Gates

Indlægaf Stra » 16. jun 2008, 20:33

Jeg skrev:
Stra skrev:
Jeg skrev:Ellers kan man formatere drevet om til ext3..
Efter at have gjort det, har jeg ikke oplevet problemer med windows 8)



DET PRØVEDE JEG, MEN NU VIRKER WINDOWS OVERHOVEDET IKKKE!!!!!!!!!!!!!!!!!
:lol: :lol: :lol:

Jeg håber da ikke at du har fulgt mit råd og slettet windows, hvis du har brug for det.. :oops:
Det fremgik forhåbenligt af mit foregående indlæg at problemet med windows, i mine øjne, er windows selv. :roll:


Jeg kunne ikke dy mig for at joke, sorry.

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: So long, Bill Gates

Indlægaf Jeg » 16. jun 2008, 20:35

Den var jeg vidst selv ude om :wink:
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster