acer - ubuntu

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

acer - ubuntu

Indlægaf Christian.Arvai » 20. maj 2008, 20:39

det kan være at der er lysere tider forude for ubuntufans med acer pc.
prøv at se her http://laptoping.com/acer-aspire-5710z- ... linux.html

fint nok , så slipper jeg for at slette det originale styreprogram , hvis jeg skal have en ny pc :wink: .
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: acer - ubuntu

Indlægaf Jeg » 20. maj 2008, 20:50

Den kan da vel i det mindste gøre dem en anelse billigere, hvis man ikke skal betale til microsoft for så alligevel bare at slette windows, når man køber en ny maskine.

Det bliver da spændende med kompatibiliteten, hvor Acer godt kan give en midre hovedpine hvad linux angår..
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: acer - ubuntu

Indlægaf Christian.Arvai » 20. maj 2008, 21:04

du skulle sådan helt tilfældigvis ikke kører acer :D ,det lyder som om du ved jeg mener om acer nogle gange .

det bedste er at der nu er flere af de større firmaer , der nu også giver deres kunder mulighed for at vælge frit !

jeg er blevet meget glad for min acer , EFTER at jeg er skiftet til ubuntu , de par graffikproblemer jeg har nu , er
ikke værre end de var det originale styreprogram ( vista 32 bit ) , jeg havde ellers vedtaget at jeg ikke ville købe acer igen ,
men nu er sagen jo noget anderledes .
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: acer - ubuntu

Indlægaf Jeg » 20. maj 2008, 21:11

Acer maskiner,så vidt jeg har observeret, fint med ubuntu når først man har fået det konfigureret ordentligt. De ting der skal konfigureres kan tilgengæld være ret besværlige, da der langt fra altid er en entydig løsning, selv til en specifik model.
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: acer - ubuntu

Indlægaf Christian.Arvai » 20. maj 2008, 21:25

jeg har også kun nogle få af de spil i tilføj-fjern , som hakker i det , og som du nævner er der meget
stor forskel på hvilken løsning der virker , til den model man har ( pc ikke kvinder :D ) .

jeg tror faktisk at jeg vil købe en ny acer til efteråret , så kan vi teste ubuntu 8.10 på den .
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Re: acer - ubuntu

Indlægaf Wikzo » 20. maj 2008, 21:57

Jeg har én Acer, som ikke kørte specielt godt med Ubuntu. Jo, det virkede da fint, men det trådløse Internet ... puha, vil slet ikke tænke på det, for det giver mig hovedpine.
Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: acer - ubuntu

Indlægaf Christian.Arvai » 20. maj 2008, 22:04

den med nettet , er nok en af de ting som skal forbedres i 8.10 , jeg fik det op af kører på under 20 sek ,
( hentede hardvare drivers , i system - administration ).
men hvad hjælper det , når der er så mange andre , som har problemer med det ,( og det er ikke kun på acer).
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Re: acer - ubuntu

Indlægaf sådanUBUNTU » 21. maj 2008, 09:39

Den acer jeg har er noget værre plasticlort. Køber aldrig det mærke igen :|
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: acer - ubuntu

Indlægaf Christian.Arvai » 21. maj 2008, 16:54

jeg hælder også mere mod hp og ibm , jeg har haft min acer til rep mange gange , den kører fint efter at
jeg kører med 8.04 , men nu kan den få lidt "prøvetid" , så må jeg håbe at den ikke skal til rep igen ,
(den er forsikret , så jeg er ligeglad med hvad det koster :lol: ).
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster