Gode out-ofthe-box erfaringer med ubuntu?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.

Hvilket svar passer bedst på din Ubuntu 8.04-oplevelse?

Afstemning sluttede 26. jun 2008, 17:53

Ingen hardwareproblemer
6
32%
Små hardwareproblemer
8
42%
En del hardwareproblemer
3
16%
Store hardwareproblemer
1
5%
Uløselige hardwareproblemer
1
5%
 
Afgivne stemmer: 19

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Gode out-ofthe-box erfaringer med ubuntu?

Indlægaf sådanUBUNTU » 17. maj 2008, 17:53

Der har været en del debat om Ubuntu 8.04 er et tilbageskridt i forhold til 7.10. I et problemknusende forum hører vi jo (heldigvis) ikke så meget fra de brugere, hvor Ubuntu bare kører ud af boksen. Derfor denne lille afstemning. Hvordan er den almindelige brugeroplevelse?

Husk at stemme! :-)
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Re: Gode out-ofthe-box erfaringer med ubuntu?

Indlægaf Wikzo » 17. maj 2008, 18:47

I 7.10 skulle jeg selv konfigurere lyd og give lov til Compiz Fusion (mit grafikkort var blacklisted, men virker stadigvæk). I 8.04 virker begge dele af sig selv. Én af grundene er vistnok, at Ubuntu nu bruger et eller andet Pulseaudio. Til gengæld har jeg (ikke som den eneste) problemer med, at Flash og andre ting i Firefox gør, at jeg ikke kan høre lyd i fx en lydfil, før Firefox er lukket.

Jeg skal dog ikke kunne sige, om mine out-of-the-box erfaringer med 8.04 er bedre, fordi jeg opgradere med separat Home-partition (altså havde jeg jo de gamle indstillinger fra 7.10). Uanset hvad kører 8.04 rigtig godt hér.
Billede

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Gode out-ofthe-box erfaringer med ubuntu?

Indlægaf Christian.Arvai » 17. maj 2008, 19:21

på acer aspire 5100 kører 8.04 - 32 bit fint , netværk virker , progammet er meget stabilt ,
automount af extern hd er lavet , alt lyd virkede fra starten , og flash var nemt at få til at virke
men jeg har lidt ati problemer , visse spil hakker i graffiken , og det gjorte de ikke med 7.10 .
min brother printer drillede mig meget i starten , men den virker nu , pga VOLLE :wink:

generelt er der nok stadig brug for forbedringer , hvis man kigger lidt på indlæggene herinde , er
der 3 ting , der skifter lidt rundt efter hvilket mærke pc man har :

netværk - flash/plugins/codecs - understøttelse af graffikkort

det er vitalle ting , som bør virke fra starten , eller noget man kan opdatere , som man gør med begrænsede drivere ,
hvis jeg satte ubuntu på min gamle mors pc , ville hun ikke have en chance for at få det til at virke uden hjælp .

men jeg bliver på 8.04 . (og jeg skifter hellere min pc , en jeg vil gå væk fra ubuntu :lol: )
Senest rettet af Christian.Arvai 18. maj 2008, 15:42, rettet i alt 2 gange.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Volle
Indlæg: 334
Tilmeldt: 19. maj 2007, 08:23
Geografisk sted: Odense

Re: Gode out-ofthe-box erfaringer med ubuntu?

Indlægaf Volle » 17. maj 2008, 20:35

Jeg er ikke tilfreds med 8.04

Min brother netværksprinter kan jeg ikke få til at virke, det var intet problem i 7.10 når jeg hentede driver hos brother.

Lyd: den kan jeg ikke lænegere justere på mine knapper på den bærbare som i 7.10 og selv om jeg får skruet ned, så er bootlyd for fuld styrke.

For mig virker det som en ukomplet system og jeg har fjernet ubuntu fra min pc og køre desværre xp for tiden.
Mvh Volle
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Gode out-ofthe-box erfaringer med ubuntu?

Indlægaf Jeg » 17. maj 2008, 21:22

Min bærbare havde lidt knas med wifi og udgangene i lydkortet, men med lidt tweaking er det kommet til at køre fint.
Min stationære virkede out of the box..

Det er tilfredsstillende - Jeg er tilfreds
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Gode out-ofthe-box erfaringer med ubuntu?

Indlægaf Artificial Intelligence » 18. maj 2008, 08:30

Volle så gå tilbage til 7.10 - der ingen grund til at updatere til 8.04 hvis 7.10 virker bedst. 7.10 er supported en del år frem.



On topic:
Stemte "ingen hardware problemer", med min "nye" computer vidste jeg hvilke producenter der supporter Linux da jeg samlede den. Så det er jo smertefrit.

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: Gode out-ofthe-box erfaringer med ubuntu?

Indlægaf Wrapper » 18. maj 2008, 08:53

Wikzo skrev:Til gengæld har jeg (ikke som den eneste) problemer med, at Flash og andre ting i Firefox gør, at jeg ikke kan høre lyd i fx en lydfil, før Firefox er lukket.


prøv lige at installere paprefs og kør programmet, så er der faneblad til simultant output - try that ;) ... har ikke selv haft problemer med lyden...



On topic: jeg vælger nøje hardware ud fra om det virker med Linux, så selvfølgelig har jeg ingen problemer. Faktisk vil jeg mene at meget at mit hardware virker bedre i linux out-of-the-box end i windows out-of-the-box.
Billede

Billede

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Re: Gode out-ofthe-box erfaringer med ubuntu?

Indlægaf Wikzo » 18. maj 2008, 11:40

Wrapper skrev:prøv lige at installere paprefs og kør programmet, så er der faneblad til simultant output - try that ;) ... har ikke selv haft problemer med lyden...

Virker ikke. Jeg har sat hak i "Add virtual output device for simultaneous output on all local sound cards", men hvis jeg for eksempel ser en YouTube-film (den behøver ikke engang blive afspillet, bare den er ved at loade/har loadet) og så prøver at afspille en lydfil på computeren, er der ingen lyd. Lyden kommer først tilbage, når jeg lukker Firefox :?
Billede

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster