Offentligt IT-Syn måske snart realitet

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Offentligt IT-Syn måske snart realitet

Indlægaf eitreach » 23. apr 2008, 15:32

"I fremtiden skal man måske igennem et såkaldt pc-syn, før man får adgang til offentlige services på nettet. Det foreslår en arbejdsgruppe nedsat af Teknologirådet. Formålet er at sikre, at sikkerheden på folks private computere er i top, før de tillades adgang til de offentlige sider."

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/04/23/112909.htm

Er der virkeligt så mange IT-idioter i Danmark? Gad vide hvordan de vil tackle Linux.

red: Nu har jeg også skrevet dem en mail, med de komplikationer jeg kan se i projektet. Så må vi se hvordan de reagerer.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Re: Offentligt IT-Syn måske snart realitet

Indlægaf Wikzo » 23. apr 2008, 16:18

For et par måneder siden blev en eller anden dansk service, kan ikke huske navnet lanceret på nettet. Systemet testede folks computere for spyware, virus og lignende, og resultatet var vist ikke særlig godt (altså folk er dårlige til at beskytte sig mod disse ting). Hvis alle installerede Linux, var problemerne jo løst mettevåns :P
Billede

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Offentligt IT-Syn måske snart realitet

Indlægaf eitreach » 25. apr 2008, 16:17

Så fik jeg svar. Imponeret vil jeg ikke mene jeg er.

"Kære Christoffer

Der er mange detaljer i forslaget, som vi ikke har brugt tid til at tænke igennem. Det har vi ikke set som vores opgave. Vi har primært ønsket at debattere det principielle i ansvarsfordelingen. Men når det er sagt, så tror vi på, at det er muligt hen ad vejen at udarbejde en brugbar løsning, der kan give sikkerheden et løft, uden dog at være vandtæt. for de nærmere tekniske diskussioner og detaljer vil jeg foreslå, at du kontakter medlemmer af arbejdsgruppen.

Venlig hilsen
Bjørn Bedsted
"
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Offentligt IT-Syn måske snart realitet

Indlægaf Stra » 26. apr 2008, 09:22

Er bare alt for typisk et eksempel på, hvordan denne regering arbejder. De udkaster en idé og derefter skal det være sådan, uden at det er underbygget. Og de kommisioner m.m. der nedsættes, får til opgae at omsætte deres ideologi til virkelighed uden baggrund.
Jeg kunne næven Åben dokument format, elevplaner i folkeskolen, afskaffelse af gruppeeksamen kommune reformer m.m.


Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster