Xubuntu

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Asger
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25. aug 2007, 12:37

Xubuntu

Indlægaf Asger » 18. apr 2008, 22:08

Hej med jer, syntes bare lige et der skulle siges hura for Xubuntu, har lige prøvet det på min forsøgs bærbar, det køre da for fedt det er lige noget for mig ,ikke så meget lir men hurtigt :P.
nu er jeg ikke selv den store linux troldmand, så jeg bliver ved ubuntu det er der jeg nemlig bedre gøre nytte af alle jer andres erfaringer, men Xubuntu bliver på min forsøgs bærbar, og har fået en stor plads i midt hjerte.

Det kunne være sjov at høre om i har nogle erfaringer med Xubuntu gode eller dårlige, jeg syntes
at det er top cool at det er så enkelt.
Med venlig Hilsen Asger

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Re: Xubuntu

Indlægaf Wikzo » 19. apr 2008, 10:40

Har prøvet det ganske kort. Virker meget enkelt og nyttigt. Holder mig dog til Ubuntu, fordi jeg startede dér, og fordi det meste support er omkring denne distribution. Og så har jeg netop købt en bærbar, der kører GNOME og Compiz Fusion uden problemer :)
Billede

Svante

Re: Xubuntu

Indlægaf Svante » 4. maj 2008, 10:11

Jeg har lige installeret Xubuntu på min bærbare, og jeg synes det virker rigtigt godt.
Xubuntu er enkel uden dikkedarer, og så er den hurtig.
Der er selvfølgelig nogle ting, som er anderledes i forhold til Ubuntu, men i det store hele er forskellen ikke så stor.
Det er selvfølgelig en ulempe, når der ikke er så mange, der bruger den i forhold til Ubuntu, når man skal søge hjælp. Litteraturen på nettet er nok også begrænset.

Apropos hjælp, så undrer det mig, at desktoppen i Xubuntu kun delvist er oversat til dansk. Er der nogen som ved noget om dette?
Jeg har installeret alt omkring sprogsupport, så der skulle ikke mangle noget.

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Xubuntu

Indlægaf Pihl » 12. maj 2008, 10:46

Jeg prøvede også at køre med Xubuntu en periode på en ældre bærbar. Bærbaren (250 mb ram) kunne sagtens køre Ubuntu, selvom den virkede lidt tung i det. Men jeg prøvede så smide Xubuntu på, for at se om der var mange ressourcer at spare på det.

Jeg kunne bestemt mærke forskel, men det var ikke sådan jeg sagde 'Wow' til det, og da jeg samtidigt manglede nogen features i Xubuntu, som Ubuntu har, skiftede jeg tilbage igen. Bærbaren fik flere RAM, og så var det det slag endeligt afgjort :)

Men jeg ville absolut ikke have betænkeligheder ved at bruge Xubuntu på en endnu ældre computer, hvor gevinsten i forhold til Gnome og KDE er endnu større.

@Svante
Xubuntu bruger som bekendt Xfce desktoppen, og der er ikke så mange frivillige oversættere på Xfce-projektet, som der er på Gnome-projektet. Hvis nogen har lyst til at gøre noget ved det, så vil jeg anbefale man tager kontakt til Dansk-Gruppen, som kan hjælpe i gang med at oversætte (bl.a.) xfce.

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster