Hvad er dit indtryk af Ubuntu og Linux?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Hvad er dit indtryk af Ubuntu og Linux?

Indlægaf eitreach » 1. mar 2008, 13:42

Nu har vi på det seneste fået en masse nye brugere, som jeg personligt er voldsomt glad for - jo flere jo bedre. Jeg må gå ud fra at mange aldrig har brugt Linux - eller Ubuntu før, og at det derfor er deres første gang med sådan et system.

Nu har vi en del support-tråde, som forhåbentligt alle ender godt - men for at skabe lidt debat udenom dem, blev jeg en smule nysgerrig over det generelle indtryk folk får, når de første gang bruger systemet.

Nogle som vil dele deres erfaring med os andre hvad det angår? :)
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

BrittaP

Re: Hvad er dit indtryk af Ubuntu og Linux?

Indlægaf BrittaP » 1. mar 2008, 20:08

Jamen, så lad mig være den første :)
Første indtryk efter installationen - JAMEN, 'skidtet' virker jo!!! Dejlig grafisk brugerflade, men hold da op hvor er der meget at sætte sig ind i for en windows bruger - og dog... Meget af det lader til at være logisk og intuitivt bygget op, og det har ikke været vanskeligt at finde ud af de der helt newbie ting. Jeg var online med det samme, og da jeg satte min SE k750i i 'numsen' af den, spurgte den mig bare venligt om jeg ville kigge på billederne eller på musikfilerne i telefonen

Det er vel ca. en uge siden jeg har installeret ubuntu 7.1 på min bærbare, og jeg ville ønske at jeg havde mange sammenhængende timer så jeg rigtigt kunne sætte mig ned og lege. Med 'lege' mener jeg selvfølgelig at prøve at følge nogle af 'how to' artiklerne skridt for skridt. F.eks har jeg sat mig for at jeg gerne vil have ubuntu i netværk med mit windows xp - noget med at jeg gerne vil kunne bruge printeren uden at skulle bokse rundt med stik og selvfølgelig have adgang til filerne på min stationære. Jeg må også hellere kigge lidt på hvor ofte harddisken egentlig arbejder, nu da det er en bærbar. Jo jo, man lærer en del ved at læse med herinde, men paradoksalt nok, jo mere jeg læser, jo flere spørgsmål dukker der op, for der er godtnok mange underlige ord og begreber. Jeg har så tænkt mig at tage et emne ad gangen, og prøve på ikke at glemme at ubuntu blev installeret på en bærbar, som ellers bare stod og samlede støv og derfor skulle være legeplads.

Nå, det var det her med indtrykket jeg kom fra. Ubuntu... Stabilt, kan en bunke, virkelig lækker filosofi (meget vigtigt), enkelt, i vhert tilfælde ved første øjekast. Mit indtryk er indtil videre udelukkende positivt, men jeg er som sagt ikke kommet så langt endnu. Jeg kan sagtens forestille mig at den dag hvor jeg vil droppe windows fuldstændig, ja, jeg håber den kommer. Jeg skal 'bare' føle mig sikker nok på mine egne evner til at løse problemer i linux, og/eller have et netværk der kan hjælpe mig i akutte situationer, for jeg vil også kunne bruge det i min butik, og tanken om at blive presset ud i et Vistahelvede indenfor et år eller to huer mig ikke. Jeg ville bare ønske at jeg kunne finde en erstatning for MS Publisher *suk*.

Er forbistret glad for at nogle gider hjælpe os newbies. Jeg håber at jeg også en dag vil kunne bidrage lidt.

Britta

Hyl.dk
Indlæg: 18
Tilmeldt: 1. mar 2008, 19:10
Geografisk sted: Odder

Re: Hvad er dit indtryk af Ubuntu og Linux?

Indlægaf Hyl.dk » 1. mar 2008, 20:21

Jamen det vil jeg da godt. Det er altid lidt spændende (evt farligt :lol: ) at kaste sig ud i noget nyt, men som regel lærer man også noget af det.

Jeg har altid brugt Windows, startede i 3.11 og sidder PT med XP (Vista kan jeg slet ikke enes med) så kender skal vi kalde det "charmen" ved Windows. Jeg nævner i flæng BSOD, format C:/ pga af et eller andet lille program har pillet ved nogle systemfiler XP ikke lader til at kunne genskabe selv, er du sikker? helt sikker? sikker på du er helt sikker? og sikkert meget mere jeg ikke kan komme i tanke om nu, men man lever jo med det sammen med alle de andre Windows brugere. Indtil nu har min brug af computeren været meget præget af spil, men lige så stille bliver det mindre og mindre. Jeg besluttede mig for 2 dage siden for at nu skal det være nu. En kort søgning på nettet viste at Ubuntu var det rette sted at starte på et alternativt OS.

Mit første indtryk da jeg skulle installere var WOW. Man smider en CD i, får lov til at prøve lidt inden man starter og så vælger man ellers bare "install" og skal svare på et par meget overkommelige spørgsmål og så er man i gang. Nettet, de mest nødvendige programmer, lyd osv virker bare uden man røre en finger. Jeg har så PT problemer med at køre en ordenlig opløsning, men håber på det bliver løst med hjælp af brugerene herfra. Det skyldes nok mest af alt jeg har ATI GFX da de vist ikke er så godt med som Nvidia mht. drivers til Linux. Men det jeg indtil videre har været igennem i div dokumenter og terminalen ville klart skræmme hr. og Fru Jensen væk da de ikke føler sig trykke ved at rode med den slags. Men selv med den korte erfaring jeg har med Linux er jeg bla blevet glad får at når jeg får lavet noget rod i en fil der bestemmer skærmopløsning så jeg ikke kan se noget på skærmen mere trykker jeg bare "contr, alt F1" og kan derfra skrive en kommando der gør det hele godt igen. Hvis man får rodet lidt rundt i XP kan det hurtigt vise sig at være et "point of no return" hvor man ikke kan genoprette tingene igen.

Så ja Ubuntu mangler stadig noget brugervenlighed ift windows. Men jeg tror jeg vil blive meget glad for Ubuntu i længen. Især når jeg her inden for den nærmeste fremtid købe mig en bærbar. Der skulle være mulighed for at sænke strømforbruget en hel del ved hjælp af Ubuntu. Jeg håber på snart at få styr på mine driverproblemer så jeg kan begynde at udnytte Ubuntu noget mere end jeg gør nu. På den anden side har jeg også haft mine problemer med XP og drivere til min computer, samt lyd der forsvinder uden man gør noget. Største forskel er at i XP finder man en .exe fil der kan fixe det. Her skal lidt mere arbejde selv. Personligt syntes jeg det er meget spændende og giver bedre kendskab til ens OS. Men kunne godt forstille mig det vil skræmme andre væk.

Det var lige hvad jeg kunne finde på at skrive nu....

Hilsen Niels
| AMD X2 5000+ @ 3,26GHz | ATI HD3870 512mb | ASUS M2R32-MVP | 2*1Gb Crossair XMS2 PC6400 | 500Gb Samsung Spinpoint T166 | 500W SHG PSU 15+18A @ 12V |

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Hvad er dit indtryk af Ubuntu og Linux?

Indlægaf Don S » 2. mar 2008, 00:15

Hyl.dk skrev:[...]Så ja Ubuntu mangler stadig noget brugervenlighed ift windows. Men jeg tror jeg vil blive meget glad for Ubuntu i længen.[...]

Min storebror plejer også at nævne, at han ikke finder Ubuntu særlig brugervenligt - han er selv tilhænger af Mac, og jeg har opgivet diskussionen. Men jeg spørger tit mig selv:
Kan noget overhovedet kaldes brugervenligt, når man ikke selv har mulighed for, at rette fejlene der må opstå? Det mest brugervenlige, ville selvfølgelig være, at der ikke opstod nogle fejl, men nævn et OS uden bugs, og så skal jeg glædeligt finde en.
Billede

Billede Billede

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hvad er dit indtryk af Ubuntu og Linux?

Indlægaf Jimmyfj » 2. mar 2008, 01:03

Don S skrev:
Hyl.dk skrev:[...] Det mest brugervenlige, ville selvfølgelig være, at der ikke opstod nogle fejl, men nævn et OS uden bugs, og så skal jeg glædeligt finde en.


Et OS uden fejl? Windows Vista - I følge Steve Ballmer :):o:)

Ganske som Hyl.dk har jeg været med på Windsnaws-siden fra DOS 3.x og Windows 3.0 - Har endda haft Windows 1.0 installeret en enkelt gang. Lidt a'la Norton Commander, men ellers uden mange vinduer. Og kan da også godt huske den "krig" mellem forskelige OS, der også kørte dengang. Da var det blot "krigen" mellem DOS og Unix, som blot var en fortsættelse af den krig på inkompatibilitet, som altid har eksisteret inden for operativsystem-området.

Jeg har en lidt anden indgangsvinkel, da jeg er bidt af en gal netværks-bug. Desktop-computere er okay, men det er på serverne det rigtigt sjove foregår. Og som sådan har jeg prøvet et PAR forskellige systemer: DOS/Windows WFW, Novell NetWare, Windows Server, Debian Server og, selvfølgelig: Ubuntu Server Edition. Og inden jeg prøvede Ubuntu serveren var min bedste erfaring på den front så absolut Novell NetWare 3.1x, hvor det ikke var noget sjældent syn at komme ud til en server, som havde over 400 dages oppetid, nogen endda flere. men NetWare bygger også på Unix-princippet. Da jeg så smed en Ubuntu 6.06 server ind på computeren, og det begyndte at gå op for mig hvor helt utrolig stabil systemet er, så MÅTTE jeg bare prøve Desktop-Edition også, hvilket jeg aldrig har fortrudt.

Jeg har haft et par problemer med desktop-udgaven, men de er for intet at regne mod det helvede, det var, blot man lavede én fejl i en config-fil under Windsnaws. Og de utallige, uløste bugs Windows er bygget op af borger heller ikke lige for produktet.

Ubuntu var bare: Disken i. Boot computeren, klik på Install og så afsted - Jamen??? Hallåååå-åååå - Det virker sgu :shock: :shock: Ingen installation af drivere. Ingen genstart efter chipset-driverne, skærmkortdriverne, driverne til lydkortet. Ingen søgen efter software til mit bedagede digi-cam. Det hele virkede fra START 1. Bevars, henved 300 updates lå klar. Men jeg kunne jo også bare have lagt dovenskaben på hylden og have hentet en final-release i stedet for at installere en alpha-udgave.

Jeg hører til de brugere, som ikke har haft problemer med kompatibiliteten. AL min hardware blev fundet og virkede første gang. Vis mig en Windows, hvor DET forekommer?? At hardware virker "out-of-the-box".
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Re: Hvad er dit indtryk af Ubuntu og Linux?

Indlægaf Stra » 2. mar 2008, 11:47

BrittaP skrev: Jeg ville bare ønske at jeg kunne finde en erstatning for MS Publisher *suk*.

Britta


Scribus er et alternativ til Publisher. Du finder det i synaptic.

mvh
Stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Kantastisk
Indlæg: 207
Tilmeldt: 19. dec 2007, 17:10
Geografisk sted: Nørrebro, København

Re: Hvad er dit indtryk af Ubuntu og Linux?

Indlægaf Kantastisk » 8. mar 2008, 10:58

Mine erfaringer med Ubuntu har nu ikke fra starten været helt så gode, som andre har kunnet beskrive. For det første har jeg et ati x1400 grafikkort, og jeg kom med fra Feisty Fawn, hvilket betød, at jeg måtte skrive kommandoer ( det var sgu skræmmende på det tidspunkt!) for bare at installere midleretidige drivere og starte konfigureringsprogrammet til X - det var vel at mærke inden jeg kunne gøre noget som helst andet. Det forekom mig på det tidspunkt underligt, da der jo ingen problemer havde været med live-cd'en. Da jeg nåede over det bump, ville Ubuntu i det mindste boote med et GUI.

Jeg tænkte ikke videre over, om det at installere på en ekstern harddisk skulle kunne give probs, men da jeg fjernede denne, ville min PC ikke boote sin oprindelige xp-installation. Det viste sig, at grubs konfigurationsfiler nu lå på den eksterne harddisk, og jeg måtte igennem endnu en hurdle for at installere grub på den interne harddisk og få alt til at pege den rigtige vej igen... Det ville have været rart med en advarsel herom.

Nu virker mit system ordentligt, og det er jeg glad for. Men jeg er også klar over, at for hvert nyt program, jeg gerne vil bruge, ligger 10 uopdagede problemer, jeg først bliver nødt til at løse. Sådan synes jeg altid, det er, når man vil prøve noget nyt i Ubuntu.

Når det er sagt, er jeg virkeligt glad for min Ubuntu installation. Der er mange ting, jeg er blevet utroligt positivt overrakset over. Rigtigt mange ting virkede med det samme, da jeg installerede. -Men helt overordnet set: At sige, at Ubuntu 'bare virker' ville for mig være en grotesk overdrivelse. Så sent som i går måtte jeg rekonfigurere X efter at have installeret de ustabile plugins til Compiz (åh Gud; bare arbejdet med at få OpenGL support...), og godt nok var jeg advaret om, at de netop var ustabile, men jeg havde sgu ikke regnet med, at de ville knække min pc's boot-sekvens.

Jeg tænker tit, at Ubuntu, og Linux generelt, minder mig lidt om en MMORPG - man kan hele tiden stige lidt i 'level', men for hvert nyt tiltag, åbner der sig en masse uventede 'udfordringer'. Din character er din desktop, det er vel også derfor, man bliver så stolt af den. Min yndligsting er sguda at vise folk mit skrivebord :) Er der nogen, der følger den tanke?
dixi

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Re: Hvad er dit indtryk af Ubuntu og Linux?

Indlægaf Wikzo » 8. mar 2008, 13:26

Du har sgu ret; Linux-verdenen minder faktisk meget om et rollespil, hvor du stiger levels.

Selv havde jeg lidt besværligheder med Ubuntu i starten grundet mit hardware. På min nye Zepto-bærbare virker alting stort set out-of-the-box, og jeg har på en dags tid fået alt til agere, som jeg gerne vil have det. Det samme havde sandsynligvis taget mange flere dage/uger på et Windows-system :P
Billede

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Hvad er dit indtryk af Ubuntu og Linux?

Indlægaf Artificial Intelligence » 12. mar 2008, 20:50

Jeg er level 78 - med über gear i Linux...er der nogen der er friske på PvP? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Mine første linux erfaringer startede tilbage år 2000 - Hvis folk beklager siger over brugervenlighed o.s.v så prøv at være i mine sko som komplet newbie på det tidspunkt :?

Eskil
Indlæg: 144
Tilmeldt: 8. feb 2008, 20:54
Geografisk sted: Svendborg

Re: Hvad er dit indtryk af Ubuntu og Linux?

Indlægaf Eskil » 20. mar 2008, 18:13

Jeg vil da også lige bidrage til denne tråd.

Jeg har været ubuntu-bruger i halvanden måneds tid, men det føles som meget mere end det! Jeg har brugt rigtig meget tid på mit ubuntu. Jeg er fuldstændig overbevist, og kunne aldrig finde på at hoppe tilbage til windows.
Jeg har dog haft nogen bøvl med ubuntu/linux. Mit største problem har været mit trådløse netkort, som viste sig ikke at være kompatibelt med linux kernen eller sådan noget. (er ikke så meget inde i alle de it begreber) jeg fik god hjælp herinde, men det tog meget lang tid før jeg fik det til at virke ordentligt. Jeg har stadig nogle problemer med det, skal taste i terminalen efter hver boot, og min computer kører ikke ordentligt når netkortet er slukket det er meget mærkeligt, og det er selvfølgelig ærgerligt, men jeg skyder ikke skylden på ubuntu for mine problemer, snarere min discount hardware...
Min nyindkøbte hp printer var rigtig nem at sætte op! efter en lille times tid virkede det hele, både print og scan, så det var bare fedt! mit usb flash-drive virker out-of-the-box som det vel hedder, og det samme gør mit camera.
Ellers har jeg haft en del små-spørgsmål, som alle er blevet besvaret hurtigt og præcist her på forummet. Det er også en af ubuntu/linux's styrker at der er et godt sammenhold, og ikke nogen som prøver at snyde de andre. Heller ingen virus, det er fantastisk. Min stationære med xp gik helt ned med virus for ikke så længe siden, nu bruger jeg den til at lege med forskellige dm's og compiz som ikke kører på min notebook.
I det store hele har mit linux/ubuntu eventyr været en succes af de helt store! Og også super sjov og spændende.

-Eskil

Volle
Indlæg: 334
Tilmeldt: 19. maj 2007, 08:23
Geografisk sted: Odense

Re: Hvad er dit indtryk af Ubuntu og Linux?

Indlægaf Volle » 20. mar 2008, 20:20

Jeg er meget begejstret for Ubuntu, jeg har også snuset til andre distro's, men er ret hurtigt vendt tilbage fordi det er den "nemmeste"
Der har selvfølgelig været mange spørgsmål, men de fleste er løst i dette forum :-) og ellers er Google en god ven.
Jeg har brugt windows i mange år, men man er egentligt altid lidt på kanten med loven, hvis ikke man har bunker af penge til at smide efter programmer. eks. hvis man leger med billeder rent privat, så er det lidt dyrt at købe en Adobe Photoshop. Så tit ender det med en kopi som ikke er helt fin i kanten. Og her er det at linux er ekstrem stærk, alt ligger et par klik væk.
Jeg bliver hos Ubuntu og venter egentligt bare på at Hardy Heron bliver et par måneder gammel, så opgradere jeg til den.
Jeg er så også nødt til at indrømme, at jeg har en windows kørende i vmware og det alene p.g.a. mit regnskabsprogram som jeg ikke kan undvære og alternativerne har ikke det jeg skal bruge. Så hurra for den virtuelle verden.
Mvh Volle
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214

Eskil
Indlæg: 144
Tilmeldt: 8. feb 2008, 20:54
Geografisk sted: Svendborg

Re: Hvad er dit indtryk af Ubuntu og Linux?

Indlægaf Eskil » 11. apr 2008, 23:16

Jeg er stadig meget begejstret!
men har lige en enkelt tilføjelse
Der er altså en del hardware som man skal bøvle en del med for at få til at virke.
Det gælder bla. mit trådløse internet (virker men ikke grafisk), en ekstern harddisk som jeg har forsøgt at få til at virke, min nye ipod nano (virker nu minus cover art)

Det er lidt ærgeligt da mange nybegyndere som mig selv ikke har købt sin hardware efter at det skulle virke med linux

Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Hvad er dit indtryk af Ubuntu og Linux?

Indlægaf Casper Hansen » 20. apr 2008, 22:41

Mit første indtryk af Ubuntu var lidt blandet. Mest positivt, fordi det fungerede så godt. Desværre startede jeg min spæde Linux-rejse på min Fujitsu-Siemens Amilo L1310G, som bestemt ikke er glad for Linux. Lyd-, trådløsnet-, og grafikkort fungerer slet ikke optimalt.

Jeg startede med 7.04, hvor jeg hurtigt skiftede tilbage til XP. Da 7.10 udkom havde jeg fået købt en stationær, hvor jeg ikke havde fået XP med. Heldigvis - for nu var jeg jo "tvunget" til at bruge Linux, som det eneste OS jeg lige kunne få fingrene i. Jeg blev meget hurtigt rigtig glad for det, fordi det kører bare super godt på min stationære PC. Da jeg stadig spillede lidt på min PC skiftede jeg dog tilbage til XP. MEN MEN MEN så fik jeg en åbenbaring og blev 100% Ubuntu-bruger. Jeg smækkede Ubuntu 7.10 på den bærbare og på den stationære og sagde farvel til Microsoft Windows for evigt.

Nu sidder jeg med et system, der kører stabilt og som ser knald godt ud. Takket være en masse gode råd og god hjælp fra dette forum har jeg fået mere mod til at gå i krig med Ubuntu. Jeg har efterhånden lært at finde løsninger og få dem udført ved hjælp af lidt læsning og tålmodighed. Ikke at man behover tålmodighed, men når der er nogle specifikke apps og grafiske finesser man gerne vil have, må man lige sætte sig ned og læse lidt stof igennem.

Jeg er blevet så glad for Ubuntu/Linux, at jeg har fået overtalt min stædige far til at prøve det ud, når Hardy Heron udkommer. Og jeg ved, at han ikke bliver skuffet. Det er vigtig for os Ubuntu-brugere at spræde ordet. Jeg har været så heldig at kende en del, som er ret trætte af Vista (no surprise) og jeg fortæller gladeligt om Ubuntus positive sider. For dem er der mange af! Derfor vil jeg gerne sige, at det er sgu en fed ide, at holde release party her på lørdag! Håber jeg kan nå det efter arbejde.

Spred ordet!
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Hvad er dit indtryk af Ubuntu og Linux?

Indlægaf Jeg » 21. apr 2008, 15:59

Min mening om linux kan beskrives med ganske få ord.
Jeg installerede Ubuntu kort før jul og har siden da fået øjnene op for det glade budskab bag open source.
Jeg har pt windows xp installeret, men fjerner det umiddelbart efter min sidste eksamen, sidst i Juni. Derfra vil jeg (så vidt som muligt) udelukkende benytte mig af open source.

Ubuntu er meget brugervenligt og de ting jeg ikke selv kan gennemskue, kan jeg finde hjælp til online. Da alt software jeg vil få brug for er gratis, kan jeg samtidigt, sikkert for første gang i mit liv komme til, udelukkende, at køre med lovligt installerede programmer.

Indtil videre har jeg ikke mødt nogle begrænsninger og hvis jeg støder på nogen, er jeg sikker på at der er en løsning. Så fri har jeg aldrig følt mig med windows.

De herrer - En nørd er født!
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

PhilipH
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30. apr 2008, 16:44

Re: Hvad er dit indtryk af Ubuntu og Linux?

Indlægaf PhilipH » 1. maj 2008, 23:47

Tool or Toy ?

Efter gode oplevelser med OpenSource i form af DokuWiki, OpenOffice, FileZilla og Firefox fandt jeg det naturligt at undersøge OpenSUSE 10.3 og Ubuntu 8.04LTS.

Jeg er derfor at betragte som en newbie ud i Linux-verdenen, men indgangsvinklen var ikke om jeg skulle have en Linux, men hvilken jeg skulle have.

Erfaringer med Ubuntu:
- installation mislykkes. jeg ender i en iframs
- windows shares på netværket kan ikke ses
- NAS-disk (der kører Linux !) kan ikke bruges
- farve-laseren kan kun printe s/h
- USB-diske med NTFS kan ikke læses/skrives
- selv det at se en cdrom blev et problem

Der findes sikkert en løsning hos venlige folk i et forum, men samtlige løsningsforslag går efter metoden:
1) Installer programmet
2) Fyr nogle kryptiske kommandoer af i en kommandoprompt
3) Ret en sætning i en config-fil

Sådan var det også med Windows 3,1 for rigtig mange år siden......
Dén kvalitet er tiden for længst løbet fra.

Det tager længere tid at få Ubuntu til at virke, end det tager at skaffe en piratkopi og installere XP med de værktøjer jeg har brug for.
Begynder jeg at regne arbejdstiden i penge, er det stadig billigere bare at købe en XP, antivirus etc. og installere, end det er at bruge mange timer på at løse problemerne med Ubuntu.

XP med hjælpeværktøjer er stort set lavet efter metoden: indsæt cd, tryk install, next, next, next, finish - brug programmet.

Dét kan Ubuntu 8.04 slet ikke matche.
Jeg har brug for et værktøj, ikke et legetøj - og lige nu ligner Ubuntu desværre mest et legetøj i min verden.

Min købte XP Pro med antivirus etc. bliver derfor installeret igen.
Jeg nøjes med at bruge OpenSource applikationer nogen tid fremover.

Jeg er virkelig skuffet.

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 1 gæst