Juhu, fruen smutter ...

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Dan Hansen
Indlæg: 496
Tilmeldt: 1. dec 2013, 15:37
Geografisk sted: Eidsvoll / Norge

Juhu, fruen smutter ...

Indlægaf Dan Hansen » 7. apr 2016, 19:25

... i skole med min Windows 10 maskine - så da bliver det Ubuntu over hele linien hos mig fremover :)
Asus X207N - 32GB eMMC - 4GB RAM - KDE Neon 5.21.13 (Ubuntu 20.04 LTS) - Kernel 5.4.0-67-generic

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Juhu, fruen smutter ...

Indlægaf Christian.Arvai » 8. apr 2016, 11:20

Min studiemaskine kører dualboot 14.04/win10. Da jeg læser til Datamatiker kræver det en del nye programmer løbende, og det tager nogle gange lige et par minutter mere at finde dem til Ubuntu, set ift bare at gøre som læreren siger og installere i win10.
For at spare tid har jeg, i de tilfælde at et program ikke direkte er i Softwarecenter, smidt de nye programmer ind i win10 med det samme, og så taget og hygget mig om aftenen med at finde samme program til Ubuntu og installere det (så spilder jeg ikke undervisningstiden, da udleverede installguides altid er til win).

Personlig status på programmer efter fuld HF og 4 semester Datamatiker er: Alt virker fint på Ubuntu, og det er alene Ubuntu jeg bruger til studiet. Win10 bruger jeg ærligt talt kun til at spille World of Tanks på :D
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Dan Hansen
Indlæg: 496
Tilmeldt: 1. dec 2013, 15:37
Geografisk sted: Eidsvoll / Norge

Re: Juhu, fruen smutter ...

Indlægaf Dan Hansen » 8. apr 2016, 11:48

Jeg ved ikke rigtigt hvad de skal bruge i skolen, andet end at de skal have sin egen computer eller tablet med. Hun har en lille Samsung Tab3 (tror jeg den hedder) som vi købte i Polen. Den har simkort så hun også kan ringe med den, men den er for lille til seriøst arbejde. Og så vil hun helst have Windows (pga Photoshop og et par andre programmer hun kan lide at bruge). Da passer det fint hun overtager den vi har, så har vi en "ren" Windowsmaskine hvis det skulle være noget vi skulle trænge den til ... :)
Asus X207N - 32GB eMMC - 4GB RAM - KDE Neon 5.21.13 (Ubuntu 20.04 LTS) - Kernel 5.4.0-67-generic

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster