IFPI censurerer dansk internet

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

IFPI censurerer dansk internet

Indlægaf eitreach » 4. feb 2008, 20:17

"The battle between the IFPI and the Pirate Bay continues. A Danish court ruled in favor of the IFPI, and ordered the Danish ISP “Tele2? (DMT2-Tele2) to block all access to the popular BitTorrent tracker. The Pirate Bay, currently ranked 28th in the list of most visited sites in Denmark, is working on countermeasures."

http://torrentfreak.com/pirate-bay-bloc ... sp-080204/
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: IFPI censurerer dansk internet

Indlægaf Jimmyfj » 4. feb 2008, 22:12

Nu fortæller artiklen ikke hvilken retsinstans der afsagde kendelsen. Men alene ordet "censur" får det til at skære i de inderste nervetråde i kroppen.

Den form for "censur" artiklen taler om kan jeg ikke, med mit ellers temmeligt dybtgående kendskab til sproget Dansk, få til at matche noget tilsvarende tilfælde i min voksne levetid. For artiklen handler, for mig, ikke om en dom, som udøver censur over, hvad jeg må se, eller ikke må se. Den handler om en flok griske advokater, som bestemt nok skal fortælle mig, hvad jeg må have adgang til af information [ hørte jeg nogen Heile Adolf Hitler ? ].

Det jeg undrer mig mest over, er at selv samme dommer, med et trylleslag, har sat Danmarks Riges Grundlov ud af kraft. Mig bekendt kræver det en politisk vedtagelse, en egentlig lovændring, at lave om på loven om ytringsfrihed. Og netop hér kan jeg se den første direkte konflikt mellem den afsagte dom, og Grundloven. For TPB har også fuldt lovligt materiale, nyttig information af mere teknisk art liggende, og med ét er disse informationer blevet bandlyst, for at forhindre, at jeg også lige kunne møde en .torrent-fil samme sted, som linker til copyrighted materiale.

Fungere det danske retssystem VIL dommen blive prøvet ved Højesteret. Og her vil den med statsgaranti falde som den største gang juridiske miskmas der nogen sinde er stykket sammen.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

IFPI censurerer dansk internet

Indlægaf Artificial Intelligence » 5. feb 2008, 09:23

Velkommen til fremtids Danmark, hvor censur og overvågning af den Danske befolkning er en realitet i håb om at fange dem i nogen ulovligheder for enhver pris. *suk*

Xalar
Indlæg: 87
Tilmeldt: 3. dec 2006, 11:46
Geografisk sted: Dragør, Vestamager, København

IFPI censurerer dansk internet

Indlægaf Xalar » 5. feb 2008, 11:00

Enig AI.
Det er en skam at nogle føler behov for at styre hvad andre må og ikke må. Jeg kender ikke menneskerettighedernes eksakte udformning, men dette lyder umiddelbart som en direkte krænkelse af disse.
Man skal ikke generalisere, og dette kan de fleste normale mennesker forstå, men samlet magt spiller åbenbart en for stor rolle i dag.

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

IFPI censurerer dansk internet

Indlægaf eitreach » 6. feb 2008, 22:58

Nu svarer Tele2 heldigvis igen. Det var også på tide.

http://www.infoworld.com/article/08/02/ ... Bay_1.html
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster