"Printomani"?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Dan Hansen
Indlæg: 496
Tilmeldt: 1. dec 2013, 15:37
Geografisk sted: Eidsvoll / Norge

"Printomani"?

Indlægaf Dan Hansen » 4. okt 2015, 17:56

Er der flere end mig der er "printoman" her inde?

Jeg har downloadet flere hundrede manualer i pdf (alt fra Windows, til Office, til LibreOffice til forskellige Linux, til diverse programmering og andet IT), men da jeg foretrækker at læse på papir, så printer jeg ud dem jeg har brug for. Lige nu læser jeg manualen til Ubuntu Server 14.04, og skal i gang med manualen til Ubuntu (Getting Started With Ubuntu 14.04 Second Edition).

Men aller helst ville jeg bare have printet dem ud alle sammen ( 30.000 +/- sider), men ser jo at det måske ikke går så godt. Andre der har det på samme måde? :)
Asus X207N - 32GB eMMC - 4GB RAM - KDE Neon 5.21.13 (Ubuntu 20.04 LTS) - Kernel 5.4.0-67-generic

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: "Printomani"?

Indlægaf AJenbo » 4. okt 2015, 19:02

Jeg har det nærmeste omvendt. Jeg er også meget dårlig til at tage notater. Jeg synes også der konstant opstår problemer med printere.

buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: "Printomani"?

Indlægaf buddig » 4. okt 2015, 19:08

Mon ikke vi har lidt af det alle sammen, papir er godt at læse i og tage notater på, og man kan have flere sider liggende ved siden af hinanden for at have bedre overblik.
Jeg er efterhånden ved at vænne mig til pdf filer, da papir også kan blive væk i stakken mellem andre papirer.
Derfor har jeg scannet meget ind, og derefter smidt papiret ud under oprydning hjemme og på arbejde.
Papir fylder og ligger og roder hjemme, og er alligevel ikke tilgængelig, når jeg skal bruge det andre steder.
Derfor ryger det ud, og skal det gemmes, scanner jeg det ind.
Jeg har stadig god plads på nettet, hvor jeg altid kan se det.
// Henning

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: "Printomani"?

Indlægaf zob » 4. okt 2015, 20:29

Hvis du ikke har en tablet allerede, vil jeg anbefale dig at investere i sådan en. Jeg havde det præcis som dig indtil jeg fik en tablet med en god skærm og god opløsning (i mit tilfælde en nexus 7 - 2013). Nu er jeg omvendt, og det er godt for stort set alt. Rod, rengøring, søgning i tekst, genfinde bøger og artikler, bærbarhed, deling med andre, læsning i mørke, osv, osv.
Notater er dog lidt mere besværligt, synes jeg. Et lidt mere tvivlsomt argument er nok miljøvenlighed. Det skulle ikke undre mig at du kan printe dine 30.000 sider og stadig svine mindre end produktionen af en tablet (dog skal vi så nok antage at du ikke har brug for at købe en ny printer undervejs).

Hvis du tit læser bøger i et format der ikke "re-flow'er" (det gør pdf f.eks. ikke - i modsætning til epub), så vil jeg anbefale en lidt stor skærm. Et bud kunne være en nexus 9.
https://store.google.com/product/nexus_9

Det eneste jeg stadig printer jævnligt er noder. Muligvis er det også slut, når jeg selv får en tablet med en større skærm.

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: "Printomani"?

Indlægaf Ivan » 4. okt 2015, 21:56

En kæmpe fordel ved noget der er printet ud er, at det er billigere at smække fluer med end fx en ebogslæser :D
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: "Printomani"?

Indlægaf zob » 4. okt 2015, 22:39

Det kommer an på hvorfor man smækker fluer. Hvis det er for fornøjelsen, så er der stadig muligheder med en tablet:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.swampmonsters.tapandslap&hl=da

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster