Hjælp: Køb af bærbar til at køre Ubuntu til udviklingsbrug

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5519
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Hjælp: Køb af bærbar til at køre Ubuntu til udviklingsbr

Indlægaf Klaus Rasmussen » 11. aug 2015, 10:41

I øvrigt velkommen til forum Kafoso.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hjælp: Køb af bærbar til at køre Ubuntu til udviklingsbr

Indlægaf Christian.Arvai » 11. aug 2015, 13:32

zob skrev:Ja ok. Med dual boot kan jeg godt se at det kan løbe op, men nu skrev OP at laptop'en gerne måtte være uden OS, og det var derfor slet ikke med i mine overvejelser (selv om han selvfølgelig også kan have en plan om selv at installere windows).

Jeg har en windows virtuel maskine på en ekstern USB3-harddisk. Så der har jeg snydt lidt. Her har jeg også min backup. Siger du at din backup-strategi er at tage en backup af den ene partition på den anden partition? Er du sikker på at det virker? Jeg tror det generelt er en god idé at placere sin backup et sted der ikke falder på gulvet samtidig med at man taber den bærbare (hvilket vel er en af de største trusler mod data på netop en bærbar).

Jeg medgiver dog at der er mange måder at bruge sin computer på, der fordrer at man har en del lagerplads til rådighed også mere end 250 GB (jeg spiller f.eks. heller aldrig spil på min bærbare).

For resten har jeg vist ikke fået nævnt at jeg til gengæld er helt enig i behovet for mere end 4 GB RAM (og det har ikke noget med ubuntus behov at gøre, men diverse udviklingsmiljøer og chrome/firefox med mange faner og så videre).

Jeg bruger HDD til backup af SSD. Derudover bruger jeg Dropbox og Git til backup af selve koden.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Kafoso
Indlæg: 4
Tilmeldt: 8. aug 2015, 08:54

Re: Hjælp: Køb af bærbar til at køre Ubuntu til udviklingsbr

Indlægaf Kafoso » 18. aug 2015, 18:36

@Christian.Arvai
Okay. Tak for info. :)

@AJenbo
Sandt. Prisen var ikke inkluderet i første indlæg. Mht. størrelsen, så kan ting godt blive for små. Især på en 13'' skærm med høj opløsning. Derfor går jeg specifikt efter en skærm der ligger mellem 15'' og 15.3''.

@Klaus Rasmussen
Så giver vi HP endnu et point! Tak. Og tak for velkomsten. :)

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster