Hurraaa

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hurraaa

Indlægaf thj01 » 24. jun 2015, 12:50

Tillykke ... og velkommen i Cand.IT klubben ;).

PS. Der er nogle underlige regler med hvornår man kan få dagpenge efter endt uddannelse ... jeg var f.eks. for gammel :evil: , men havde heldigvis min "opsparing" af dagpenge fra før min uddannelse.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Hurraaa

Indlægaf lath » 24. jun 2015, 13:00

thj01 skrev:Tillykke ... og velkommen i Cand.IT klubben ;).

PS. Der er nogle underlige regler med hvornår man kan få dagpenge efter endt uddannelse ... jeg var f.eks. for gammel :evil: , men havde heldigvis min "opsparing" af dagpenge fra før min uddannelse.


"For gammel" har jeg ikke hørt om, men jeg valgte også at betale de ca 400 kr/mdr i 2 år for stadig at være berettiget til dagpenge fra dag 1, jeg var ledig.
Det kan godt betale sig.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hurraaa

Indlægaf AJenbo » 24. jun 2015, 13:45

zob skrev:Tak igen.
Ja. På linkedIn går jeg under mit fulde navn Lars Zobbe.

Jeg har her med tilføjet dig, skal nok promovere dig lidt når du accpetere :)

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Hurraaa

Indlægaf zob » 24. jun 2015, 16:09

Done!

For gammel?? Hvad skal det nu sige? Det lyder klart som en kategori jeg kunne høre til i.

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hurraaa

Indlægaf thj01 » 26. jun 2015, 23:00

@lath

Jeg tog min Kand.IT som 43 årig, og de fagforeningen skulle holde møde for deres nye medlemmer (læs dem der kunne få dagpenge efter endt studie) fik jeg pænt at vide jeg ikke var i målgruppen. Jeg måtte maks være 35 så vidt jeg husker.

Men som sagt - jeg havde sparet dagpenge op, så det kom ikke til at betyde noget for mig...
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Hurraaa

Indlægaf zob » 27. jun 2015, 14:08

Jeg er også 40+. Jeg kan dog ikke finde regler der omtaler en form for alderbegrænsning i forhold til at modtage dagpenge som nyuddannet på dimmitendsats. Indtil videre har a-kassen da heller ikke nævnt noget - jeg har dog heller ikke fået noget udbetalt endnu (jeg er trods alt lige blevet færdig). Men måske er det blevet ændret siden.

Derimod ser det ud til at der er en masse komplicerede regler for hvornår man har ret til efteruddannelse og hvilken. Her lader det til at både alder og forudgående uddannelse spiller ind.

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster