Hurraaa

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Hurraaa

Indlægaf zob » 19. jun 2015, 18:57

Jeg blev Cand.IT i softwareudvikling foregårs. Oprindeligt var jeg musiker og måske startede det hele med at jeg i alt for lang tid ikke havde en kæreste. Så hørte jeg om Linux. Senere fandt jeg ubuntu og dette forum. Og lidt efter lidt blev jeg mere nysgerrig og bedre. Til sidst endte jeg altså med at vælge at skifte karriere og er nu Softwareudvikler fra ITU. Så tak til dette forum for at have en del af "skylden". Nu må vi se om der er noget arbejde derude (jeg er allerede blevet kontaktet et par steder fra, så det bliver en spændende tid).

Man skal jo netværke, så hvis I hører noget så er mine primære interesser Java, Android, Agile, TDD og naturligvis Linux ;)
Jeg er dog stærkt interesseret i at brede mine interesser ud.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hurraaa

Indlægaf Christian.Arvai » 19. jun 2015, 18:58

Stort tillykke herfra min ven.

Jeg er jo selv gået i gang med Datamatikeruddannelse, så du er ikke den eneste, som er blevet miljøskadet herinde ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: Hurraaa

Indlægaf Blueeyez » 19. jun 2015, 18:59

Tillykke og nice! :D
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hurraaa

Indlægaf Christian.Arvai » 19. jun 2015, 19:04

Kode: Vælg alt

wget https://ubuntudanmark.dk/filer/beer

;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Hurraaa

Indlægaf NickyThomassen » 19. jun 2015, 19:16

Et rigtigt stort tillykke herfra :)
Billede

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5519
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Hurraaa

Indlægaf Klaus Rasmussen » 19. jun 2015, 19:38

Også herfra, godt gået!
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Hurraaa

Indlægaf Ivan » 19. jun 2015, 19:48

Gratz
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Hurraaa

Indlægaf zob » 19. jun 2015, 21:55

Hehe. Tak for det allesammen.

Jakob77
Indlæg: 889
Tilmeldt: 19. dec 2008, 15:52
IRC nickname: Jakob77

Re: Hurraaa

Indlægaf Jakob77 » 20. jun 2015, 02:59

Også tillykke herfra. :)

Koder rimer jo også på noder. ;)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hurraaa

Indlægaf AJenbo » 20. jun 2015, 15:06

tillykke, er du på linkedin?

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hurraaa

Indlægaf Christian.Arvai » 20. jun 2015, 15:15

AJenbo skrev:tillykke, er du på linkedin?

Ja det er han ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Hurraaa

Indlægaf lath » 20. jun 2015, 19:15

Også et stort tillykke fra mig :)

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Hurraaa

Indlægaf lath » 20. jun 2015, 19:28

zob skrev:Jeg blev Cand.IT i softwareudvikling foregårs. Oprindeligt var jeg musiker og måske startede det hele med at jeg i alt for lang tid ikke havde en kæreste. Så hørte jeg om Linux. Senere fandt jeg ubuntu og dette forum. Og lidt efter lidt blev jeg mere nysgerrig og bedre. Til sidst endte jeg altså med at vælge at skifte karriere og er nu Softwareudvikler fra ITU. Så tak til dette forum for at have en del af "skylden". Nu må vi se om der er noget arbejde derude (jeg er allerede blevet kontaktet et par steder fra, så det bliver en spændende tid).

Man skal jo netværke, så hvis I hører noget så er mine primære interesser Java, Android, Agile, TDD og naturligvis Linux ;)
Jeg er dog stærkt interesseret i at brede mine interesser ud.


Hot tip1:

Du har 14 dage til at blive medlem af en A-kasse.
Tidsfristen er siden du bestod den sidste eksamen/fik dit diplom.

Kommer du for sent mister du retten til dagpenge, og skal først optjene retten til dagpenge.

hot tip 2:
Når du er på dagpenge - spørg altid A-kassen om det du tror at du har lov til nu også er noget du har lov til uden at få en sanktion.


hot tip 3:
Jeg fik den her email fra Akademikernes A-kasse forleden:

Emne: "Kender du en jobsøgende? Så tip dem om JobCoach - ny app"

Kender du én, der søger job? Så giv dem et tip om JobCoach - vores nye app, der hjælper jobjagten på vej på en helt ny måde.

Hvad kan JobCoach?
De bedste og mest efterprøvede redskaber til succes med jobsøgningen er samlet i en ny app, som Akademikernes A-kasse netop har lanceret som en gave til alle, nu vi har rundet 200.000 medlemmer.

Med app'en gør vi det lidt lettere at øve sig på jobsøgningen. Direkte på telefonen får man som bruger et levende opslagsværk udi kunsten at score drømmejobbet. App'en giver desuden brugeren et 10 dage langt e-coachingforløb med øvelser og undervisningsvideoer om alt fra personlige styrker, det daglige fokus, at bruge sit netværk, research på virksomheden mv.

Derudover kan man tage en personlighedstest af typen DISC. Det kan gøre den jobsøgende skarpere på egne styrker og dermed mere målrettet i jobsøgningen. Lignende tests bruges ofte i ansættelsessammenhænge.

Så spred budskabet, og hjælp dine jobsøgende bekendtskaber godt på vej mod et nyt job.

JobCoach kan findes i App Store og Google Play - gratis.


/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

momsemor
Forfatter
Indlæg: 335
Tilmeldt: 19. nov 2008, 21:37
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Re: Hurraaa

Indlægaf momsemor » 20. jun 2015, 19:57

Hip, Hip, HURRA..... Tillykke :)
Vh. Jannie

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Hurraaa

Indlægaf zob » 24. jun 2015, 01:37

Tak igen.
Ja. På linkedIn går jeg under mit fulde navn Lars Zobbe. Det med zob tror jeg er en gammel vane fra da jeg var barn og man til tider havde tre bogstaver til at registrere sin high-score på visse konsoller, og så er jeg bare blevet ved at bruge det, især i it-sammenhænge.

@lath
Jeg er såmænd allerede medlem hvis jeg har forstået dem ret. Jeg skulle bare bekræfte inden for 14 dage at jeg havde bestået min sidste eksamen.
Jeg har faktisk et problem i den sammenhæng som er meget morsomt og som studieadministrationen i hvert fald ikke havde skullet håndtere før. Jeg kom til at tage et fag for meget :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Det var ikke med vilje. Jeg talte bare forkert :roll:
Jeg har 120 ECTS som jeg skal lave i alt på kandidaten, men jeg har ikke 30 tilbage til specialet (jeg har lavet 97,5 indtil nu). Derfor kan de vist ikke umiddelbart registrere mig som bestået. Jeg skal ringe til dem i morgen.
Jeg har stadig præcis en uge tilbage til at få det i orden af hensyn til mit medlemskab af a-kassen.

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster