Email og SMS og Ubuntu

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Email og SMS og Ubuntu

Indlægaf Finn Bjerke » 29. mar 2015, 18:09

Jeg er nervøs for om Ubuntu telefonen har 1) respekt for mit privatliv og geografiske placering i tid og rum 2) har en brugervenlig forståelse af forholdet mellem SMS og Email, de to ting er ved at fusionerne og kræver en funktionalitet der kobler til kalender:

Jeg syns det er på tide at få samordnet de to kommunikationsformer, her kunne Ubuntu gå foran.

Om jeg vælger SMS eller Epost kan afhængige af min nærhed til WIFI, hvilket tastatur jeg har, om jeg har en PC eller smartphone tæt på osv.

SMS burde have samme funktioner som vi forlanger af et godt postprogram og iøvrigt integreres med todo list og kalender samt telefonbog, og så burde det være muligt at sende SMS som kopi i epost format "semi automatisk" (tilgiv udtrykket) Ad hvilken kanaæl budskabet sendes er ikke for brugerne særlig relevant, mere relevant er om det kan sendes på en måde der sikrer privatlivet.

SMS må kunne arkiveres efter emne og prioriteres efter vigtighed. osv... Det vigtigste er dog at kunne foretage disse ting uden at bruge google apps.

Mere generelt open source skulle tage skridtet ind i "get more private and practical" med nye programmer som ikke sender din data underlige steder hen. En slags modpol til facebook, google og andre

Ubuntu imponerer på PC men ikke andre steder ser det foreløbig ud til
Kardemommeloven er en god ting.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Email og SMS og Ubuntu

Indlægaf AJenbo » 29. mar 2015, 18:15

Har du en henvisning der kan underbygge dine påstande?

Du skal være mere end velkommen til at gå i gang med at lave en App som gør det du efterspørge. Måske er der nogen der har lyst til at være med når du har fået det basale på plads. SMS har jo ikke noget emne eller mulighed for prioritet så hvis det er noget du ønsker må det blive noget der kun vil fungere i din App og ingen andre steder (inklusiv den person du skriver med).

Der er næsten ironisk at du beklager dig over sammen spild mellem sms og kalender, men samtidig mener sms og en todo liste skulle smelte sammen.

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Email og SMS og Ubuntu

Indlægaf thj01 » 30. mar 2015, 09:52

Canonical har aldrig og vil aldrig kæmpe for den softwaretankegang du har - glem det.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Email og SMS og Ubuntu

Indlægaf lath » 30. mar 2015, 21:05

Finn Bjerke skrev:SMS må kunne arkiveres efter emne ...

Eftersom der ikke er noget emne felt, så vil det aldrig være noget en computer kan gøre særlig godt, da den vil være begrænset til at bruge heuristik, som er synonymord for "gætteri".

Hvad SMS kan og ikke kan er hugget ud i sten - i GSM standarderne.
Du kan selv læse op på hvad man kan og ikke kan med SMS: http://www.3gpp2.org/public_html/specs/CS0015-0.pdf
Mere generelt, så er der: http://www.3gpp.org/

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster