*WINDOWS 10*

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: *WINDOWS 10*

Indlægaf Ivan » 18. mar 2015, 15:22

Defragmentering af harddiske under Windows har været unødvendigt siden XP kom.
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: *WINDOWS 10*

Indlægaf AJenbo » 18. mar 2015, 15:53

Jeg ville nu mene defragmentering stadig hade stor betydning i xp, I 7 syndes jeg ikke det er noget man behøves, husker ikke helt hvordan det var i viste men mindes at det endu ikke var gjort helt automatisk endnu

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: *WINDOWS 10*

Indlægaf Claus Henriksen » 18. mar 2015, 16:56

Ivan skrev:Kig på heartbleed eller shellchok så har du masser af dokumentation.

Gode eksempler på det modsatte af hvad du påstår, ja 8-)
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: *WINDOWS 10*

Indlægaf Ivan » 18. mar 2015, 18:00

Næh

Det er gode eksempler på at open source ikke er en skid mere sikkert end closed source, intet er mere sikkert end svageste led, uanset om det er kendt eller ej.
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: *WINDOWS 10*

Indlægaf AJenbo » 18. mar 2015, 18:05

Du ser vist glasset som helvt tomt

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: *WINDOWS 10*

Indlægaf Kurt Christensen » 18. mar 2015, 19:03

Jeg er ikke programmør, så jeg er prisgivet hvad andre har forberedt til mig. Jeg kan bare nyde at jeg kan 'prøve'? et helt nyt styresystem, og at min 'lille' maskine der ikke har kørt ordenligt siden 10.04 nu næsten kører som en drøm igen.
Når lejligheden byder sig.

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: *WINDOWS 10*

Indlægaf Claus Henriksen » 18. mar 2015, 19:10

Ivan skrev:Næh

Det er gode eksempler på at open source ikke er en skid mere sikkert end closed source, intet er mere sikkert end svageste led, uanset om det er kendt eller ej.

Så du tror at det ville have været mere sikkert hvis de to produkter var closed source? Ret interessant vinkel som du måske kan uddybe? Mit argument går på, at fejlene kunne findes, og blev fundet, netop fordi det er åbne produkter der bliver gransket for fejl.
Closed source overlever med fejl i mange år, mens koden bliver spredt og solgt videre i de lukkede kredse, der er ene om at kende svaghederne og udnytte dem.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: *WINDOWS 10*

Indlægaf zob » 18. mar 2015, 20:20

Haha. Det er næsten som om redaktøren troller på sit eget forum.
Øjeblik. Jeg skal lige hente popcorn. :P

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: *WINDOWS 10*

Indlægaf Ivan » 18. mar 2015, 20:29

Claus Henriksen skrev:Så du tror at det ville have været mere sikkert hvis de to produkter var closed source? Ret interessant vinkel som du måske kan uddybe? Mit argument går på, at fejlene kunne findes, og blev fundet, netop fordi det er åbne produkter der bliver gransket for fejl.
Closed source overlever med fejl i mange år, mens koden bliver spredt og solgt videre i de lukkede kredse, der er ene om at kende svaghederne og udnytte dem.


Jeg siger lige netop ikke at closed source er mere sikkert end open source, jeg sidestiller dem.
I heartbleed kom koden ind fordi at det er open source
Heartbleed levede i den grad i mange år med fejlen da ingen tjekker koden
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: *WINDOWS 10*

Indlægaf Ivan » 18. mar 2015, 20:31

zob skrev:Haha. Det er næsten som om redaktøren troller på sit eget forum.
Øjeblik. Jeg skal lige hente popcorn. :P


Jeg troller ikke, men alt det vås om at Open source skulle være bedre bare fordi at folk kan kigge i koden er sgu en gang vås

ang. redaktørrolle, jeg trækker mig gerne, hvis man ikke må have personlige meninger som redaktør, jeg er ikke Ubuntufanboy som visse andre.
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: *WINDOWS 10*

Indlægaf Claus Henriksen » 18. mar 2015, 20:54

Chancerne for review må være større når alle kan se i koden end når producenten holder den hemmelig. Fejlrettelser kræver reviews. Kvaliteten af reviews kan dog sagtens være ok og bedre hos en closed source producent. Men kvaliteten og mængden af reviews er bestemt af pengepungen hos producenten og her er det typisk en afvejning, om det kan betale sig at efterlade fejl i koden som de så kræver betaling for at fixe. Jeg har set flere eksempler på "you do NOT get what you pay for", altså at købe-software er fyldt med professionelle fejl, som man kræver penge for at fixe og opgradere.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

Ivan
Indlæg: 1133
Tilmeldt: 6. nov 2009, 17:05
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: *WINDOWS 10*

Indlægaf Ivan » 18. mar 2015, 21:00

Der er også mange eksempler blandt open source hvor "You get exactly what you for" altså software der er værdiløst
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: *WINDOWS 10*

Indlægaf zob » 18. mar 2015, 21:04

Sov på det Ivan. Det er vist bare en ond drøm. :P

PS: Jeg synes også at windows 7 og 8 er rigtig gode produkter, for slet ikke at tale om Excel og Visual Studio, hvis det kan berolige dig. Jeg er dog også at den holdning at der er visse fordele ved Open Source, hvilket er grunden til at jeg bruger Linux/ubuntu. Du må gerne splitte tråden og lave en debattråd om emnet. Det kunne da være interessant at høre hvorfor du bruger ubuntu, hvis ikke den åbne kildekode har noget med dit valg at gøre (fordi det er bedre?, fordi det er gratis?, fordi det er flottere?, fordi det kører bedre på ældre hardware? udelukkende fordi du kan lide lilla? fordi din arbejdsgiver kræver det? - der kan jo være mange gode grunde...)

PPS: Jeg synes da det er godt at du ikke er fanboy. Derfor kan det jo godt minde om trolling at slippe sådan en vind på et ubuntu forum, uagtet at jimmy startede ved at være unuanceret i sin udmelding.

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: *WINDOWS 10*

Indlægaf Claus Henriksen » 18. mar 2015, 21:11

Ivan skrev:Der er også mange eksempler blandt open source hvor "You get exactly what you for" altså software der er værdiløst

Ja version 0.1 skal man holde sig fra :D og der er da meget OpenSource lort som reelt ikke er kommet videre.
Men jeg har det nu med closed source, som om jeg har inviteret en alien på min Computer.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

Claus Henriksen
Forfatter
Indlæg: 793
Tilmeldt: 21. jan 2007, 17:45
Geografisk sted: Christianshavn

Re: *WINDOWS 10*

Indlægaf Claus Henriksen » 18. mar 2015, 21:24

Nåja jeg mener også det er positivt med udviklingen af Win10. Men Windows er en useriøs spilleplatform som man i vores familie lukker ned for, når der skal laves noget alvorligt. :twisted:
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster