Nydanskere

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
jegersej
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3. dec 2014, 22:03

Nydanskere

Indlægaf jegersej » 3. dec 2014, 22:10

Hej allesammen, vi er to piger som går i 9. klasse. Vi har i denne i projekt, og har lavet et spørgeskema. Det ville være super fedt hvis i gad at bruge to minutter på at udfylde det. På forhånd tak! https://da.surveymonkey.com/s/B2B3ZJW

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Nydanskere

Indlægaf lath » 3. dec 2014, 22:17

jegersej skrev:Hej allesammen, vi er to piger som går i 9. klasse. Vi har i denne i projekt, og har lavet et spørgeskema. Det ville være super fedt hvis i gad at bruge to minutter på at udfylde det. På forhånd tak! https://da.surveymonkey.com/s/B2B3ZJW


Du har lavet 2 indlæg, venligst slet lige det andet.
  • Kig i "Forum"
  • Tryk på "aktive emner".
  • Klik på det af jeres indlæg, som har nul svar.
  • Det er X´et i jeres indlæg i skal klikke på.
  • Svar ja til at slette

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Nydanskere

Indlægaf AJenbo » 3. dec 2014, 22:27

Hej og velkomme til formmet.

Jeres spørge skema ser ikke ud til at have meget med opsætning af Ubuntu at gøre så jeg har flyttet det til oftopic. Santidig har jeg slettet det dobbelt indlæg i hade fået lavet.

Når man laver et spørge skema er det en god ide at gøre det tydeligt for brugeren at se hvor langt de er med at udfylde så det ikke bare virker som en uendelig serie af spørgsmål.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Nydanskere

Indlægaf Christian.Arvai » 3. dec 2014, 22:32

Tak for din deltagelse i spørgeundersøgelsen.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Nydanskere

Indlægaf thj01 » 5. dec 2014, 14:38

Jeg har valgt ikke at svare - og burde admin-teamiet ikke overveje at slette dem som brugere på forum.

Der er ikke meget forskel på spam i ens mailboks og så denne spørgeundersøgelse på et forum for Ubuntu brugere
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Nydanskere

Indlægaf zob » 5. dec 2014, 15:39

Herregud, det er bare 2 piger fra 9. klasse. Måske er det spam, måske er det en slags community collaboration. Det afhænger nok af øjnene der ser. Jeg har svaret.

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5522
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Nydanskere

Indlægaf Klaus Rasmussen » 5. dec 2014, 15:58

Også her.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Nydanskere

Indlægaf AJenbo » 5. dec 2014, 16:07

Jeg syndes den er sådan lidt på vippen. Ville være fint vis vi hørte tilbage fra dem der oprettede emne, og at den ikke var blevet oprettet under den forkerte kategori.

Brugeravatar
Kurt Christensen
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 12. feb 2011, 13:22
IRC nickname: How to be me

Re: Nydanskere

Indlægaf Kurt Christensen » 5. dec 2014, 16:33

Nå ja, nu har de der vil svare vel også gjort det, så at slette den nu generer vel ingen :twisted:
Når lejligheden byder sig.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Nydanskere

Indlægaf Christian.Arvai » 5. dec 2014, 16:46

Jeg har en eksamensopgave til på mandag, så hvis at I vil slette den, må resten af teamet stemme om det ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Nydanskere

Indlægaf zob » 5. dec 2014, 17:10

Hvis de to børn er racister så har jeg tillid til at deres lærer vender det med dem når de afleverer opgaven. Jeg har i hvert fald gjort dem den tjeneste at uddybe mine svar når spørgsmålene blev en anelse for simple (det nogle ville kalde racistiske). Måske kan de være heldige at lære noget.

Men slet det da bare hvis I har lyst. Den post skal da ikke være skyld i at nogen får problemer med blodtrykket.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Nydanskere

Indlægaf Christian.Arvai » 5. dec 2014, 19:22

Moderatorteamet har kigget på tråden, og derefter snakket sammen om det. Vi er enige i at, selve indlægget er Offtopic, og at det intet har med Ubuntu at gøre. Det er så også vores vurdering at, det ikke har været i trådstartes hensigt at overtræde forums regler.

Indlægget overtræder efter vores mening ikke CoC, og den undersøgelse, som linket henviser til, er ikke racistisk i indholdet, så vi vil på ingen måde slette indlægget, og et ban af den nævnte bruger vil slet ikke komme på tale.

Det er ikke i ånden af CoC at, forums medlemmer verbalt farer ud imod to piger, eller enhver anden bruger i forum, på denne måde! Så lad os gøre det klart med det samme. Vi skal alle sammen kunne være her, og denne opførsel er på ingen måde tilladt. Af samme årsag er flere af trådens indlæg nu slettet, da de overtrådte forums regler. Desuden har det medført et Ban af en bruger, da det langt fra var første gang at, vedkommende groft overtrådte forums regler.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Nydanskere

Indlægaf thj01 » 7. dec 2014, 13:26

Jeg vil lige sige at jeg ikke farer ud mod de to piger.

Men derfor undrer det mig at de kun har lavet et indlæg - og det handler om et spørgeskema - der intet har med computere at gøre overhovedet. Havde det været brugere af forum havde den været klokkeren off-topic - her virker det mere somom at det var en smart måde at få flere besvarelser på.

Havde det været en forretningsdrivende havde det nok ikke været samme reaktion - og mener at kunne huske at der har været "smarte" forretningsdrivende der har fået indlæg slettet og er blevet slettet som brugere.

Hvis admin siger god for det her er det jeres overvejelse... jeg undrer mig bare over det - længere er den ikke
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Nydanskere

Indlægaf AJenbo » 7. dec 2014, 14:16

Det at det er ikke kommercielle indhold og samtidig ikke en side OP ejer er afgørende for at vi vælger at tillade den under off-topic. Vores vurdering er også at der er tale om uvidenhed og ikke ond tro mht. Til de uhensigtsmæssigheder er er omkring emnet. Hade vi så valgt at slette emnet mener vi heller ikke OP ville have samme mulighed for at lære fra det som hvis vi hade valgt at slette det.

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster