Få et digitalt statsborgerskab fra Estland

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Få et digitalt statsborgerskab fra Estland

Indlægaf lath » 22. okt 2014, 04:23

Nogle links om det emne:

For mig handler det om en billig (50 EURO for resten af livet) digital identitet.

Har man man meget travlt med at få et e-statsborgskab fra Estland, så skal man møde op i Estland ved en grænsepolitistation fra engang i december 2014 - både når man ansøger og ca 2 uger senere hvis Estland vil udstede et "e-ID" kort til dig

Estland arbejder på at man fra et tidspunkt i 2015 kan komme til en ambassade for at ansøge om e-statsborskabet. Du skal møde op personligt, fordi de vil have at du skal identificere dig (husk dit pas og dit sygesikringsbevis). De vil også tage biometriske data på dig - ligesom når man skal have et dansk pas idag.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Få et digitalt statsborgerskab fra Estland

Indlægaf AJenbo » 22. okt 2014, 12:00

Og hvad kan man så bruge det til? Jeg har ikke lyst til uden grund at betale 50€ for at blive registreret i en database af en fremmed regering.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Få et digitalt statsborgerskab fra Estland

Indlægaf lath » 22. okt 2014, 13:54

AJenbo skrev:Og hvad kan man så bruge det til? Jeg har ikke lyst til uden grund at betale 50€ for at blive registreret i en database af en fremmed regering.

Det står i version2.dk artiklen, som jeg linkede til.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Få et digitalt statsborgerskab fra Estland

Indlægaf AJenbo » 22. okt 2014, 14:14

Skattely?

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Få et digitalt statsborgerskab fra Estland

Indlægaf lath » 22. okt 2014, 14:52

AJenbo skrev:Skattely?

At betale skat efter dobbeltbeskatningsaftalen imellem Danmark og Estland, når udbyttet skal udbetales, kan ikke rigtig være skattely.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

mortens
Indlæg: 11
Tilmeldt: 2. aug 2010, 15:47
Geografisk sted: Århus

Re: Få et digitalt statsborgerskab fra Estland

Indlægaf mortens » 24. dec 2014, 05:37

Det er ret interessant!
Morten

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster