facebook spionage eller paranoia

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Finn Bjerke
Indlæg: 1962
Tilmeldt: 7. sep 2009, 23:33
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

facebook spionage eller paranoia

Indlægaf Finn Bjerke » 6. okt 2014, 20:36

Jeg googler internettet for en SSD disk til min PC, kort tid efter er der reklamer for netop dette på min facebook, det syns jeg er lidt påfaldende / skummelt
Kardemommeloven er en god ting.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: facebook spionage eller paranoia

Indlægaf lath » 6. okt 2014, 20:42

Finn Bjerke skrev:Jeg googler internettet for en SSD disk til min PC, kort tid efter er der reklamer for netop dette på min facebook, det syns jeg er lidt påfaldende / skummelt

Installer de her tilføjelser (add-ons) Ghostery, AdBlock Plus, og NoScript.

Ghostery er så effektiv at Google ofte gætter helt hen i skoven.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

martin joergensen
Indlæg: 293
Tilmeldt: 12. maj 2014, 18:29
Geografisk sted: Kolding

Re: facebook spionage eller paranoia

Indlægaf martin joergensen » 6. okt 2014, 20:44

Det er helt normalt marketing.
Din browser "Cookie" bliver gemt, hvis jeg surfer rundt på en shopping side, og trykker på nogle varer, vil dette blive husket i min browser, via de her cookies. Hvis jeg så besøger feks facebook så vil du få vist reklamer for shopping siden.

Der er ikke noget farligt i det her, du kan bruge sikker browsing hvis du vil være privat.

Brugeravatar
Claus M
Indlæg: 360
Tilmeldt: 1. sep 2010, 21:20
IRC nickname: Claus M
Geografisk sted: Karlslunde

Re: facebook spionage eller paranoia

Indlægaf Claus M » 6. okt 2014, 20:59