Rubber Duck Debugging team!

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Rubber Duck Debugging team!

Indlægaf Christian.Arvai » 20. sep 2014, 16:38

Rubber Duck Debugging team!

Billede

There's a thing called "Rubber Duck Debugging" in which a programmer explains the code to a rubber duck in hopes of finding the bug.

Billedet er fra i går på EASJ, hvor at vi skulle have aktivitetsdag. Skal vi sige det pænt - Det er ikke den store succes at, prøve at samle en datamatikerklasse til idræt frivilligt, og vi var kun fire, der kom fra morgenstunden. Da vi alligevel skulle til fest om aftenen på EASJ, smuttede vi tilbage til vores klasseværelse, og ved hjælp af tre gummiænder, samt en smule øl, fik vi lavet programmet færdigt :D
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Rubber Duck Debugging team!

Indlægaf lath » 20. sep 2014, 17:04

Haha xD :lol:

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Rubber Duck Debugging team!

Indlægaf thj01 » 21. sep 2014, 07:50

Den tror jeg at jeg vil til at bruge i min programmeringsundervisning.

Samtidig vil jeg hae monteret et sidespejl på computerne til at identificere fejlkilden GG.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Rubber Duck Debugging team!

Indlægaf Christian.Arvai » 21. sep 2014, 08:51

Husk at bruge de rigtige ænder! Joakim Von And var ret svær at, overtale til at koden ikke skulle være proprietær ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Rubber Duck Debugging team!

Indlægaf lath » 21. sep 2014, 20:42

I det firma (Process Data, Silkeborg) jeg var i Ingeniør praktik i 2 andre og mig som udviklede på den samme software en lille lejetøjs-abe, og så en neutal mini-palme, som var dens normale opholdssted.

Hvis aben hang i en ens bordlampe, så havde man aben på grund af en fejl man selv havde lavet.
Var der flere personer som havde lavet programmeringsfejl, så er den som havde aben, den som havde lavet den største brøler (indtil fejlen var patched/rettet).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster