Darktable.... sådan

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Darktable.... sådan

Indlægaf thj01 » 10. aug 2014, 14:29

@Ivan

Du misforstår helt hvad det er jeg synes er lidt overskudsagtigt. Og jeg synes faktisk at deres indgang til problemstillingen er proaktiv:

Unfortunately the community of this commercial distro didn't natively build dt yet.

Det som reelt står i den sætning er:

1. Det er opensource.
2. tag koden og anvend den.
3. Ingen har gjort det endnu.

Men du kan anvende det hvis du installerer Linux.... kvit og frit. Det er da på alle måder konstruktivt og positivt - at det så samtidig lader Windowsbrugere stå med håret i postkassen, kan vel aldrig være darktable teamets skyld.

Linux er netop IKKE et religiøst fortagende, men pragmatisk og konstruktivt .... samtidig med at det er drevet på nøjagtig de samme grundpiller som proporitær software - udbud og efterspørgsel.


Derfor synes jeg at din kritik er dette er ude af proportioner - fordi hvis din filosofi skulle følges til yderlighed så var det netop et krav til opensource communitiet at de skal evangelisere og lave software på proporitære systemers vilkår. Det som er befriende er netop at Darktable giver windows som proporitært styresystem samme behandling.. som de selv får. Læg mærke til at MacOS er understøttet - fordi der har fællesskabet netop engageret sig i projektet.

Jeg synes faktisk at det er befriende at de går ud og siger - Hvis i vil anvende Darktable så bliver i nød til at køre Linux eller Mac - og Linux kræver ikke mere end at man downloader, installerer og kører.
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Darktable.... sådan

Indlægaf AJenbo » 10. aug 2014, 14:45

thj01 skrev:Hvis i vil anvende Darktable så bliver i nød til at køre Linux eller Mac - og Linux kræver ikke mere end at man downloader, installerer og kører.

Eller lære at kode.

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster