Dansk eller engelsk sprog i Ubuntu?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.

Hvilket sprog bruger du i Ubuntu

Dansk
13
81%
Engelsk
2
13%
Andet
1
6%
 
Afgivne stemmer: 16

Dan Hansen
Indlæg: 496
Tilmeldt: 1. dec 2013, 15:37
Geografisk sted: Eidsvoll / Norge

Dansk eller engelsk sprog i Ubuntu?

Indlægaf Dan Hansen » 24. apr 2014, 12:03

Emnet siger vel det meste; dansk eller engelsk sprog i Ubuntu?

Jeg sidder i den situationen at jeg måske kan komme til at skulle hjælpe nogle andre med at indstallere Ubuntu, og da er det vel naturligt at vælge dansk sprog og ikke engelsk.

Så tænkte jeg at måske det meste af supporten er på engelsk, så ville det være en smart ide at bruge det, men da det meste af supporten alligevel foregår i konsol har det måske ingen betydning.

Så en, lidt uformel undersøgelse, hvad bruger I, og hvorfor? Dansk eller engelsk sprog, eller noget helt andet?

Mvh Dan
Asus X207N - 32GB eMMC - 4GB RAM - KDE Neon 5.21.13 (Ubuntu 20.04 LTS) - Kernel 5.4.0-67-generic

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Dansk eller engelsk sprog i Ubuntu?

Indlægaf NickyThomassen » 24. apr 2014, 12:38

Jeg bruger både og :)

Min stationære er på dansk, så kæresten, familien og vennerne har lettere ved at bruge den. Især når Linux nu er så anderledes end Windows for dem.

På alt andet bruger jeg normalt engelsk, netop fordi dokumentation og international support alligevel er på engelsk (for de programmer jeg bruger mest). Dertil finder jeg det mere naturligt, at bruge engelsk, for en kommandos navn afspejler ofte det engelske sprog, og jeg bruger terminalen en del.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Dansk eller engelsk sprog i Ubuntu?

Indlægaf AJenbo » 24. apr 2014, 12:47

Jeg brugere Dansk, blandt andet for at jeg bedre kan hjælpe andre danske brugere. Men jeg føler generelt ikke det er et problem at finde og bruge den engelske support. Jeg har også været involveret i at lave den danske oversættelse hvor det også er godt at kunne se resultatet.

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Dansk eller engelsk sprog i Ubuntu?

Indlægaf Christian.Arvai » 24. apr 2014, 13:16

Jeg bruger dansk.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Klaus Rasmussen
Admin
Indlæg: 5516
Tilmeldt: 26. apr 2010, 02:40
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Re: Dansk eller engelsk sprog i Ubuntu?

Indlægaf Klaus Rasmussen » 24. apr 2014, 14:07

+1
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 22.04 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q

Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 5. mar 2010, 19:58
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Dansk eller engelsk sprog i Ubuntu?

Indlægaf NickyThomassen » 24. apr 2014, 16:39

AJenbo skrev:Jeg brugere Dansk, blandt andet for at jeg bedre kan hjælpe andre danske brugere. Men jeg føler generelt ikke det er et problem at finde og bruge den engelske support. Jeg har også været involveret i at lave den danske oversættelse hvor det også er godt at kunne se resultatet.

Det glemte jeg da helt at nævne, for jeg oversætter stadig, både frivilligt og igennem mit firma.

Senest fik jeg Pidgin op på 100%, og fik commit-adgang til projektets oversættelser.
Nu regner jeg med at kigge på Claws Mail, men tiden driller lidt. Den bliver ved med at forsvinde :)

zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Re: Dansk eller engelsk sprog i Ubuntu?

Indlægaf zob » 24. apr 2014, 17:34

Engelsk til mig selv (jeg kan godt lide at copy-paste en eller anden fejlmeddelelse eller noget til google), men når jeg installerer til andre (danskere) bruger jeg altid dansk.

Det er vist ikke blevet nævnt men, hvis behovet er der, er det jo nemt at have flere forskellige sprog installeret og skifte mellem dem (evt. som forskellige brugere - det kræver alligevel at man logger ud).

EDIT: Hmm. Kom jeg virkelig til at trykket på "andet"?? Jeg mente altså engelsk.

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Dansk eller engelsk sprog i Ubuntu?

Indlægaf AJenbo » 24. apr 2014, 18:46

NickyThomassen skrev:Nu regner jeg med at kigge på Claws Mail, men tiden driller lidt. Den bliver ved med at forsvinde :)

Set fra den vinkel oversætter jeg også stadig ;) Jeg har gang i et WP plugins, Gravatar og PulseAudio.

Dan Hansen
Indlæg: 496
Tilmeldt: 1. dec 2013, 15:37
Geografisk sted: Eidsvoll / Norge

Re: Dansk eller engelsk sprog i Ubuntu?

Indlægaf Dan Hansen » 10. maj 2014, 21:28

zob skrev:Det er vist ikke blevet nævnt men, hvis behovet er der, er det jo nemt at have flere forskellige sprog installeret og skifte mellem dem (evt. som forskellige brugere - det kræver alligevel at man logger ud).


Eller man kan måske have en anden installation i en VB også?

Lige nu bruger jeg norsk sprog, og kunne godt tænke mig en på engelsk og dansk også.

Engelsk, fordi som der skrives, det gør hjælpen på engelske forum lidt nemmere, og dansk hvis jeg skal installere det for andre (og så trænger jeg til noget træning i at skrive dansk :) )
Asus X207N - 32GB eMMC - 4GB RAM - KDE Neon 5.21.13 (Ubuntu 20.04 LTS) - Kernel 5.4.0-67-generic

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Dansk eller engelsk sprog i Ubuntu?

Indlægaf AJenbo » 11. maj 2014, 02:08

Du kan skifte sprog under systemindstillinger->sprogundersøttelse, der kan du skifte sprog for din bruger (kræver du logger ud og ind igen). Samt sætte sproget for systemet, eks til engesk så så får mere af det tekniske til at funger på engelsk.

Dan Hansen
Indlæg: 496
Tilmeldt: 1. dec 2013, 15:37
Geografisk sted: Eidsvoll / Norge

Re: Dansk eller engelsk sprog i Ubuntu?

Indlægaf Dan Hansen » 8. apr 2016, 09:51

Ja, ved godt det er en gammel tråd, men jeg tager lige chancen på at hente den frem én enkelt gang. Håber det er ok? (Kunne være ting har ændret sig siden sidst) :)
Asus X207N - 32GB eMMC - 4GB RAM - KDE Neon 5.21.13 (Ubuntu 20.04 LTS) - Kernel 5.4.0-67-generic

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Dansk eller engelsk sprog i Ubuntu?

Indlægaf AJenbo » 8. apr 2016, 13:01

?

Dan Hansen
Indlæg: 496
Tilmeldt: 1. dec 2013, 15:37
Geografisk sted: Eidsvoll / Norge

Re: Dansk eller engelsk sprog i Ubuntu?

Indlægaf Dan Hansen » 8. apr 2016, 13:05

Måske der er kommet nogle "nye" læsere til der ikke har set tråden, og måske nogen der allerede har svaret har ombestemt sig :)

Jeg kigger gamle tråde igennem for at friske op hukommelsen lidt, og da dukket denne op igen også
Asus X207N - 32GB eMMC - 4GB RAM - KDE Neon 5.21.13 (Ubuntu 20.04 LTS) - Kernel 5.4.0-67-generic

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Dansk eller engelsk sprog i Ubuntu?

Indlægaf Jimmyfj » 8. apr 2016, 13:56

Jeg bruger engelsk på min bærbare men dansk på min stationære. Det skyldes, at jeg oversætter og skal helst være i "dansk mode" når jeg sidder med gloserne.

Reelt er jeg ligeglad med om systemet taler engelsk eller dansk til mig. Det er bare som om, den engelske udgave kører hurtigere end den danske og er mere stabil. I det mindste hopper mit wifi ikke af og på i den engelske udgave.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Dansk eller engelsk sprog i Ubuntu?

Indlægaf buddig » 9. apr 2016, 00:09

Jeg bruger mest engelsk med dansk tastatur opsætning.

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster