Hvofor?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Rulfe
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. aug 2007, 16:17
Geografisk sted: Kolding

Hvofor?

Indlægaf Rulfe » 12. dec 2007, 14:44

Der findes jo mange forskellige distibutioner af Linux. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre jer andre, hvorfor I har valgt netop Ubuntu?

Personligt, fordi det er den første distribution, jeg har fundet så brugervenlig at det har været brugbart for mig i min hverdag :-)
Jeg har ellers prøvet bl.a. Fedora, Mandrake og RedHat (de sidste to for en del år siden).
mvh Rulfe

v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Hvofor?

Indlægaf Wrapper » 12. dec 2007, 15:05

Har prøvet lidt af hvert.
Gentoo = Verdens absolut langsommeste system - Men utroligt stabilt.
SuSe = Fandt aldrig ud af hvordan man installere ting derpå - Kan ikke li' KDE, og Gnome + SuSe synes jeg ikke om.
Debian = Dejligt system, nemt at håndtere med installation af programmer, god support, fin stabilitet.
Ubuntu = Baseret på Debian, men det er endnu nemmere at bruge end debian og det er væsentlig bedre support.
Billede

Billede

sådanUBUNTU
Indlæg: 901
Tilmeldt: 18. nov 2007, 00:25
Geografisk sted: Valby

Hvofor?

Indlægaf sådanUBUNTU » 12. dec 2007, 15:06

Hurtig pakkehåndtering, 3D-effekter installeret, hjælpsomt community, let at google sig frem til løsninger, virker som et hurtigt og stabilt system.


Mandriva: Kunne ikke finde ud af pakkehåndteringen, så det havde jeg kun 1 uge.
Opensuse: Alvorlige bugs ramte mig. Og laaangsom pakkehåndtering. Måske er det KDE, men systemet virkede mere ustabilt. Ellers et imponerende system... Håber SLED får succes erhvervslivet.

I øvrigt burde tråden vel placeres under off topic?

Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Hvofor?

Indlægaf Wrapper » 12. dec 2007, 15:08

sådanUBUNTU skrev:I øvrigt burde tråden vel placeres under off topic?


Det blev den mens du skrev dit indlæg ;)
Billede



Billede

Rulfe
Indlæg: 186
Tilmeldt: 3. aug 2007, 16:17
Geografisk sted: Kolding

Hvofor?

Indlægaf Rulfe » 12. dec 2007, 15:08

Ja det var måske egentlig et godt sted. Tænkte jeg ikke lige på :-)
mvh Rulfe

v.8.04 på en 64-bit bærbar ASUS. 1000 Mb RAM og 50 Gb HD.

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Hvofor?

Indlægaf eitreach » 12. dec 2007, 15:20

Ubuntu har meget på dansk, som jeg godt kan lide - det er den IMO nemmeste distro at gå igang med, og så har den som før nævnt et helt fantastisk community bag sig.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

paw-p
Indlæg: 5
Tilmeldt: 12. dec 2007, 10:57
Geografisk sted: midtjyll, danmark

Hvofor?

Indlægaf paw-p » 13. dec 2007, 00:43

jeg har valgt det da jeg faldt over en video på youtube der viste nogle features sammen med et interface program, beryl tror jeg vidst.
men mine venner har haft linux boxe i årevis så syntes det var på tide jeg også ville prøve det og ubuntu så forholdsvist bruger venligt ud ^^

YoBilee
Indlæg: 82
Tilmeldt: 17. mar 2007, 20:22
Geografisk sted: Sdr. Stenderup (Kolding)

Hvofor?

Indlægaf YoBilee » 14. dec 2007, 07:27

Gentoo - Kunne jeg aldrig få til at køre ordentligt
Mandriva - Rigtig god dist. dog ikke lige for mig :-(
Debian - Ekstrem god dist.
Ubuntu - ikke den helt store forskel fra Debian, men som andre har sagt er der meget bedre support muligheder.

Og så ca. hvad de andre herinde har sagt.
Mvh. Søren
http://www.yobilee.dk Blog ;-)
http://myspace.com/yobilee Egne kreationer i Ableton Live og Reason
Billede

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Hvofor?

Indlægaf Don S » 14. dec 2007, 17:37

Efter i lang tid at have grublet over, at skifte til Linux, syntes jeg at Ubuntu lignede den med mest support. Jeg havde overvejet både Debian og openSuSE, men efter kort tid opdagede jeg overbygningen Ubuntu, og så lå valget mellem openSuSE og Ubuntu. Jeg kendte en der allerede kørte openSuSE, uden problemer, men alligevel valgte jeg at installere Ubuntu - hvilket jeg også tror var et godt valg.

Nu er jeg så glad for Ubuntu, pga. supporten, at jeg ikke gider prøve andre distro'er, men jeg kan ikke give dig en speciel grund til, at jeg valgte Ubuntu. Måske var det fordi, at jeg syntes GNOME virkede som et mere stabilt desktop environment.
Billede

Billede Billede

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Hvofor?

Indlægaf Wikzo » 15. dec 2007, 12:02

Fordi jeg hørte, at Ubuntu var den "mindst-nørdede udgave" af Linux. Prøvede mig frem, og til alt held har projektet et enormt godt og stort community :D

Er også glad for det visuelle design og konceptet bag Ubuntu.
Billede

gasolin
Indlæg: 122
Tilmeldt: 11. dec 2007, 21:44
Geografisk sted: Ny assens kommune

Hvofor?

Indlægaf gasolin » 22. dec 2007, 14:38

Jeg havde problem med en virus win32virut (angriber exe filer) og en kombination af shell32 og user 32dll og så ville jeg prøve ubuntu, b.la. fordi man på http:/chris.pirillo.com/live/ har snakket meget om ubuntu.

Jeg havde på daværende tidspunkt ikke adgang til nettet derhjemme, og havde ikke nogen stor usb nøgle/flashdrive som kunne indeholde en alm stor linux ca 700mb, men til mit held havde jeg et tysk pc blad med dvd fra december 2006 og der lå ubuntu 6.06 (lts) Dapper Drake som jeg lige nåede at kopiere over på en cd med et meget nemt fungerende brænder program fra dvden som jeg fik med det tyske pc blad inden jeg fik problemer med at boote med windows xp home.

Har Prøvet Kubuntu 7.10 men har valgt at kører med ubuntu 6.06(lts)

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Hvofor?

Indlægaf Jimmyfj » 19. jan 2008, 22:17

Ud over at være godt og grundigt træt af Windows, og alle Microsofts forsøg på at kontrollere min adfærd har jeg længe gerne villet prøve Linux. Og da jeg så faldt over Ubuntu 6.06, som ydede fuld understøttelse af AL min hardware var valget truffet. Det er lidt over et år siden nu, og jeg bliver trofast på Ubuntu i al fremtid. Systemet bliver bare bedre og bedre for hver ny version/udgivelse, og selv i Alpha-udgave er Ubuntu ( 8.04 ) utrolig stabil.

Derudover kan jeg virkelig godt lide filosofien, og det vidunderlige community, der er omkring Ubuntu. Ubuntu er, for mig, mere end blot et operativ-system, det er en livsstil.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster