Pæn indpakning... (MS Update)

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

Pæn indpakning... (MS Update)

Indlægaf spook » 22. dec 2006, 11:43

Havde lige installeret en maskine (med XP, suk...) på jobbet, og skal jo igennem den sædvanlige trædemølle af opdateringer. Ét af de faste punkter er MS' værktøj til at tjekke om nu din XP er lovlig. Hvilket for så vidt er fair nok. Hvis jeg baserede min forretning på at folk betalte for et styresystem der var hullet som en ost, så ville jeg da ikke støtte dem der ikke betalte.

Men det er måden de gør det der pisser mig af. Nedenstående er sakset fra Windows Update på omtalte computer:

Billede

Bemærk hvordan de fortæller om nye funktioner, lækre features og alt mulig smart. Hvis man så klikker på "Details", så kan man se at det ENESTE den installerer er deres værktøj til at tjekke om XP er legal. Altså ingen af de lovede funktioner.

Hvorfor kan de ikke bare melde ærligt ud? Hvad er der galt med at skrive "Hey, vi skal lige tjekke om du har betalt"?

Hvorfor skal det pakkes ind i en sukkerglasur af løgn? ARGH, lige lidt galde der skulle ud!
Billede

Svante

Pæn indpakning... (MS Update)

Indlægaf Svante » 22. dec 2006, 18:11

Jeg er helt enig med dig.
Heldigvis er der flere og flere der går væk fra Microsoft (inkl. mig selv) og som ser alternative muligheder.
Det er bare ærgerligt at Microsoft har så meget magt og udnytter den på den måde de gør. Det eneste de har respekt for er, hvis vi er mange nok, der "forlader" dem.

Prox2far
Indlæg: 24
Tilmeldt: 20. nov 2006, 11:23

Pæn indpakning... (MS Update)

Indlægaf Prox2far » 10. jan 2007, 15:38

Hvis du syntes den WGA indpakning er grov kan du glæde dig til vista og HDCP :twisted:

lang udledning af HDCP i Vista http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/p ... a_cost.txt kilden er ret anti HDCP og giver ( efter min mening ) uretmæssigt micro$oft skylden.
Billede

Inkarneret Animé fan siden SDF Macross for 12 år siden :)

spook
Indlæg: 365
Tilmeldt: 20. nov 2006, 13:54
Geografisk sted: Gram//Skanderborg//Århus

Pæn indpakning... (MS Update)

Indlægaf spook » 10. jan 2007, 16:46

Prox2far skrev:Hvis du syntes den WGA indpakning er grov kan du glæde dig til vista og HDCP :twisted:

lang udledning af HDCP i Vista http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/p ... a_cost.txt kilden er ret anti HDCP og giver ( efter min mening ) uretmæssigt micro$oft skylden.


Bare rolig - mit hjem bliver Vista-frit.

1) Al deres forsøg på "beskyttelse" der gør det endnu mere lukket.
2) De vanvittige hardwarekrav
3) Jeg skal stadig bekymre mig om vira osv....
Billede

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster