Online backup / FTP?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Madmanden
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20. aug 2010, 14:01
IRC nickname: Madmanden

Online backup / FTP?

Indlægaf Madmanden » 21. aug 2010, 16:31

Jeg leder efter noget online backup, som jeg kan bruge på alle mine computere (Win + OS X + Linux). Det har vist sig at være ret svært at finde! Jeg kunne evt. godt bare nøjes med en FTP server, men selv det er svært at finde til en god pris. Her er mine ønsker:

  • 100-200 gb plads
  • Multiplatform
  • Hurtig (jeg vil gerne kunne udnytte min 50 mbit upload)
  • Billig :D (gerne ~$5/md)

Det er måske blot utopi? :lol:

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Online backup / FTP?

Indlægaf Pihl » 21. aug 2010, 20:52

Du kan få den ønskede displads til den ønskede pris hos Servage: http://servage.net/

Jeg vil dog sige om servage, at jeg aldrig selv har prøvet en værre host. Ustabil og ofte med meget lave hastigheder. Særligt hvad angår databaseforbindelser, som du dog ikke skal bruge.

Mit eget firma har selv nogle Ubuntu-baserede virtuelle servere, som kan bruges til formålet, og selvom de næsten ikke fås billigere i Danmark, er de vist alligevel lidt dyrere end dine 5$, hvis du skal op på den diskplads: VPS Hosting

Madmanden
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20. aug 2010, 14:01
IRC nickname: Madmanden

Re: Online backup / FTP?

Indlægaf Madmanden » 21. aug 2010, 21:03

Tak for forslaget. Men plejer hosting firmaer ikke være imod at man smider egen data/backup på deres drev? Sådan var det i hvert fald sidst jeg havde webhosting, der var en klausul om at der kun måtte ligge dét på serveren, som skulle bruges til hjemmesiden.

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Online backup / FTP?

Indlægaf lath » 21. aug 2010, 21:09

Madmanden skrev:Tak for forslaget. Men plejer hosting firmaer ikke være imod at man smider egen data/backup på deres drev? Sådan var det i hvert fald sidst jeg havde webhosting, der var en klausul om at der kun måtte ligge dét på serveren, som skulle bruges til hjemmesiden.


Webhosting firmaer kan normalt ikke lide at du bruger en webserver som arkiv, men med en VPS er det anderledes:
Det er faktisk meningen at du bestemmer hvad der skal være på VPSens disk (det skal selvfølgeligt være lovligt) med ud over det er der normalt ingen begrænsninger.

Det smarte med VPSen er også at du både kan lægge en webserver og en FTP server op på maskinen.
Det giver dig mulighed for at browse dig igennem diverse firewalls, som normalt holder alt andet ude.

Du kan også sætte kodeord op for et privat afsnit af diskpladsen.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Madmanden
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20. aug 2010, 14:01
IRC nickname: Madmanden

Re: Online backup / FTP?

Indlægaf Madmanden » 21. aug 2010, 22:09

Jeg svarer lige mig selv :lol:

Jeg har fundet noget, som hedder CrashPlan Central. Det giver 'unlimited' plads på flere computere, og det findes både til PC, Mac og Linux. Og prisen er ca. $8 om måneden, helt ned til $5 hvis man bestiller flere år... Jeg tror lige jeg skal prøve en trial. :D

tuxx
Indlæg: 476
Tilmeldt: 3. feb 2010, 09:42
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Online backup / FTP?

Indlægaf tuxx » 21. aug 2010, 22:52

Jeg har kun hørt godt om Crashplan.
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server

VELOCIGROUP

Re: Online backup / FTP?

Indlægaf VELOCIGROUP » 27. aug 2010, 00:05

Indhold slettet af Redaktør-teamet.

Alexander Færøy
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. apr 2009, 17:53
IRC nickname: ahf
Geografisk sted: København

Re: Online backup / FTP?

Indlægaf Alexander Færøy » 27. aug 2010, 01:00

Det må køre godt for et firma, hvis man har brug for at reklamere på et webforum :-)
Alexander Færøy

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Online backup / FTP?

Indlægaf Christian.Arvai » 12. maj 2018, 14:38

Alexander Færøy skrev:Det må køre godt for et firma, hvis man har brug for at reklamere på et webforum :-)

Det har du ret i. Bruger slettet dd. Bedre sent end aldrig ;)
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster