Usaglighed? Nej tak

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Usaglighed? Nej tak

Indlægaf eitreach » 18. sep 2007, 21:46

Jeg blev linket til denne artikel igennem et andet forum, og kan ærlig talt kun ryste på hovedet over den. Jeg bliver næsten mindet om hvordan den mere eller mindre gode hr. Hitler holdt foredrag om hvordan jøderne var skyld i alt ondt, uden at komme med så meget som det mindste brugbare dokumentation.

Linux kan være besværligt, ja - men at bruge så meget tid på injurier på kryds og tværs uden så meget som at bruge tid på dokumentation - har skribenten overhovedet prøvet Linux? - Det ryster mig sgu en smule. Det er bare for dårligt.

Link:

http://www.business.dk/article/20070916 ... 109161173/[/url]
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Usaglighed? Nej tak

Indlægaf Jimmyfj » 18. sep 2007, 22:21

Sjældent har jeg læst noget mere useriøst, udokumenteret og fantasiløst.

Artiklen, hvis man da kan kalde den det, får mig til at tænke på det gode gamle ord: Det bedste forsvar er at angribe! Og det må siges at være tilfældet her. Forfatteren af indlægget demonstrere i den grad sin manipulation ved bevidst at hive Mark Shuttelworth's udtalelse fuldstændigt ud af sammenhæng, udelukkende med henblik på at få udtalelsen til at passe ind, og understrege egen kontekst. Yderst uprofessionelt.

Jeg mener, at teksten du referere til står som et tydeligt eksempel i sig selv på hvor langt nogle mennesker er parate til at gå, for at fremhæve egen vinding, og måske lyde kyndige overfor mindre bevandrede ud i IT-verdenen.

Jeg vil mene, at artiklen gør udemærket reklame for Microsofts egne metoder for at få folk til at blive ved med at bruge Windows: FUD, Fear, Uncertainty and Doubt.

Det kan så bare undre, at når Linux folket skriver om Windows, så er artiklerne altid veldokumenterede og saglige. Jeg vil sige, der står stadig 1 - 0 til Linux folket.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Usaglighed? Nej tak

Indlægaf eitreach » 19. sep 2007, 19:32

Generelt er det svært at diskutere med den slags mennesker. Jeg ser mig selv som en voldsomt tolerant computerbruger - jeg kan udmærket se hvor Windows stadig har overtaget (indtil videre, hehehehe) - og det anerkender jeg. Den artikel nævnt her førte til en diskussion på samme fora hvorfra jeg blev linket til den. Prøv at tage et kig på hvordan specielt én person bare ikke vil fjerne sine skyklapper.

http://gearfreak.dk/forum/forums/thread ... 31&start=1
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

sporado
Indlæg: 25
Tilmeldt: 17. jul 2007, 13:03
Geografisk sted: 2200 N

Usaglighed? Nej tak

Indlægaf sporado » 25. sep 2007, 14:28

Når skribentens primære præmis er "if it ain't commercial, it sucks", kan det vel ikke undre nogen, at konklusionerne ikke er til Linux' fordel

:shock:
Sporado

tbresson
Indlæg: 358
Tilmeldt: 12. apr 2007, 08:39

Usaglighed? Nej tak

Indlægaf tbresson » 25. sep 2007, 16:09

Man kan undre sig over at fordi man tager penge for et produkt, at så virker det bedre.

Det kan dog have lidt sandhed i sig, da de fleste folk nok ikke gider give penge for noget, som ikke virker.

Er det gratis og det ikke virker, så er det bare ærgeligt, og måske finder vi noget andet.

Dog skal man altid passe på med at smide alt og alle over én kam. Specielt når man har så mange eksempler på software som er gratis som virker fortrinligt.

Junkuhn
Indlæg: 43
Tilmeldt: 3. sep 2007, 15:39
Geografisk sted: Helsingør

Usaglighed? Nej tak

Indlægaf Junkuhn » 26. sep 2007, 10:28

Lyder præcis som mine venner.. De har samme fordomme vedr. Linux.

Faktisk ham der intruducerede mig for Ubuntu er den største modstander. :P Men han legede også med der for 1½ år siden... :)

Jeg håber dette link kan få dem på bedre tanker..

supermathias
Indlæg: 4
Tilmeldt: 8. sep 2007, 21:17

Usaglighed? Nej tak

Indlægaf supermathias » 29. sep 2007, 02:06

Det er en noget ærgelig artikel, hun virker heller ikke særlig proffesionel i sine skriverier.

Jeg vil nu mene at Ubuntu er forholdsvist nemt at gå til. Det er nemt at installere programmer via Tilføj/Fjern Programmer, som praktisk nok er placeret i menuen programmer.
Installation af rigtige codecs er samme bøvl som på windows.

Det er nemt at få hjælp(og man slipper for skift til linux kommentarer ;) )

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot], Bing [Bot] og 0 gæster