Feedback om mindre artikel

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Feedback om mindre artikel

Indlægaf eitreach » 9. sep 2007, 12:08

Hej folkens.

Jeg er for nyligt begyndt at blogge på bedste vis, og det på et forum hovedsageligt tiltænkt musikinteresserede og aktive musikere i det hele taget - mange ved ikke det store om Linux, så jeg tænkte at det måske var en meget god idé at skrive en lille introduktion for måske at lokke flere med på vognen. Det endte i følgende artikel - forslag, respons.. Anything er velkomment. Velbekomme!

http://gearfreak.dk/forum/forums/thread ... =1&start=1
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Feedback om mindre artikel

Indlægaf Wikzo » 9. sep 2007, 12:25

Har lige skimmet den kort igennem. Lader til at være en fin artikel, omend måske lidt svær at forstå for folk, der absolut intet kender til det.

Jeg forstår det skam udmærket godt, men jeg kan forestille mig, at nogle vil have lidt svært ved at forstå starten, hvor du fortæller om Linux og Windows. Måske bør du skære det ud i lidt mere kantet pap, så at sige :P

Ellers en rigtig god guide, der forhåbentligt vil hjælpe til at få endnu flere danskere over mod Linux og Open Source ... eller hvert fald i det mindste forstå hvad det er for noget.
Billede

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Feedback om mindre artikel

Indlægaf Pihl » 9. sep 2007, 13:22

Den eneste rettelse jeg lige umiddelbart har, er at det ikke er det danske LoCo team, som står bag siden. LoCo team'et har ikke nok aktivitet til at været et officielt LoCo team, men vi her på ubuntudanmark er endnu mere uofficielle ;)

LoCo teamet linker til dette forum for forumsupport, ligesom vi linker til dem for fx IRC (live) support. :)

Det danske LoCo Team foretrækker at kommunikere via mailinglist, som man kan tilmelde sig ved at sende en email til: ubuntu-dk@lists.ubuntu.com

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Feedback om mindre artikel

Indlægaf eitreach » 9. sep 2007, 13:25

Ah! Se, den missede jeg. Den bliver lige smidt ind med det samme. Mange tak. :D
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

ap
Indlæg: 8
Tilmeldt: 3. sep 2007, 16:37
Geografisk sted: Dyssegård (udkanten af kbh)

live-cd

Indlægaf ap » 14. sep 2007, 22:04

Det kunne måske være værd at nævne live-cd konceptet til sidst i artiklen

Hvis man ikke ved noget om Linux og nogen siger, HEY! prøv lige det her, gider folk nok ikke omparatitionere (staves?) sin harddisk osv og smide 5-6gb linux dist. ind på den.

Tilgengæld er hvis folk siger, bare start op på den her og du kan se alt, og du kan intet ødelægge ved din kære windows/mac .. etc.

Fin artikel - ærgeligt jeg ikke læste den før jeg blev omvendt, så var det nok gået lidt stærkere ;)

Tilbage til "Off-Topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster