Java på firefox 3.6 - en nem løsning

Har du en guide til en funktion eller et program? Har du tips og trick, som du gerne vil dele med andre? Post dem her.
zob
Redaktør
Indlæg: 4430
Tilmeldt: 6. jan 2009, 22:01
Geografisk sted: København

Java på firefox 3.6 - en nem løsning

Indlægaf zob » 24. feb 2010, 23:08

Jeg ved godt at jeg er lidt sent på den, da de der har ønsket at opgradere til firefox 3.6 sikkert har gjort det for længst. Der var i den forbindelse nogle problemer med java. Jeg har set forskellige løsninger, men jeg har ikke lige haft brug for at løse det på min egen computer før nu.
Jeg fandt en løsning på ubuntuforums som virkede med det samme og så var utrolig enkel at udføre (dette kræver at man allerede har en java version der fungerede under 3.5). Det eneste man skal gøre er følgende:

Kode: Vælg alt

sudo update-alternatives --install /usr/lib/mozilla/plugins/libjavaplugin.so mozilla-javaplugin.so /usr/lib/jvm/java-6-sun/jre/lib/amd64/libnpjp2.so 50

Kilde: post #3 http://ubuntuforums.org/showthread.php? ... refox+java

bagger
Indlæg: 196
Tilmeldt: 1. maj 2009, 14:18

Re: Java på firefox 3.6 - en nem løsning

Indlægaf bagger » 3. mar 2010, 21:25

zob skrev:Jeg ved godt at jeg er lidt sent på den, da de der har ønsket at opgradere til firefox 3.6 sikkert har gjort det for længst. Der var i den forbindelse nogle problemer med java. Jeg har set forskellige løsninger, men jeg har ikke lige haft brug for at løse det på min egen computer før nu.
Jeg fandt en løsning på ubuntuforums som virkede med det samme og så var utrolig enkel at udføre (dette kræver at man allerede har en java version der fungerede under 3.5). Det eneste man skal gøre er følgende:

Kode: Vælg alt

sudo update-alternatives --install /usr/lib/mozilla/plugins/libjavaplugin.so mozilla-javaplugin.so /usr/lib/jvm/java-6-sun/jre/lib/amd64/libnpjp2.so 50

Kilde: post #3 http://ubuntuforums.org/showthread.php? ... refox+java


Jeg har lige testet ovenstående, da min java ikke virkede. Man skal lige være opmærksom på, at ovenstående er for amd64. Jeg skulle skifte amd64 ud med i386. Ellers virkede det fint :)

Mvh Bjørn

Tilbage til "Guides og HowTo's"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster